Jag är fri från kyskhetsbältet!!!!

Flakmonkey
Jag är fri från kyskhetsbältet!!!!

För 20 minuter sedan så tog jag äntligen av mig gördeln som jag burit sedan min bukplastik för sista gången och det känns så jävla bra! Har lite svårt att tro att det gått sex veckor sedan jag somnade in där på operationsbordet men uppenbarligen så har jag spenderat tre veckor med den på dygnet runt följt av tre då jag haft den dagtig. Nu kan jag visserligen inte med gott samvete påstå att det varit särskilt obekvämt eller irriterande, men den har ju ändå suttit där som någon form av kyskhetsbälte och ett sådant är inte riktigt vad jag vill ha just nu

[ia=26366; large]
Nu hängs de upp för att aldrig(?) användas igen

Det bästa med att äntligen vara fri från den är ju dock att jag äntligen kan börja träna igen. På förhand trodde jag att det skulle bli jobbigt att inte få ta ut mig ordentligt och så har det också blivit. Nu på slutet har jag haft svårt att stå stilla på jobbet och hoppsastegen har legat nära till hands när jag promenerat runt. Därför vill jag inte skjuta på det längre än jag måste och därför är det jag som är på Friskis & Svettis City imorgon klockan 07:00 för ett Indoor Walking-pass i gammal god stil. Nu varken får eller vill jag gå ut lika hårt som jag avslutade innan operationen, men att bara få röra på sig ordenligt och bli svettig(!!) är något som jag verkligen ser fram emot.

Heh, egentligen är bara det faktumet rätt sjukt med tanke på var jag började någonstans när resan påbörjades, men jag kan bara konstatera att när jag nu ger mig ut på en ny fantastiskt resa som inte har något mål ännu så är just träningen en sådan vital del att jag inte kan tänka mig en tillvaro utan den.... Sjukt som sagt... eller ja det är väl kanske snarare rätt friskt

#blogg

Jag är fri!!!!

Blir avis här. Vill också ha en anledning att må så glatt du gör i detta inlägg.:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Kan jag förstå... känns riktigt bra alltså.... går runt med ett leende på läpparna mest hela tiden ^^

1
Skriv svar