Sony: kontokortsinformation kan ha stulits

Robot
Sony: kontokortsinformation kan ha stulits

Sony avslöjar att PSN-hackarna kommit över ditt namn, gatuadress och födelsetal – kanske också din kontokortsinformation.

#sony, #portal-2, #mortal-kombat, #operation-flashpoint-red-river, #infamous-2, #sucker-punch


Medlem
Sony: kontokortsinformation kan ha stulits

Tur att jag inte sparade mina kreditkortsuppgifter

Medlem

Hoppas verkligen inte att kontokortsinformationen läckt. Det måste vara rätt massivt för att det ska ta sex dagar för Sony innan de röjer någon konkret information. Den stora PSN-krisen, minst ut sagt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Tur att jag inte sparade mina kreditkortsuppgifter

Hah samma här, att inte köpa fysiska produkter visade sig vara bra


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

uh oh


signatur

a"C"RED -

Medlem

Det här blir bara saftigare

Medlem

Tur att jag tog bort min kontoinformation därifrån strax innan detta hände


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

"Q.5 How many were affected? How many per each region? What is the latest status of PlayStation Network registered account/ operating countries.

Our investigation indicates that all PlayStation Network/ Qriocity accounts may have been affected."

"It seems Connecticut Senator Richard Blumenthal is not very thrilled about Sony waiting 6 days to announce a possible personal data breach. Here is an open letter Sen. Blumenthal wrote to Jack Tretton:"

Quote:
April 26, 2011

Mr. Jack Tretton
President and CEO
Sony Computer Entertainment America
919 East Hillsdale Boulevard
Foster City, CA USA 94404

Dear Mr. Tretton:

I am writing regarding a recent data breach of Sony's PlayStation Network service. I am troubled by the failure of Sony to immediately notify affected customers of the breach and to extend adequate financial data security protections.

It has been reported that on April 20, 2011, Sony's PlayStation Network suffered an "external intrusion" and was subsequently disabled. News reports estimate that 50 million to 75 million consumers – many of them children – access the PlayStation Network for video and entertainment. I understand that the PlayStation Network allows users to store credit card information online to facilitate the purchasing of content such as games and movies through the PlayStation Network. A breach of such a widely used service immediately raises concerns of data privacy, identity theft, and other misuse of sensitive personal and financial data, such as names, email addresses, and credit and debit card information.

When a data breach occurs, it is essential that customers be immediately notified about whether and to what extent their personal and financial information has been compromised. Additionally, PlayStation Network users should be provided with financial data security services, including free access to credit reporting services, for two years, the costs of which should be borne by Sony. Affected individuals should also be provided with sufficient insurance to protect them from the possible financial consequences of identity theft.

I am concerned that PlayStation Network users' personal and financial information may have been inappropriately accessed by a third party. Compounding this concern is the troubling lack of notification from Sony about the nature of the data breach. Although the breach occurred nearly a week ago, Sony has not notified customers of the intrusion, or provided information that is vital to allowing individuals to protect themselves from identity theft, such as informing users whether their personal or financial information may have been compromised. Nor has Sony specified how it intends to protect these consumers.

PlayStation Network users deserve more complete information on the data breach, as well as the assurance that their personal and financial information will be securely maintained. I appreciate your prompt response on this important issue.

Sincerely,

/s/

Richard Blumenthal
United States Senate"

"To see what credit card you used with PSN, check your emails from "DoNotReply@ac.playstation.net""


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

glad att man har xbox istället hahah

Inaktiv

Inom en vecka!? Amen va fan...

Blir väl till att spärra kortet och beställa ett nytt imorrn med, bara för säkerhetens skull även om de inte har CVC-koden. Jag tror iofs inte att de kan göra något om man har en så kallad "Verified by Visa"-säkerhetsfråga men man vet ju aldrig, better safe than sorry.

Och ändra lösenordet på kontot när det funkar igen måste man såklart göra illa kvickt.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Skrivet av Kullberg:

Inom en vecka!? Amen va fan...

Blir väl till att spärra kortet och beställa ett nytt imorrn med, bara för säkerhetens skull även om de inte har CVC-koden. Jag tror iofs inte att de kan göra något om man har en så kallad "Verified by Visa"-säkerhetsfråga men man vet ju aldrig, better safe than sorry.

Och ändra lösenordet på kontot när det funkar igen måste man såklart göra illa kvickt.

Jag är väldigt för att vara försiktig med hur man uttrycker sig nu, eftersom det kan ha läckt kritisk information och det inte är något att skratta åt.

Men jag måste delge mitt skratt inombords när jag läste "Better safe than Sony" istället för det du skrev.

Also:

Playstation Network är nere, vi har tyvärr ingen information att ge er men tack för visat tålamod.

(sex dagar senare)

Tjena grabbar, all privat information på hela PSN är stulen och kanske till och med kontoinfo. Tack för att ni väntade herp derp.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Haha, "Better safe than Sony" är fan den nya. Slår vad om att någon redan har coinat det, men riktigt fyndigt av din hjärna att läsa det så istället


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Mycket tråkigt om jag får säga det själv.. Synd att Sony inte säger något. dom håller ju allt i hemlighet..
Ut med språket nu så vi får veta vad f*n som händer..

Trodde Sony hade lärt sig något under detta år som hackers har hållit på med dom, men inte...
Anställ Geohot och ge han en saftig lön så ska ni se att ni klarar er


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ja, vad kul. Då kanske det finns folk som handlar med mitt Visa plötsligt. Dra mig i gruset, och dom är så smarta att dom berättar detta en vecka efter intrånget? BRA SONY, BRA! Mina ögonbryn höjs verkligen över er förmåga att kommunicera. Helvetets jävla SKIT företag. Så fort 3.60 är hackat skall jag trycka i så mycket warez i enheten så att den spricker, som protest. Kanske inte....men ändå.

Jag som alltid varit lojal mot Sony förut.... Inte nu längre förstår ni, svin.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag saknar ord, fy fan vad illa.

Medlem

Haha, tycker synd om de som har köpt ett PS3.

IT ONLY DOES OFFLINE.

Vem va're?!, vem vare som hacka?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

lite roligt att höra, xbox är så mycket bätre bla bla bla efter som det här hände..patetiskt men roligt

Medlem

Ringde precis Nordea och spärrade mitt VISA som jag hade kopplat. Lite klantigt av mig själv dock, Nordea har ett "virtuelt" VISA som endast existerar hos banken och man får själv godkänna ett köp i taget. Men av lathet så lade jag in mitt vanliga kort :S

Well well, de kunde ju kläckt ur sig den här infon lite tidigare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Finns inget i texten som säger att dom har, det står att dom tror att dom har.

Medlem
Skrivet av TarX:

Finns inget i texten som säger att dom har, det står att dom tror att dom har.

Jag tänker inte chansa iaf.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vem va're?!, vem vare som hacka?

roflade

Kanske dags att skaffa Xbox istället, köpte PS3 endast för sequels som jag lirade på PS1 och PS2 (Gran Turismo, Metal Gear Solid och Final Fantasy).

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ja, vad kul. Då kanske det finns folk som handlar med mitt Visa plötsligt. Dra mig i gruset, och dom är så smarta att dom berättar detta en vecka efter intrånget? BRA SONY, BRA! Mina ögonbryn höjs verkligen över er förmåga att kommunicera. Helvetets jävla SKIT företag. Så fort 3.60 är hackat skall jag trycka i så mycket warez i enheten så att den spricker, som protest. Kanske inte....men ändå.

Jag som alltid varit lojal mot Sony förut.... Inte nu längre förstår ni, svin.

Varför har man haft ett jailbreakat ps3 från dongle kom ut<33


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tur att mitt gamla kort inte funkar längre


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Jag använder E-kort till alla internetköp.
När man läser sådant här ångrar man sig inte direkt

Gatuadress, det är läskiga saker, hehe.

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:

Jag använder E-kort till alla internetköp.
När man läser sådant här ångrar man sig inte direkt

Gatuadress, det är läskiga saker, hehe.

Precis E-Kort är grejer det


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Undra om inte mitt korts information finns på steam... börjar fan bli nojig när man läser sådant här.

Inaktiv

Haha, jag läste också better safe then sony. Jag undrar hur mycket spam och kreditkortsförfalskingar etc det kommer börjas med nu. Den här informationen som blivit kopierad måste ju bokstavligt talat vara ovärderlig.

Nu när de har namnen på alla och deras lösenord är det väll bara att söka upp dem på facebook och kapa profilen, sedan kapa e-mailen, och kapa alla andra konton och grejer som är anknutna till den osv. Så genom det här kan de ju faktiskt komma åt t.ex steam-konton och där kan de ju också få loss kontoinformationen.

Så det är nog bäst om alla inblandade byter samtliga lösenord och skapar nya emails

Medlem

"To see what credit card you used with PSN, check your emails from "DoNotReply@ac.playstation.net""

Stämmer detta? Går det att se vilket kreditkort som var "bundet" till kontot?

123
Skriv svar