Age of Empires Online presenterat
Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.
Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III
Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!
Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".
Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!
Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.
Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!
Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.
Mja, visst ser en del spel lite "snällare" ut idag. Men jag håller inte med dig om att det är en dålig sak, men det är individuellt vad man tycker, så det är ingenting att tjafsa om. Däremot är en av anledningarna till att spel ser ut som dom gör är att grafiken inte blir lika tung = behövs inte lika tunga burkar för att spela = fler människor spelar = (ännu) mer pengar till Microsoft.
Blir antagligen att testa, då jag gillar AoE serien. Måste medge att det dock inte ser bra ut alls, utan som ett riktigt barn spel. Grafiken gillar jag inte heller, ser 'sämre' ut än första AoE spelet. Passar inte med denna typ av grafik på ett sådant spel imo.
Overall känns det väldigt barnsligt och ser för 'snällt' ut.
Hade ju betydligt hellre sett AoE 4 release
Ojojoj va lycklig jag blev när jag läste rubriken, men så fort jag kom in och såg den där förbannade loggand så svartnade det nästan för ögonen. Och jag visste att det var kört..
Spel branschen bara sviker och sviker känns det som i dagsläget. Eller är det så att vi som tycker så hör till den äldre generationen?
Kanske.. No country for old gamers
"No country for old Gamers"
Hardcore PC gaming = casual mmo with happy colours?
Ja, jag vet att Sims, WoW och Farmville har varit de största succéerna på formatet, och att även "seriösa" spel som SC2 ser direkt barnliga ut (tack Blizzard) men nu börjar det ju går för långt!
Jag gillar ju inte ens travian (AoE Online)
Det där kunde ju portas direkt till Wii med fördel...
Jag minns ju tiden då PC var hardcore, hade seriösa/realistiska spel och krävde en viss dos av skicklighet, och erbjöd grym grafik. Sen kom WoW...
Det här är ju en ren parodi. Varför inte släppa AoE 4 eller AoM 2?
Visst är PC en liten plattofrm, och RTs en slapp genre, men släpp till mobil också, och lägg in stöd för Move/Kinect så kan det nog sälja iaf
Skulle kunna tänka mig att en av anledningarna till att använda sån här grafik är för att det ser bättre ut på datorer med sämre prestanda. Realistisk grafik blir ofta mer klottrigt på lägre inställningar.
Det kanske lockar fler casuals också vilket ger ännu fler spelare och det är väll det man är ute efter.
Eller inte?