Space Alert

Medlem
Space Alert

Tillbaka från barndomsminnena och åter där jag lämnade er – med recensionen av Pandemic som ju handlade om att samarbeta. Eftersom det finns betydligt fler spel som går ut på att besegra allt och alla samt att jag har en ”thing” för kooperativa spel, så tänkte jag ta upp ytterligare ett sådant denna måndag: Space Alert.

I Space Alert befinner sig du och dina medspelare ombord på ett rymdskepp som kryssar genom rymden i uppdrag efter uppdrag där allting är allt annat än frid och fröjd; fientliga rymdskepp, asteroider på kollisionskurs, felande datorsystem och aggressiva utomjordingar är bara några av de incidenter som kan inträffa. Som om detta inte vore nog bidrar spelets huvudmekanik dessutom till stressen och kaoset som uppstår, då allting som utförs sker i realtid med hjälp av medföljande CD-skivor vars ljudspår ropar ut exakt på sekunden vad som händer och när.

Lär er allt om konsten att hantera positiv stress och samarbeta som grupp i det senaste avsnittet av ConraDargo recenserar.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Space Alert

Om du inte tvungen vill att folk ska gå in på din youtube-sida kan du enkelt embedda klippet genom att skriva så här (fast byt den unika koden):


signatur
Medlem

Åhå toppen, då ska jag ju självklart göra så!

1
Skriv svar