Danskar i ditt Civilization V

Robot
Danskar i ditt Civilization V

Danmark släpps som DLC-tillägg nästa vecka, plus ett nytt kartpaket.

#civilization-v


Inaktiv
Danskar i ditt Civilization V

Bra här ska piskas dansk!

Någon som vet hur mods fungerar egentligen? har installerat mods och enablat dom men märker ingen skillnad alls. Tex future moden ska göra det möjligt att forska fram mer teknologier men det ser ut som vanligt hos mig.

Medlem

Får väl slänga in Sverige och Gustav II Adolf istället

Medlem

Så länge man slipper höra någon danska och man kan spela som motståndare så lär det inte vara några större problem

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Jag hade först "Danskjävlar i ditt Civilization V" som rubrik till nyheten, men min käre redaktör tyckte inte det var en så bra idé.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dah Butlah:

Jag hade först "Danskjävlar i ditt Civilization V" som rubrik till nyheten, men min käre redaktör tyckte inte det var en så bra idé.

Han har fel.

Klart han har, käre burkmopp. Å andra sidan är det ju inte jag som får ta skiten om någon skulle ta illa upp, så det är ju lätt för mig att säga.

Inaktiv

Det här spelet blir bara sämre och sämre..

Medlem
Skrivet av Dah Butlah:

Det gjorde kvällen.

Medlem

"The Denmark Civilization and Scenario Pack brings you both the Denmark Civilization and the new Scenario, 1066: Year of Viking Destiny, to further enhance your Civilization V experience. Rule the world as Harald Bluetooth, with your powerful Berserker warriors and Ski Infantry!"

Skidinfanteri från Danmark? wtf


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

"The Denmark Civilization and Scenario Pack brings you both the Denmark Civilization and the new Scenario, 1066: Year of Viking Destiny, to further enhance your Civilization V experience. Rule the world as Harald Bluetooth, with your powerful Berserker warriors and Ski Infantry!"

Skidinfanteri från Danmark? wtf

Haha skidinfanteri?? xD. Jag skulle vela se en dansk åka skidor

Medlem
Skrivet av StrongBad:

"The Denmark Civilization and Scenario Pack brings you both the Denmark Civilization and the new Scenario, 1066: Year of Viking Destiny, to further enhance your Civilization V experience. Rule the world as Harald Bluetooth, with your powerful Berserker warriors and Ski Infantry!"

Skidinfanteri från Danmark? wtf

Såvitt jag har hört så härskade herr Blåtand över mer än bara det som idag är Danmark... jag låter dig lista ut resten

Medlem

Det här ska köpas.

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av StrongBad:

"The Denmark Civilization and Scenario Pack brings you both the Denmark Civilization and the new Scenario, 1066: Year of Viking Destiny, to further enhance your Civilization V experience. Rule the world as Harald Bluetooth, with your powerful Berserker warriors and Ski Infantry!"

Skidinfanteri från Danmark? wtf

Såvitt jag har hört så härskade herr Blåtand över mer än bara det som idag är Danmark... jag låter dig lista ut resten

Oavsett hur mycket du än vrider och vänder argumenten så har Danmark aldrig haft något skidburet infanteri.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Gabe:
Skrivet av StrongBad:

"The Denmark Civilization and Scenario Pack brings you both the Denmark Civilization and the new Scenario, 1066: Year of Viking Destiny, to further enhance your Civilization V experience. Rule the world as Harald Bluetooth, with your powerful Berserker warriors and Ski Infantry!"

Skidinfanteri från Danmark? wtf

Såvitt jag har hört så härskade herr Blåtand över mer än bara det som idag är Danmark... jag låter dig lista ut resten

Oavsett hur mycket du än vrider och vänder argumenten så har Danmark aldrig haft något skidburet infanteri.

Håller med låter som de har någon Amerikan som sköter researchen det låter nästan som de blandat ihop Danmark och Sverige eller Norge rent av. Danmark och Skidburet Infanteri lol....

Medlem

Danmark har med största sannolikhet ett skidinfanteri då dom äger hela grönland och deras specialförband utbildas där om jag kommer ihåg rätt.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Varför inte Scandinavia : the Vikings? De svenska vikingarna åkte österut. Sägs att de var i Persien o Kina.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Danmark har med största sannolikhet ett skidinfanteri då dom äger hela grönland och deras specialförband utbildas där om jag kommer ihåg rätt.

Specialförbandet på Grönland heter Sirius, och de är inte skidburna. De har dragsläde med hundar. En patrull har två man och elva hundar.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

snabb fråga: längd skidor? hur som helst så ska det sparkas Dannsk-röv på skidor eller ej!

Medlem

Jag ska skriva ett mail till skaparna och fråga vad fan dom håller på med!

Medlem

Ski infantry?! Haha fy fan va kung o kriga med vita blixten i CivV! =D

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y

Med plutonium tvingar vi dansken på knä!

Redaktör
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Dah Butlah:

Jag hade först "Danskjävlar i ditt Civilization V" som rubrik till nyheten, men min käre redaktör tyckte inte det var en så bra idé.

Han har fel.

Skrivet av Sebastian Lind:

Klart han har, käre burkmopp. Å andra sidan är det ju inte jag som får ta skiten om någon skulle ta illa upp, så det är ju lätt för mig att säga.

Vakta edra tungor, #Danmark håller oss vid liv.


signatur
Medlem

Danskar ftw! Skåne till Danmark!!

Medlem

Känns som att det är skandinavien man mer brett man menar så det är konstigt att civilizationen heter danmark.

Medlem

Det verkar som om skidförbandet heter Norwegian ski infantry vilket inte är helt otroligt då Norge tillhörde danmark under tidsperioden är hämtad från. Mig veterligen regerade Harald Blåtand aldrig Norge, men hade goda relationer med Hakon Jarl.

1
Skriv svar