Ljudproblem

Medlem
Ljudproblem

Tjena!
Bytte nyligen nätagg och grafikkort, då försvann ljudet helt. Antog att grafikkortets drivrutiner på något sätt överskridit de originella. Men jag kan inte få fram de tidigare drivrutinerna.
Eller är det något annat jag ska leta efter?

Tack på förhand!


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Hmm, kan vara många problem där. Testa först att installera om drivarna till ljuder/moderkortet om du använder moderkortet som ljudkälla.

Om inte det funkar så kan du gå in i kontrollpanelen< sound/ljud< och sen kan du kolla lite där o se att din ljudenhet som du använder är aktiverad.

tex som jag. Jag har min dator kopplad till tv så jag får ändra om jag vill ha ljuder till datorn eller till tv,en


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Finns inga enheter installerade, moderkortet spökar till det. Får dock inget svar på ifall grafikkortets drivisar skulle kunna överskrida det integrerade moderkortets, möjligt?


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

Använder du ett PCI ljudkort eller integrerat? Om det är PCI ljudkort kanske det har lossnat lite när du bytte grafikkort och nätagg? Eller så kanske det integrerade har blivit avaktiverat i BIOS av någon anledning, har du varit inne och kollat så att det är aktiverat? Ser du ljudkortet i Enhetshanteraren?

1
Skriv svar