Öppen Age of Empires Online-beta ute nu

Robot
Öppen Age of Empires Online-beta ute nu

Hugade spekulanter kan testa Gas Powered Games kommande free-to-play-strategi redan idag.

#age-of-empires-online, #robot-entertainment, #gas-powered-games


Ish
Medlem
Öppen Age of Empires Online-beta ute nu

Ser mer ut som settlers eller något.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Suck microsoft. Hopplöst mycket att göra för att tanka spelet. Skapa xbox live konto, verifiera det, tanka massa skit program för att få tanka spelet. Hopplöst!!

Medlem

Ser absolut ut som settlers men jag gillar faktist stilen, tror minsann jag ska testa det!

Medlem

Trist. Då skiter jag i det. Finns andra spel man kan spela.

Medlem

Jag själv gav upp. Orka hålla på med massa sånt en fredag kväll!

Medlem

tur att det går att logga in på games for windows marketplace osv osv.....

Medlem

Tog 2 minuter att registrera sig.. Vilket gnäll!


signatur

The King is Back

Medlem

Hör gärna vad folk tycker om det, själv avstår jag.

Medlem

Då jag aldrig använt utav Games for Windows, ställer jag säkert dummaste frågan nånsin.

Kan jag använda min hotmail adress som login? Enbart hört att det är massa strul med Games for Windows, innan man ger in på det, vill man vara någonlunda säker på att ens hotmail.com kan användas.

Tackar.

Medlem

Vad är det med "free to play" och barnslig grafik egentligen? Tycker att nästan alla såna spel har barnslig grafik. Är det för att "free to play" locker mest kids eller av ren lathet?

Ish
Medlem
Skrivet av Improved:

Då jag aldrig använt utav Games for Windows, ställer jag säkert dummaste frågan nånsin.

Kan jag använda min hotmail adress som login? Enbart hört att det är massa strul med Games for Windows, innan man ger in på det, vill man vara någonlunda säker på att ens hotmail.com kan användas.

Tackar.

Du måste skilja på Games for windows och games for windows live.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

sämst i världen, varför behöver jag ett xbox konto för att lira på PC? Låter som mina föräldrar nu men detta verkar ju onödigt bara, speciellt att man ska logga in igenom MSN och flumm..


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Häbla byråkrater dom är på microsoft. Att dom får nått gjort är ju ett under när det tar ett halvår för att börja tanka ner nåt...

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

sämst i världen, varför behöver jag ett xbox konto för att lira på PC? Låter som mina föräldrar nu men detta verkar ju onödigt bara, speciellt att man ska logga in igenom MSN och flumm..

Sämst i världen? Jag har mitt Xbox konto kopplat till Gmail och har fungerat varje gång.

Handlar mera om att läsa instruktioner och vara säker vilket inte tar så lång tid? Du ser ju hur det gick med PSN. Dom lär nog höja säkerheten där med ska du se.

Medlem

Sitter o laddar ner filer nu. 2 MBit är så kul.

Medlem

Det lilla jag har provat är rätt kul. Önskar bara att jag kunde fortsätta om det inte vore för Games for Windows fucking Live. Tappar kontakten med Live stup i kvarten och eftersom spelet kräver konstant tillgång till Live sparkar spelet ut en och man måste börja om uppdragen från början. Frustrerande då spelet faktiskt är ganska kul =/

Medlem

Förstår verkligen inte varför folk klagar så mycket på registreringen... Visst det är kanske något steg extra än vid en vanliga beta men så hemskt är det ju inte att lägga ner någon ynka minut extra... Finner själv spelet vara helt okej, då jag dock inte har någon att spela med så blir det att jag istället spelar något annat då jag har andra RTS som passar mig bättre att köra sp på, eller köra mp med kompisar på.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

sämst i världen, varför behöver jag ett xbox konto för att lira på PC? Låter som mina föräldrar nu men detta verkar ju onödigt bara, speciellt att man ska logga in igenom MSN och flumm..

Sämst i världen? Jag har mitt Xbox konto kopplat till Gmail och har fungerat varje gång.

Handlar mera om att läsa instruktioner och vara säker vilket inte tar så lång tid? Du ser ju hur det gick med PSN. Dom lär nog höja säkerheten där med ska du se.

Ja allt det här krånglet gör ju säkert mycket nytta när det kommer till säkerheten, gissar på mer säkerhetshål. Ska man verkligen behöva gå igenom all den dyngan för att komma åt ett gratisspel?

I övrigt så pajjar grafiken hela upplevelsen i spelet tycker jag, tröttnar snabbt på den för den är så barnslig! De kunde använt AoE2 och ändå fått en enorm skara spelare!

Nee flopp!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tankade ner det och fick igång det, men behöver aktivera en beta-key...vart hittar jag den?

Medlem

Haha asså jag kan inte ens få igång detta, har ett game konto osv, shit vilket krångel för en open beta imo.

Medlem

Rätt kul spel må jag säga, tar lätt kol på nån timma hit och dit. Känslan är nästan lite battleforge.

Hade inga problem what-so-ever med installation av det, det var väldigt straight forward. Man "köper" det på games for windows live marketplace sen installeras det och man dubbelklickar helt enkelt på det och vipps så hoppar det igång, inget viftande med trollspöt behövs. Men man bör väl kanske ha ett snitt IQ över 20.


signatur

Chooch it

Medlem

Förstår inte heller vad folk gnäller om. Vadå lång tid att registrera och fixa? Tog högst 2 minuter och som någon tidigare konstaterat så borde vilken människa som helst med ett snitt IQ på över 20 klara av det.

Medlem

Inga problem med att registrera spelet eller installera, men det frågades efter en cd-nyckel som jag inte hade fått...skrev bara in 1or överallt så skrev den automatiskt in en...sjukt. Antar att ni menar att jag har en IQ under 20..?

Medlem

Det var inte så jäkla svårt att få igång. Jag behövde dock acceptera Terms of Use och det var jag tvungen att göra på xbox.com. Annars gick det hyfsat.

Medlem

Okej, nu får det vara nog. Allt klagande på en grafisk stil så fort den består utav mer än 2 nyanser av brunt börjar verkligen gå mig på nerverna.

Om utvecklarna inte får förnya sig och faktiskt våga använda sina konstnärliga talanger kommer spelet som ett medium stagnera än mer än det redan gjort. Mitt sista hopp i världen är att ni är <13, tillhör samma grupp av människor som köper den nya versionen av FIFA varje år och anser CoD är världens bästa spel.

//Palmiz, som har varit med sedan ganska tidigt i betan, tycker grafiken är okej medan animationerna är helt fantastiska. Det enda som hindrar hans endorfiner att spruta ut ur näsan är bristen av ett på välbalanserat vaniljläge för kompetetivt spelande och det låga maxantalet på 4.

Dessutom tycker han att The Wind Waker är det hitills bästa (och stundvis vackraste) Zelda-spelet.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Suck microsoft. Hopplöst mycket att göra för att tanka spelet. Skapa xbox live konto, verifiera det, tanka massa skit program för att få tanka spelet. Hopplöst!!

Tack för din kommentar, nu slipper jag slösa tid.

Medlem

Pff, gnällspikar - det är ett förbannat välgjort (spelmekaniken fungerar förvånansvärt väl, svårighetsgraden är väldigt välutarbetad redan nu i beta-stadium, balanseringen är okej - även om den inte kan, och inte *SKA* vara 100% jämn - eftersom olika spelstilar ska premieras, och modifiering och individuella val faktiskt är roligare än att behöva anpassa sig efter en satt mall), gratis, beroendeframkallande, besitter åtminstone någon historisk känsla (mycket kända namn, platser och, till viss del, slag) och faktiskt lite AoE-känsla också (oavsett vad ni AoE1 och AoE2-fanatiker säger - jag spelade dem också, men dessa är inte höjden av spelutveckling, AoE3 hade en hel del intressanta element som de tidigare varianterna saknade). Nämnde jag att det är gratis?

Har varit med sedan ett par månader innan NDAn släppte, och jag är ruskigt imponerad över vad de har gjort hittills. GfWL är ingen dröm - men det fungerar tillräckligt väl för att användas i ett spel som detta. (Att ha home som hotkey för att öppna GfWL-interfacet är dock måttligt irriterande.)

Överlag ett strategispel som går att spela själv, i co-op eller mot andra - med något sånär varierande uppdrag och en förbaskad mängd utrustning och teknologiträdsanpassningar.
Och återigen - det är gratis. (Gillar också att man inte köper gear för pengar, utan bara möjligheten att bära bättre gear. Med andra ord - du med ett 100% gratis konto kan loota precis samma sak som någon som betalar, skillnaden är att du inte kan bära det förrän du skulle välja att betala. Betalande spelare behöver göra precis som du för att få nämnd gear - questa och loota.)

Sägas skall också något om den grafiska stilen: det är bra mycket viktigare hur spel vill profilera sig, och hur de lyckas med det - än hur de gör. Alltså; spel som försöker vara dödligt seriösa på alla sätt - men misslyckas - är sju resor värre än detta.
(Groteskt framstående exempel inkluderar Red Alert 3, C&C4 och Supreme Commander 2 - bara för att nämna några.)

När man förstår vad de försöker göra, och accepterar att det inte är något Total War-spel i detta avseende, ser man lätt förbi det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag såg det här på Windows Live site och skickade ett tips via formuläret "nyhetstips". Men det kanske inte kom fram? Men, men.

Medlem

Var får man cd-keyn ifrån? :S

1
Skriv svar