Knapparna stannar på Wii 2

Robot
Knapparna stannar på Wii 2

Trots rykten om en kontroll med tryckkänslig skärm är Nintendo inte beredda att ta bort knappar helt.

#nintendo


Medlem
Knapparna stannar på Wii 2

Woho! Best news idag!

Medlem

skuller vara litre intresant med en tutch screen kontroll men låter väldigt obekvämt att spela med om den inte går att typ forma..


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Kommer de äldre Wii spelen vara spelbara i denna och även skala till HD-upplösningar eller krävs det Wii 2-certifiering?

Medlem

Calle då, skriv ihop nu: "analytiker möte". Sticker i mina ögon!
Annars är bra nyhet. Tycker inte man ska sväva iväg för mycket...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Touch screen är det sämsta som har hänt spelindustrin. Förutom Nintendo DS där spel inte är så "hardcore".

Medlem

Ja det var en skön nyhet i alla fall

Medlem

Hoppas att MS och Sony också håller sig så långt borta frång touchscreen grejer när det kommer till kontrollerna i nästa stationära konsol-generation.

Medlem

Touchscreen + gaming = No good


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Touchscreen utan bra taktil respons fungerar inte i långa loppet i mina ögon. Ipad samt Iphone är ju bra för enklare spel, men till en fast konsol vill jag verkligen ha riktiga knappar.. så mycket bättre känsla.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:

Calle då, skriv ihop nu: "analytiker möte". Sticker i mina ögon!
Annars är bra nyhet. Tycker inte man ska sväva iväg för mycket...

Sorry el bjoso, det är el fixo!


signatur
Medlem

El taco! (See what I did there?)

Men jag funderar fortfarande över vad människor har spekulerat i. Är det någon form av tryckkänslig "hel" kontroll? Eller en kontroll med tryckkänsliga skärmar? Nu lär det ju inte bli av, men skulle vara skoj att få höra vad det var som det har ryktats om. Att de skulle vara tablet-formade låter ju inte bara befängt, utan också totalt ofunktionellt?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Risken finns väl att ett företag som nintendo, som vill vara mer nyskapande i varje generation konsoler, försöker för mycket och floppar totalt.

Nej, jag säger inte att det är dåligt att tänka nytt. Man måste bara komma ihåg att tänka rätt också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bjosarn:

El taco! (See what I did there?)

Men jag funderar fortfarande över vad människor har spekulerat i. Är det någon form av tryckkänslig "hel" kontroll? Eller en kontroll med tryckkänsliga skärmar? Nu lär det ju inte bli av, men skulle vara skoj att få höra vad det var som det har ryktats om. Att de skulle vara tablet-formade låter ju inte bara befängt, utan också totalt ofunktionellt?

Skrivet av Kotaku:

The Wii successor is also suspected of using a novel controller interface which marries a traditional d-pad-and-buttons scheme with a large touch-screen input. Kotaku also reported that while the new console will feature a new controller, it will also support Wii Remote-style controllers.


signatur
Medlem
Skrivet av Xrick:

Touch screen är det sämsta som har hänt spelindustrin. Förutom Nintendo DS där spel inte är så "hardcore".

Försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk... och inte är det väl som du skriver inte?

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Xrick:

Touch screen är det sämsta som har hänt spelindustrin. Förutom Nintendo DS där spel inte är så "hardcore".

Försäljningssiffrorna talar sitt tydliga språk... och inte är det väl som du skriver inte?

Point Taken, But How would you like it if the pc keyboard, the X360 controller or the PS3 controller only had touchscreen buttons? I don´t think you would like it or would you?

1
Skriv svar