Medlem

Pedagogil i all ära, men det som är intressant är hurvida bra multiplayer med andra spelare är. Ser fram i mot det


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Förbokar inte heller spel längre, känslan av bortkastade pengar på¨skitspel känns fortfarande färsk efter CoD:BO. Väntar på recensioner först.

Bra Calle att inte sätta betyg förrän ni testat MP ordentligt mot människor!

Nej, cod:bo var nog den största antiklimax-releasen jag varit med om. Fan va kastt det var IMO.

Men jag tror stenhårt på Brink, och jag har följt det sedan de släppte sin första teaser.
Så det är mycket att leva upp till nu. Plus att jag har hypat sönder det för migsjälv

Medlem

Detta får mig att fälla en och annan tår. Har länge väntat på denna titel och min längtan härstammar från WET(Wolfenstein: Enemy Territory, inte den lättklädda varianten). Att springa runt som en Medic och utan problem skaffa hybris, eller plantera sluga minor och "tajma" granater för att sedan placera i ansiktet på närmsta fiende. Covet Ops är också mycket underhållande att spela, finns det något bättre än att lura motståndarna att man är med dem och sedan låt ett knivblad sjunka in mellan skulderbladen. WET, har spelats i otaliga timmar och har genererat rejäla adrenalin-kickar, samt ett och annat vredesutbrott. Det hör lite till.

Brink, lev nu upp till mina förväntningar, bygg ett stabilt community och bli av med bebissjukdomar, så ska du och jag spendera timme på timme i varandras sällskap.

Helt klart rätt val att vänta med betyg och ett fullständigt utlåtande, tills den fullständiga produkten har testats. Fortfarande med gråten i halsen, förtvivlan över att Brink kanske inte blir det man önskar. Kanske ska man hålla sig till Q3, TF2, L4D(1&2) i väntan på något underbart. Kanske ska man kasta sig ombord på arken och ansluta sig till den sida som tilltalar mest.

Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av totte1015:

Vart är betyget då? Orkar inte läsa hela artikeln

That is why you failed! Det blir inget betyg idag utan senare i veckan.

Aha!

Medlem

Menne.. jag skall inte vara för negativ men, varför spelar ni inte klart spelet innan ni släpper en recension på det? Kommer ni dela upp alla speltester i följetonger? Minns att in väntade ett par veckor med att göra recension på ngt stort spel, minns inte exakt vilket. Det var bra gjort, detta känns lite b.

Redaktör
Skrivet av Cheewie:

Menne.. jag skall inte vara för negativ men, varför spelar ni inte klart spelet innan ni släpper en recension på det? Kommer ni dela upp alla speltester i följetonger? Minns att in väntade ett par veckor med att göra recension på ngt stort spel, minns inte exakt vilket. Det var bra gjort, detta känns lite b.

Vi vill tala om för er att det är här ni läser en genomarbetad recension om ett par dagar, istället för att det är tyst här och ni ger er iväg och läser hafs-recensioner. Den här typen av recensioner hör till undantagen, när det är möjligt publicerar vi givetvis hela texten direkt.


signatur
Medlem

Bara jag som får lite Team Fortress känsla av gameplay trailern?

Medlem

detta verkade ju bli en slags variant av TF2 och Cod tillsammans och de båda spelen är ju riktigt bra. Synd bara att det antagligen inte håller måttet riktigt. Får verkligen hoppas på Multiplayer!

Medlem

Jahå? Låter som det inte blir nåt köp för min del gella fall. Får se vad ni tyckte om MP:n sen i helgen.
Annars får jag nöja mig med Crysis 2 och MW2 tills vidare.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Jahå? Låter som detinte blinåt köp för min degella fall. Får se vad ni tyckte MP:n sen i helgen.
Annrs får jag nöj ig med Crysis 2 och MW2 tills vidare.

Bra skrivet...

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att animationerna är väldigt stela för ett sånt här AAA-spel? Väldigt tråkigt gjorda och dessutom noll animation blending. Det gör att spelet ser skit ut mer än någon lågupplöst textur.

Medlem

MP som lockar så väntar snällt tills man får reda på mer hur det känns.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Alltså, jag gillade Splashs förra, vilket inte recensenten gjorde om jag minns rätt, vilket borde betyda att jag kommer att gilla detta.

Så vad Fz.se skriver, som allt annat som skrivs, får man ta med en nypa salt.

http://www.metacritic.com/game/pc/enemy-territory-quake-wars/...

Medlem

Om man inte bedömer Brink enbart som ett multiplayerspel så tycker jag inte man ska låtsas vara professionell recensent överhuvudtaget.

Brink handlar precis som Quake Wars endast om multiplayer och kräver tiotals timmar av spelande för att kunna bedömas rättvist.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Å ena sidan är jag extremt osugen på Brink.
Å andra sidan tycker jag FZ har balls som väntar med betyg av rena hedersskäl.

Medlem

Eftersom det inte kom ett demo för att prova spelet så har jag valt o "prova" spelet på andra vis. (Pga. att jag är trött på alla dåliga PC portar har jag spenderat för mycket pengar på skit jag inte spelar)
Brink är verkligen PC anpassat.
Om FZ inte baserar sin recension på PC version en förlorar jag verkligen allt förtroende för sidan.
Samt att det ska vara någon som är PC veteran.


signatur

Idono. That's me!

Redaktör
Skrivet av Idono:

Om FZ inte baserar sin recension på PC version en förlorar jag verkligen allt förtroende för sidan.Samt att det ska vara någon som är PC veteran.

Calle är pc-spelare sen början/mitten av 90-talet, och han testar både på pc och konsol. Du kan alltså vara lugn.


signatur
Medlem

Det som får mig att bli lite förbryllad är alla jävla ikoner som lyser genom väggar och skit (hoppas de går att tänga av). och att hela upplägget är väldigt mycket konsoll förenklat... som gammal wolf:ET räv ser det ju ändå rätt bra ut, spelsättet och uppbyggnaden av uppdragen verkar vara detsamma.

Får väl hoppas på en Pro mod... w:et orginal var ju rätt lamt det med, men ET:pro fixade biffen, hursom så vore det skoj med ett nytt spel nu efter 8 års W:ET spelande...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Idono:

Eftersom det inte kom ett demo för att prova spelet så har jag valt o "prova" spelet på andra vis. (Pga. att jag är trött på alla dåliga PC portar har jag spenderat för mycket pengar på skit jag inte spelar)
Brink är verkligen PC anpassat.
Om FZ inte baserar sin recension på PC version en förlorar jag verkligen allt förtroende för sidan.
Samt att det ska vara någon som är PC veteran.

Näää, snarare vääääldigt konsollanpassat.... Tycker jag nog, med multiknappar (samma knappar till olika saker) vilket resulterar i att man knappt vet vad man gör till slut. Väldigt mycket ET: Quakewars (de borde ju ha lärt sig efter den floppen). Men smaken är som baken. För att få detta bra så krävs det nog en pro mod...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Tycker FZ gör rätt i att dela upp recensionen en gnutta, inget fel med att meddela det man kan.

Däremot så är jag väldigt tveksam till att Brink är ett spel värt att köpa, jag vill att det skall vara bra men senaste tiden med alla nya FPS-spel så får man känslan av att det räcker med att äga ett spel avsett för multiplayer då skillnaden ofta är föga.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Idono:

Eftersom det inte kom ett demo för att prova spelet så har jag valt o "prova" spelet på andra vis. (Pga. att jag är trött på alla dåliga PC portar har jag spenderat för mycket pengar på skit jag inte spelar)
Brink är verkligen PC anpassat.
Om FZ inte baserar sin recension på PC version en förlorar jag verkligen allt förtroende för sidan.
Samt att det ska vara någon som är PC veteran.

Näää, snarare vääääldigt konsollanpassat.... Tycker jag nog, med multiknappar (samma knappar till olika saker) vilket resulterar i att man knappt vet vad man gör till slut. Väldigt mycket ET: Quakewars (de borde ju ha lärt sig efter den floppen). Men smaken är som baken. För att få detta bra så krävs det nog en pro mod...

Den ända multiknappen jag har märkt är sprint kombinerat med parkour systemet samt use, men use är att förväntat som multiknapp. Det funkar dock väldigt bra, vilket överraskade mig ganska mycket. Annars är det inget som skiljer kontrollerna från PC spel som CS, TF,Quake etc.

Utrustning/granat switchande görs via 3,4,5. Lean Q & E, vänster & höger.
UIn är helt omarbetad och PC anpassad(ser verkligen inte ut som gameplay filmerna). Bullet spread och siktest hoppande som ökar exponentiellt under spray.

Alla irriterande små detaljer som consol portar får med sig är icke existerande i brink. Iaf av jag har spelat.

Ända som stör är att botarna är skit.

PS. Spelet har också ett fungerande meny system som inte är consol sämst.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Yttersta beviset på att det går att skriva en recension utan att säga något alls? Hur kan man ens recensera ett multiplayerspel utan att ha testat just multiplayer? Bryr FZ sig om innehåll eller är det bara först till kvarn som gäller?

Flashig retorik utan substans

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Idono:

Eftersom det inte kom ett demo för att prova spelet så har jag valt o "prova" spelet på andra vis. (Pga. att jag är trött på alla dåliga PC portar har jag spenderat för mycket pengar på skit jag inte spelar)
Brink är verkligen PC anpassat.
Om FZ inte baserar sin recension på PC version en förlorar jag verkligen allt förtroende för sidan.
Samt att det ska vara någon som är PC veteran.

Näää, snarare vääääldigt konsollanpassat.... Tycker jag nog, med multiknappar (samma knappar till olika saker) vilket resulterar i att man knappt vet vad man gör till slut. Väldigt mycket ET: Quakewars (de borde ju ha lärt sig efter den floppen). Men smaken är som baken. För att få detta bra så krävs det nog en pro mod...

Den ända multiknappen jag har märkt är sprint kombinerat med parkour systemet samt use, men use är att förväntat som multiknapp. Det funkar dock väldigt bra, vilket överraskade mig ganska mycket. Annars är det inget som skiljer kontrollerna från PC spel som CS, TF,Quake etc.

Utrustning/granat switchande görs via 3,4,5. Lean Q & E, vänster & höger.
UIn är helt omarbetad och PC anpassad(ser verkligen inte ut som gameplay filmerna). Bullet spread och siktest hoppande som ökar exponentiellt under spray.

Alla irriterande små detaljer som consol portar får med sig är icke existerande i brink. Iaf av jag har spelat.

Ända som stör är att botarna är skit.

PS. Spelet har också ett fungerande meny system som inte är consol sämst.

Kan jag hålla med om, det är en del som stör spelrytmen dock... att man måste ta sig till en CP för att byta klass, och i princip stå stilla när man ska byta objective, "huden" är riktigt genomtänkt dock. Nä blir nog till att köpa detta...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem

Har redan laddat ner mitt på Steam, förhoppningsvis kan jag börja spela efter 00.00 inatt. Har prövat den läckta versionen, bara för att se hur det är så länge tills jag kan lira mitt original ex. Tycker inte bottarna är så dumma som vissa sagt, fast kunde dom vara lite smartare ibland. Grafiken är underbart snygg, ovanligt med OPENGL spel, så det var kul att dom valde den API:n. Har jättebra prestanda så länge jag inte har Ambient Occlusion inställningen på. Alla andra inställningar är på max. Sätter jag på AO, så har jag 45-50fps, men utan så har jag 60fps(vsync) hela tiden med ca 40% gpu användning. Däremot med AO på så går gpu upp till 99%. Så nån bug eller drivrutinfel. Men däremot så märker jag ingen skillnad mellan AO på/av rent utseende mässigt. Så det är lika snyggt utan som på. Så its a no brainer. Jag gillar spelet, speciellt sen när man får lira mot andra människor. Så jag är inte besviken alls, tror Calle haft lite för höga förväntningar på spelet för jag tycker är jättebra. Kommer nog få minst 3av5, men lutar mer åt 4av5 för mig, speciellt MP delen. Däremot håller jag med om att SP känns lite fattigt, men det är mindre viktigt för mig ändå. Splash Damage är MP utvecklare, inte SP. Så det är inte så konstigt. Däremot så hoppas jag att framtida patchar fixar små felen ganska snart så man kan verkligen njuta av spelet till max så tidigt som möjligt. Det här lär jag lira mycket fram tills BF3, och andra spel jag lirar idag BC2, MOH MP, BlackOps lär få mindre tid nu.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör
Skrivet av zavvy:

Yttersta beviset på att det går att skriva en recension utan att säga något alls? Hur kan man ens recensera ett multiplayerspel utan att ha testat just multiplayer? Bryr FZ sig om innehåll eller är det bara först till kvarn som gäller?

Flashig retorik utan substans

Jag förstår inte ditt resonemang. Vi släpper recensionen tvådelad just för att kunna testa multiplayer ordentligt - det om nåt är väl att göra ett ordentligt jobb? Att vi släppte en första del i början av veckan spelar ingen roll i sammahanget, vi hade inte fått ut multiplayer-tyckandet snabbare genom att skippa den. Gillar du inte första delen är det bara att vänta tills i morgon.


signatur
Medlem

Jag väntar på eran multiplayer recension inte en enda spel sida har testad brink ur en multiplayer synpunkt, det vore som att spela TF2 mot bottar och bedöma spelet efter det. inte är det väll någon som ser detta som ett SP spel? jag blir nästan lite arg.

Inaktiv

Drog ned från en torrentsida för att provspela (visst, det är fult jag vet men jag spelar inga spel i MP så det hade ändå inte blivit något köp för min del) och ja, spelet är snyggt men tror absolut inte att det är något jag skulle spela mer än några timmar i en vecka, max. Borderlands-grafik i Unreal Tournament-miljö? Nää, det är inget för mig.

Medlem

Någon mer som ska lira inatt kl 2 när det släpps?

Medlem

det här spelet kan nog vara riktigt skoj funderar...

123
Skriv svar