Systemkraven för Duke Nukem Forever

Robot
Systemkraven för Duke Nukem Forever

Ropar din dator "hail to the king" när den ska driva actionhertigens comeback?

#nyhetstips, #deus-ex-human-revolution-1, #duke-nukem-forever


Medlem
Systemkraven för Duke Nukem Forever

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Medlem

Tack, ingen överraskning här. Kraven är låga som förväntat. Spelet ser ju inte strålande vackert ut grafiskt sett av trailers att döma så...


signatur

Imperator

MFC
Medlem

Eat my vapor


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Ja 10gb är ganska mycket, men inte jätte. Kan ju bero på dålig optimering också.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Fr0gg0.:

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Ja 10gb är ganska mycket, men inte jätte. Kan ju bero på dålig optimering också.

Sant, MEN - dom har ju ändå haft 14år på sig att optimera

Medlem

Kanske är en 20 timmar lång singleplayer kampanj.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Reize:
Skrivet av Fr0gg0.:

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Ja 10gb är ganska mycket, men inte jätte. Kan ju bero på dålig optimering också.

Sant, MEN - dom har ju ändå haft 14år på sig att optimera

Haha sant, men å andra sidan verkar inte dom fjorton åren ha fört med sig något klockrent spel rent allmänt heller. Av diverse förhandstittar att döma så är gameplay tämligen stel och föråldrad.

... Men det är ju DUKE!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Men det betyder ju inte att spelet tar 10Gb utan man ska ha det ledigt på hårddisken.

Medlem

Usch, vilken besvikelse... Helt otroligt irriterande att konsollerna tagit över så totalt, att flera generationer gammal hårdvara klarar av recommended-kraven...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hail to the king baby

Medlem
Skrivet av Remus:

Kanske är en 20 timmar lång singleplayer kampanj.

Snarare 20timmar med lågupplösta videosekvenser.

Medlem

Får se om man köper det. har ju redan crysis 2 till ps3 (även om Duke var först). Vet inte är också en väldigt dålig tidpunkt för min ekonomi med så vi får la se.

Medlem
Skrivet av V1per:

Usch, vilken besvikelse... Helt otroligt irriterande att konsollerna tagit över så totalt, att flera generationer gammal hårdvara klarar av recommended-kraven...

Det tråkiga är ju att det finns ingen anledning för spelföretagen att göra något nytt och innovativt med grafiken. Så länge det hela tiden finns nya kidds att lura pengarna av så kommer detta fortsätta. Samma gamla grafik och samma gamla spel om och om igen. Det enda som kan föra ett riktigt hopp in i framtiden är en ny xbox och ps. Tills dess kommer 90% av alla spel att se marginellt bättre ut än Call of Duty 2, ett spel som kom ut 2005. YAYY! över 6 år av "innovation".

Medlem

Grafik är inte allt, iaf inte för mig, har inga som helst problem att spela spel som har flera år på nacken. Trots att dessa spel rent grafiskt (med dagens mått) är "fula" så får jag oftast ut mer av dessa än att spela ett nytt spel. Så länge de lyckas med att ge mig känslan av samma härlige Duke som jag spelade när jag var yngre spelar det egentligen inte någon roll om det rent grafiskt sedan länge överträffats av dagens spel.

Medlem

Tur att man köpte dator för flera år sedan så att man kan köra splitter nya FPS!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Grafik är inte allt, iaf inte för mig, har inga som helst problem att spela spel som har flera år på nacken. Trots att dessa spel rent grafiskt (med dagens mått) är "fula" så får jag oftast ut mer av dessa än att spela ett nytt spel. Så länge de lyckas med att ge mig känslan av samma härlige Duke som jag spelade när jag var yngre spelar det egentligen inte någon roll om det rent grafiskt sedan länge överträffats av dagens spel.

Nuff' said!

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av PcGamer:

Grafik är inte allt, iaf inte för mig, har inga som helst problem att spela spel som har flera år på nacken. Trots att dessa spel rent grafiskt (med dagens mått) är "fula" så får jag oftast ut mer av dessa än att spela ett nytt spel. Så länge de lyckas med att ge mig känslan av samma härlige Duke som jag spelade när jag var yngre spelar det egentligen inte någon roll om det rent grafiskt sedan länge överträffats av dagens spel.

Nuff' said!

+1
Hade jag varit grafikkåt hade jag aldrig kunnat uppleva varken Pokémon på min barndoms Gameboy eller Minecraft idag, för att dra ett par krassa exempel.
Hur som helst ser jag fram emot Hertigens återkomst med hopp om många roliga timmar med pusslande och pangande!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Inget att oroa sig över


signatur

Game long and prosper

Medlem

Recommended Specifications

OS: Windows XP/Vista/7
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4 Ghz / AMD Athlon 64 X2 @ 2.6 Ghz
Minne: 2 Gb
Hard Drive: 10 Gb ledigt
Grafikminne: 512 MB
Grafikkort: nVidia GeForce 8800 GTS / ATI Radeon HD 3850
Ljudkort: DirectX-kompatibelt

Min dators hårdvara

OS: Windows XP/Vista/7 x64 Ultimate Edition
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4 Ghz
Minne: 4 Gb
Hard Drive: 2 Tb ledigt
Grafikminne: 1024 MB
Grafikkort: ATI Radeon HD 5750
Ljudkort: DirectX-kompatibelt

yeah, jag tror att min dator klarar av nästa hail to the king baby utan större problem

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tror nog att nästan ingen kommer ha problem att köra detta på högsta inställningarna :B

Dock så tog det rätt mycket ändå, 10gb. Måste vara mycket innehåll med tanke på att grafiken lär inte ta upp så många gb.

Du får räkna med att Dukes ego, muskler och 'punch lines' är med också

Inaktiv

Sen bör man poängtera att man inte kan maxa bara för att man har ett rekommenderat system. Ta t.ex. Shogun 2. Mitt system ligger väldigt långt över rekommenderat men jag kan inte maxa för det.

Medlem

själv så bryr jag mig inte om grafik är på topp. Vill bara att spelet är lika bra som första. Är det så.. så spelar inte grafiken nån större roll i ett sådant spel.

Inaktiv

vad fan är detta???

Medlem

Hellre att det är optimerat åtminstone så det inte kräver så mycket istället för en snurrande kub som gör att "världens värsting dator" går under

Medlem

Varför sa jag te polarn på jobbet i natt att recommended var ett HD 6000... måste blandat ihop det med DiRT 3, ja så måste det varit.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

När släpps skiten då? Ska det ta 14 år till är det tänkt?

Medlem

verm1n: Skulle det där vara imponerande?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

jag tycker det är lustigt att allt ska handla om grafik nu för tiden. vad hände med spel glädjen liksom.. för 10 år var det liksom inte grafiken som gjorde spelet.. bara att kolla på final fantasy 7 som jag än i dag kan sitta flera timmar och spela fast man kan hela spelet utan till

Medlem
Skrivet av azynkron:

verm1n: Skulle det där vara imponerande?

Ja, och mera imponerade än din skitburk ^-^

1
Skriv svar