Epic ville ha Master Chief i Gears of War 3

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:
Skrivet av über_alles:

Sågar hellre av ett Locusthuvud än Master Chiefs. Han skulle väl inte ge ifrån sig ett ljud eftersom han är stum. Det verkar vara populärt bland gamers med stumma spelhjältar. Hur en stum spelhjälte kan ha någon som helst karaktär förstår jag inte, men det verkar gå hem hos FZ fanbase.

Håller med dig till fullo där. En spelhjälte ska vara cool, han ska ha grymma kommentarer och helst ett sinne för humor. Typ Duke Nukem. Det hittar man definitvt inte hos Chief iaf. Har aldrig varit ett stort fan av Halo-spelen, körde lite co-op på H2 men det var allt.

Jag tar och förhandsbokar spelet så jag får tag i betakoden då Fast jag har ju missat en vecka nu, och den håller bara på till 15 maj vad jag vet... :/

Håller med till 100%.

Spelar nog ingen större roll att du missat en vecka, det finns bara 3 olika spellägen och typ 4 kartor än så länge så du bör hinna ha tillräckligt kul i två veckor till. Dessutom förlorar du inget på att förboka såvida du inte väljer att betala för spelet i förväg.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Jeesfuckingchrist.. typ 80% av er behöver ta chillpills.

Jag uppskattar inlägg som för diskussionen vidare (ditt gjorde tvyärr inte det), då det är ett diskussions- och kommentarsforum.

Sen att det alltid blir pajkastning är en annan sak, det verkar i huvudsak bero på att många gamers är rentav patriotiska när det gäller att försvara sitt favoritspel och sin favoritplattform.

Kan inte alla vara glada istället och hålla diskussionen på en saklig nivå?

Medlem
Skrivet av Mykee:

Jeesfuckingchrist.. typ 80% av er behöver ta chillpills.

Jag uppskattar inlägg som för diskussionen vidare (ditt gjorde tvyärr inte det), då det är ett diskussions- och kommentarsforum.

Sen att det alltid blir pajkastning är en annan sak, det verkar i huvudsak bero på att många gamers är rentav patriotiska när det gäller att försvara sitt favoritspel och sin favoritplattform.

Kan inte alla vara glada istället och hålla diskussionen på en saklig nivå?

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Apministern:

Har inget imot något av spelen.

Men tycker att deras dumma ide att vilja se Chief förlora huvudet med mera, bara är fjantigt och barnsligt

Det är barnsligt indeed men då passar det väl ganska bra, eftersom att Halo är väl ett ganska barnsligt spel eller?

Vad gör spelet barnsligt? tycker det är lika "barnsligt" som vilket annat fps spel

Typ alla spel är väl barnsliga

Medlem

har bara super street fighter 4 till min xbox 360. Kan detta spelet vara något för mig? hmm..

Medlem

Det skulle va kul och se EPIC göra ett Halo-spel. De är nog den enda studio som skulle kunna fortsätta nu när Bungie gett sig. Självklart vet jag att 343 tagit över produktionen men av de erfarna utvecklarna så tror jag nog mest på EPIC.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Sågar hellre av ett Locusthuvud än Master Chiefs. Han skulle väl inte ge ifrån sig ett ljud eftersom han är stum. Det verkar vara populärt bland gamers med stumma spelhjältar. Hur en stum spelhjälte kan ha någon som helst karaktär förstår jag inte, men det verkar gå hem hos FZ fanbase.

Då antar jag att du aldrig spelat Halo, i alla fall inte kampanjen. Eller så är det helt enkelt du som är döv.

Either way, trolla lite mer.

Medlem
Skrivet av tavener:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av tavener:
Skrivet av Apministern:

Har inget imot något av spelen.

Men tycker att deras dumma ide att vilja se Chief förlora huvudet med mera, bara är fjantigt och barnsligt

Det är barnsligt indeed men då passar det väl ganska bra, eftersom att Halo är väl ett ganska barnsligt spel eller?

Vad gör spelet barnsligt? tycker det är lika "barnsligt" som vilket annat fps spel

Typ alla spel är väl barnsliga

Att vara barnslig behövs ibland


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Rahxephon:

Själva idén med Halo var faktiskt rätt häftigt när det väl begav sig. Tycker mest synd att det bara blev ett fps av det hela när de kunde göra nåt annat av konceptet.

Att det blev ett fps spelar ingen roll för mig! Dock så blir jag smått förbannad när de koncentrerade sig mest på multiplayer i 2-3 och Reach.

Som sagt var konceptet bra men tyckte att det kunde blivit bättre om de koncentrerat sig på story, ge mer insikt i olika strider bland annat.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Sågar hellre av ett Locusthuvud än Master Chiefs. Han skulle väl inte ge ifrån sig ett ljud eftersom han är stum. Det verkar vara populärt bland gamers med stumma spelhjältar. Hur en stum spelhjälte kan ha någon som helst karaktär förstår jag inte, men det verkar gå hem hos FZ fanbase.

Jag spelar för närvarande Gears 3 betan, om ni undrar hur man gör behöver man ha en betakod genom att förboka Gears 3 hos t.ex. Webhallen, samt ha ett Xbox Live Gold account. Kan säga att Gears 3 verkligen känns nytt och fräscht, känslan av att väga 1 ton och att göra allt segt är som bortblåst, samt har färgpaletten för hela spelet fått en uppsving från kloak och bajsfärgerna från Gears 1 och 2. Skaffa betan innan ni börjar hata spelet.

Jag ser hellre en stum hjälte än ett Badass som snackar som en riktig cooling.
Master Chief pratar, men bara när det är nödvändigt, hade bara tyckt det varit störande om han slängt ut sig larviga saker hela tiden.

Oftast är han ensam när han är ute och spöar aliens så vem ska han prata med?
Okej, han kanske inte har den bästa bakgrundsstoryn i världen men den räcker. Hjältar behöver inte ha superkomplicerade storys om sitt liv och händelser i det.


signatur

Everybody needs help.

123
Skriv svar