Pc-versionen av Rage får modverktyg
Ids Tim Willits till brittiska PC Gamer: "Ni kommer att få använda alla våra verktyg".
Skulle vara intressant att få lite mer kött på benen kring detta. Om det är enormt svårt att modda, så vill man nästan veta hur svårt. Är vissa saker rent av omöjligt att göra? Går det t.ex att skapa en unik single player bana? Går det att göra en multiplayer bana för deras något annorlunda multiplayer läge? Kommer verktygen släppas/vara upplåsta med spelet, att man kan skriva "id studio" på releasedagen? Någon som vet mer och har svar på dessa frågar?
Skulle vara intressant att få lite mer kött på benen kring detta. Om det är enormt svårt att modda, så vill man nästan veta hur svårt. Är vissa saker rent av omöjligt att göra? Går det t.ex att skapa en unik single player bana? Går det att göra en multiplayer bana för deras något annorlunda multiplayer läge? Kommer verktygen släppas/vara upplåsta med spelet, att man kan skriva "id studio" på releasedagen? Någon som vet mer och har svar på dessa frågar?
Tror bara att det kommer ta lite längre tid att lära sig använda verktygen till fullo.
Detta är rätt attityd till skillnad från DICE som bara total vägrar att ens försöka.
Folk är smartare än dem tror och i längden är det alltid ett par snillen som lyckas med något grymt och verktygen bara finns.
Det är vad som händer när man skriver en spelmotor till konsol och PC samtidigt. Pipelinen fungerar utmärkt på konsol, men det gör också att det inte går att bryta upp den med modverktyg.
Suger gör det oavsett.
Hoppas Rage får dedikerade servrar också, annars blir det 1/2 rätt.
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism