Tidernas bästa spelhjälte korad!

Medlem

Om redaktionen läser detta, hur många röster fick Sam Fisher ? (Splinter Cell) Han måste ju vara världens bästa genom tiderna (om inte en av dom bästa iaf).


signatur

"Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" - Duke Nukem

Medlem

Allt dessa polls egentligen visar är att det är populäritets-röster. Super Mario och Link hamnar högt för att alla har spelat nån av spelen någon gång i sitt liv. Gordon Freeman hamnar högt helt enkelt för att han är hjälten som alla vill vara. Max Payne...? smått finskt emo... imo


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Lightweight:

... Max Payne...? smått finskt emo... imo :)...

hahaha så sant så!


signatur

"Time to kick ass and chew bubblegum, and I'm all out of gum" - Duke Nukem

Medlem

Jag är glad att den där Master Chief eller vad han kallas inte vann iallafall.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Medlem
Skrivet av CoLD_SLeeP:

Om redaktionen läser detta, hur många röster fick Sam Fisher ? (Splinter Cell) Han måste ju vara världens bästa genom tiderna (om inte en av dom bästa iaf).

Sam Fisher (Splinter Cell)
0.64% (16)

Hela listan finns här: http://www.fz.se/artiklar/artikel/20110409/vem-ar-tidernas-ba...

Jag är glad att Duke Nukem inte blev 1:a. Besviken att hela listan i princip är fylld av karaktärer som inte utvecklas någonting någon gång. Och jag är lite stolt att en av mina nomineringar inte fick en enda röst trots sin popularitet. Fast Chell kanske är så "okänt" namn...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag är så JÄVLA trött på att see Half-Life längst upp på varenda lista. Det är ett helt okej spel men att ta det till skyarna är att ta i rejält. Klart överskattad spelserie...

Och Gordon Freeman? Snälla... -_-

Medlem

Å andra sidan skulle det ha kunnat vara Cloud högst upp, så jag har inget å klaga på.

Medlem

Gordon Freeman på första plats??? Doom's spacemarine är ju fan mer intressant.

Medlem

Var lite orolig när jag först såg toalett dykaren och transvestit trollet på 5: och 4:e plats och förvänta mig det värsta att master lameo och spiky-hair emo-twat var på tur men så var inte fallet :). Kul att Mr Guy.brush och Duke var med på listan och även fast många anser att Freeman inte är mycket av en karaktär får man inte glömma bort att det viktigaste är nödvändigtvis inte vem hjälten är utan vad han symboliserar och gjort och hur personerna omkring honom agerar och påverkas.

Det är därför åtminstone jag bryr sig så mycket mer om vad som händer i Half-Life universumet än vad jag någonsin kan göra i Mushroom Kingdom eller Hyrule där sama smörja upprepar sig om och om igen. Håller också med om att Max Payne skulle varit med men antar att det inte är lika många som kört dem spelen, vilket är synd för båda spelen är förbannat bra som ingen bör missa.

Inaktiv

Gordon hamnar alltid i topp för att man var med i PC-spelandets barndom, så att säga, många blev gamers när HL kom ut, inte konstigt man har kära minnen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vadå klaga? Ni alla hade ju chansen att rösta. Dumt att inte vara här eller att sumpa den chansen då.

Gordon Freeman är ju en legend!

Medlem

Var i helvete är April Ryan och Zoë Castillo?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Hade ju lätt valt Snake från MGS framför alla dem som kom på top 5. Roliga spel kanske men sjukt tråkiga karaktärer annars.

Medlem

Commander Shepard !

Medlem

Det är brillorna som gör det.

Medlem

Vem är chell då?

Ish
Medlem

Väntat men tragiskt. Fattar inte hur man ens kan ha orden personlighet... Och Gordon Freeman i samma mening.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem

Demokrati är skit...det blir ju inte som jag vill!

Medlem

meh, svag lista, speciellt att Duke och Gordon hamnade högst upp för dom hör inte alls hemma där enligt mig. Vars är Solid Snake?!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Traveller in time:

NEJ NEJ NEJ.....Helt FEL!.

Ert val är inte tillräckligt grundat och baserat på hopplösa fanboys utan smak!.

Måtte djävulen ta demokratin!

Med tanke på nuvarande regering håller jag med. ;-P

Edit: Om man väljer Gordon så kan man lika gärna välja huvudpersonen i valfritt Elder Scrolls spel. Samma sak men man har inte ett påtvingat namn (Gordon).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

KoKOliStAn numeros UNO!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Jag är så JÄVLA trött på att see Half-Life längst upp på varenda lista. Det är ett helt okej spel men att ta det till skyarna är att ta i rejält. Klart överskattad spelserie...

Och Gordon Freeman? Snälla... -_-

Hell no! Finns fan inte ett spel idag som levererar en sån upplevelse som första Half Life!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Var är Tommy Angelo?

Medlem
Skrivet av Hudda:

Precis. Trots att han inte yttrat ett enda ord så känner jag att jag kan måla upp en mycket färgrikare och intressantare bild av Gordons personlighet än alla andra på denna listan

Exakt, sen finns ju annars också Freeman's Mind: http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M&p=49C3B7EDD1624C55

Medlem

Cutter Slade and no other!


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av zaxXxen:

Vem är chell då?

Protagonisten från Portal.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av tavener:

Hur i hela friden kan man gilla gordon så mycket? Man ser och hör han ju aldrig -.-

Han har glasögon och är en fysiker (nörd/pluggis), så självklart faller hans karaktär i dom flesta datornördars smak, då det är han som dom flesta kan relatera sig till.

Personligen så tycker jag inte att han platsar på topplistan som bästa spelhjälte, hans äventyr är ju fan inte ens avklarat än. Han kanske snubblar på en kabel och bryter nacken i Episode 3 och man får spela som Alyx i stället, som btw har räddat livet på Freeman, vilket gör henne mycket coolare.

Skriv svar