Tidernas bästa spelhjälte korad!

Robot
Tidernas bästa spelhjälte korad!

Drygt 2500 läsare har sagt sitt och röstat fram tidernas bästa spelhjälte. Håller du med den stora massan eller saknar du din favorit?

#valve, #half-life-2-episode-three, #portal, #dock-clock-the-toasted-sandwich-of-time, #prey


Medlem
Tidernas bästa spelhjälte korad!

Er smak suger!11111!!!one

Var är Max Payne?


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

kan nån förklara varför så många gillar gordon har alldrig gillat half-life serien så det är ett stort mysterium för mig hur folk gillar han så mycket.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Chell kanske inte fick några röster, men ni kan kallt räkna med att GLaDOS får sin beskärda del när ni tar fram skurklistan.

Medlem

Vad tur att det är en personlig åsikt, jag tycker Gordons kofot är intressantare än han själv.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av AshTray:

Er smak suger!11111!!!one

Var är Max Payne?

Han fick 3.19% av rösterna.


signatur
Medlem

...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Saknar Max Payne och J.C. Denton här...


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Tybalt:

... som aksfatet sade, Max Payne?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Valve har lyckats göra en karaktär som ingen verkar egentligen veta så mycket om. Han har aldrig sagt ett ord, aldrig setts i en trailer/cutscene men lyckas ändå vinna folks spelhjärtan. Han halkar in på ett bananskal och räddar världen. Det är nog det som är charmen med Gordon.

Valve har sagt det själva. Anledningen till ovan är att Valve vill att spelaren själv ska "vara" Gordon. Det ska inte finnas en cutscene eller en dialog (från Gordon) som ändrar den uppfattning som spelaren själv skapar.

Det är också mitt svar till dom som undrar hur i helvete en stum glasögongubbe kan vinna en sån här tävling.

Edit: I slutänden så ligger det ju såklart på ett personligt plan, vad man själv tycker. Jag tvekar på att vi skulle hitta en enda top 10-lista över spelkaraktärer, på FZ, som skulle se likadan ut.

Medlem

Känns ju som att majoriteten av Gordons röster kom från Half-Life-fans som inte kan skilja på karaktärer och spelen de medverkar i.

Gordon är ju knappt någon karaktär överhuvudtaget. Mest en kofotsbeväpnad kamera som du kontrollerar rörelserna på


signatur

Imperator

Medlem

Va i.... Gordon Freeman är ju så intetsägande man kan komma.....en badboll har mer personlighet än honom.

Medlem

Hur i hela friden kan man gilla gordon så mycket? Man ser och hör han ju aldrig -.-

Medlem

Har aldrig förstått folks fascination för Gordon Freeman, The Doom Guy är ju mer spelhjälte än vad han är till och med.

Redaktör
Skrivet av Traveller in time:

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.

Måtte djävulen ta demokratin!


signatur
Medlem

Missade omröstningen, men glad att Guybrush threepwood åtminstone fick tredjeplats.

Medlem

47!
Och Max Payne saknas!

Medlem

Max Payne borde förtjänade guldplatsen, dumma jag som aldrig röstade :/

Medlem

Gordon, F yeah.

Medlem
Medlem

Svårt att lägga en röst på James Sunderland om man har tagit sig till slutet på Silent Hill 2...

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Traveller in time:

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.

Måtte djävulen ta demokratin!

Komma här och försöka kora den bästa spelhjälten, och så ger ni första platsen till en "everyman", ett stumt spöke utan riktiga drag, bara för att ge spelaren en känsla av att "vara" personen. Ingen riktig Spelkaraktär utan en vag kostym utan moraliska eller sociala drag. Även den enkelspåriga och tråkigt aggressiva Kratos har mer personlighet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Mario all the way!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Flakmonkey

Knappast förvånande att Gordon ligger i topp, men samtidigt så känns det snarare som att det är spelarna själva som borde vara högst på pallen eftersom alla egenskaper och uppfattningar som folk har om Gordon är spelarens påhitt snarare än någon speldesigners. Men men, det fungerar ju uppenbarligen

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Traveller in time:

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.

Måtte djävulen ta demokratin!

Komma här och försöka kora den bästa spelhjälten, och så ger ni första platsen till en "everyman", ett stumt spöke utan riktiga drag, bara för att ge spelaren en känsla av att "vara" personen. Ingen riktig Spelkaraktär utan en vag kostym utan moraliska eller sociala drag. Även den enkelspåriga och tråkigt aggressiva Kratos har mer personlighet.

Jag skulle ta tävlingen med en nypa salt. Vad som verkligen betyder något är väl vad du själv tycker?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Traveller in time:

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.

Måtte djävulen ta demokratin!

Komma här och försöka kora den bästa spelhjälten, och så ger ni första platsen till en "everyman", ett stumt spöke utan riktiga drag, bara för att ge spelaren en känsla av att "vara" personen. Ingen riktig Spelkaraktär utan en vag kostym utan moraliska eller sociala drag. Även den enkelspåriga och tråkigt aggressiva Kratos har mer personlighet.

Håller med på alla punkterna. Gordon är inte så mycket till karaktär. Han är mer som en kostym. Jag försöker att inte tänka på att han kom etta och fokusera på att Guybrush Threepwood iaf kom trea. Där har vi en riktig karaktär med personlighet!

Vad en själv tycker, absolut, helt rätt!

Men detta var ett försök till att kora bästa spelkaraktären. Just vilken karaktär som designats bäst av utvecklarna.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Lite kul... Folk röstade för vilka hjältar som skulle vara dom fem bästa, och ni står och skriker på redaktionen

Ber om ursäkt till redaktion och riktar min misstro till annat håll.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skriv svar