Mafia II-demo släppt

Medlem

mafia 1 är ju fortfarande kung, bättre grafik och lite physx imponerar inte så värst.

Medlem
Skrivet av USF-BH:

när imorgon?! klockan 00.01 inatt? :D:D:D:D snälla säg att de kommer då!

Läste nyss ett tips på 2k forumet, att om man skapar ett US konto så kan man ta hem det via us-psn-store (trodde han i alla fall) Nu vet inte jag hurvida detta stämmer då jag bara har pc, men kan ju vara ett tips i alla fall.

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

har ett US-Konto men det fanns inte där.. dock fans det på mitt svenska men då var man ju tvngen att ha PS+. så får väll vänta och se :/

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Har spelat några timmar nu och det finns några punkter jag stör mig lite på:

* Skottskador på folk borde vara mer realistiska. NU kan man skjuta gubbarna 4-5 skott innan de dör. de snubblar runt lite och så men sen springer de igen som inget hänt. Bara headshots som fungerar trovärdigt.

* Vanligt folk borde drabbas mer av panik. Kommer det en bil med två passagerare och man skjuter den ene så går den andre ut helt lugnt för att sedan springa därifrån. Man borde se paniken redan i bilen. Och att de skriker mer hysteriskt rädda. Nu joggar de därifrån och gör inte så mycket väsen fast deras kompis/fru/make/whatever nyss blivit mördad.

* Hade gärna sett lite mer krockskador på bilarna. Nu kan de tappa dörrar och motorhuven och få punktering osv men kör man in i en vägg i 200 km/h så ska det bli mos kvar av bilen. Skulle vara coolt om det var mer som Flatout, att bilarna deformeras mer vid krockar. Nu känns det bara som om lacken blir ful och plåten lite bucklig.

* Polisen verkar vara ha lite konstig AI ibland. Jag kunde till exempel starta värsta krigszonen med exploderande bilar och högar med döda människor och när polisen kom sprang jag in i en bensinmack och gömde mig en stund och vips hade poliserna tappat bort mig och jag var inte efterlyst längre. Även om de såg mig springa in i macken kunde jag ändå gömma mig där tills de inte såg mig längre. Och plötsligt återgick poliserna till att sakta patrullera omkring gatorna som inget hänt (med brinnande bilar och lik i drivor runt omkring). Å andra sidan är de ibland lite väl bra på att hitta en när man gjort något dumt.

* Vatteneffekterna var ganska mediokra. På håll ser ån fin ut men går man närmare så ser man att vatteneffekten egentligen bara är två olika bildlager som åker åt varsitt håll. Svårt att förklara men gå och testa själva vettja, gå ut på en brygga och titta rakt ner i vattnet. Det kan ju annars kanske vara mitt grafikkort (GeForce 8800) som inte gör vattnet rättvisa, vad vet jag.

Annars tycker jag demot är skitkul! Tycker det är kul att gå in på en diner och skjuta ihjäl alla där och sen se hur länge man kan överleva alla poliser som kommer. Sen var fysiken i kläderna ganska häftig. i huset där man börjar kan man byta kläder i garderoben. jag tog på en kavaj och hatt och man såg verkligen att kavajen hade egen fysik när jag sprang med gubben. sånna detaljer gör mycket tycker jag.

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Har precis raderat alla filer med demot från min dator - fy sjutton vilket trist spel. Verkligen inget som fick mig att att förstå vilken hype det varit om detta spel. Styrningen var ingen höjdare, och visst jag kan köpa GTA stilen - men den var inget vidare på PC. Känns som att detta är till för konsolerna. Spelet i sig var svårt att se och få en överblick, musen hade problem med v-sync (enligt många på STEAM forumet) och näe - kändes bara inget vidare alls tyvärr.

signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Testade på PS3:an, det var riktigt kul..har inte utforskat Empire Bay så mycket än dock. Bokade spelet nyss.

Medlem

när viken tid imorgon släpps mafia 2 för oss som inte har PS+?

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Dåligt att man får bara köra i 10 min
Annars ett rätt okej lir, vapnen känns verkliga.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av DonGrif:

* Vatteneffekterna var ganska mediokra. På håll ser ån fin ut men går man närmare så ser man att vatteneffekten egentligen bara är två olika bildlager som åker åt varsitt håll. Svårt att förklara men gå och testa själva vettja, gå ut på en brygga och titta rakt ner i vattnet. Det kan ju annars kanske vara mitt grafikkort (GeForce 8800) som inte gör vattnet rättvisa, vad vet jag.

läste det tidigare och märkte det själv när jag spelade. Men ärligt talat, vad spelar det för roll? om man aldrig är i vattnet (om det nu inte finns båtar i spelet förstås) så är det väl bättre att spelet flyter och ser bra ut på andra områden än att vattnet är realistiskt. Detta är ju inte Silent Hunter...

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av DonGrif:

* Skottskador på folk borde vara mer realistiska. NU kan man skjuta gubbarna 4-5 skott innan de dör. de snubblar runt lite och så men sen springer de igen som inget hänt. Bara headshots som fungerar trovärdigt.

Really? Jag behöver bara 2 skott för att ta kål på folk. Om man nu inte siktar på fötterna.

Medlem

Tankade det till PC, sjukt kul, det här kan mycket väl bli en *bra* uppföljare till ettan:)

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Skämtar du grafiken och skjutandet är ju dubbelt så bra som i gta4

Knappast va? Grafiken är vare sig bättre eller sämre. Fysiken är dock mycket sämre än i GTA4.

Skjutandet är det lite sämre känsla i, mycket pg.a fysiken antar jag.

Knappast ett dåligt spel för det, är ju inte så att många spel kan mäta sig med GTA överhuvudtaget, men detta gör det, även om det inte kommer bli lika bra (handlingen blir säkert bättre dock).

Trist att man inte kan hoppa eller simma samt att staden bara kommer vara en tredjedel så stor som GTA4 (som inte var direkt stort). Ett bra spel om man spelar för story och karaktärer, men inte om man mest spelar för free roaming och ren spelglädje.

signatur
Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av DonGrif:

Really? Jag behöver bara 2 skott för att ta kål på folk. Om man nu inte siktar på fötterna.

Konstigt. Ja jag behöver fler skott än två för att döda någon (om man inte skjuter i huvudet då).:\

signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Två skott i brösthöjd med colten är allt som behövs, 1 i huvudet.

Sen undrar jag, hur blir man av med efterlysningen? Så fort en snut får syn på mig så sätter de efter mig igen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Två skott i brösthöjd med colten är allt som behövs, 1 i huvudet.

Sen undrar jag, hur blir man av med efterlysningen? Så fort en snut får syn på mig så sätter de efter mig igen.

Det finns olika typer av efterlysning som indikeras av en ikon ovanför kartan, en på din person (wanted-poster) och en på fordon (nummerplåt) samt en grad med stjärnor vad dom gör mot dig om dom fångar dig, t.ex handbojor, du arresteras men dom skjuter dig inte osv.

För att bli av med efterlysningar kan man muta polisen då dom försöker arrestera dig, ringa från en telefonkiosk o muta dom, byta kläder, måla bilen, byta nummerplåt..

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Brain:

Folk skriver bara om X360 och PC versionen.. hur är PS3 versionen? Flyter det på bra, snyggt/fult, kontrollerna??

PS3 versionen finns inte tillgänglig än.

Jo den finns ute för oss med PS+(de övriga får den imorgon).
Det jag kan säga om PS3-versionen är att den flyter på bra, har inte märkt någon fps-dropp än. Allt är som det ska vad jag sett.

Jaha... hm.. det var ju mindre bra. Men ajja, får väl pröva imorrn då

Skrivet av MKultra:

Knappast va? Grafiken är vare sig bättre eller sämre.

Är du seriös?

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

väldig glad blev ja när jag kunde köra spelet på maxat ( Full AA o kant utjämning men V-sync av, allt anant på max) och ända liga runt 50 FPS, märkte inte en enda ggn end det minsta lilla fps drop, ändås köra på 5770

signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av MKultra:

Knappast va? Grafiken är vare sig bättre eller sämre. Fysiken är dock mycket sämre än i GTA4.

Skjutandet är det lite sämre känsla i, mycket pg.a fysiken antar jag.

Knappast ett dåligt spel för det, är ju inte så att många spel kan mäta sig med GTA överhuvudtaget, men detta gör det, även om det inte kommer bli lika bra (handlingen blir säkert bättre dock).

Trist att man inte kan hoppa eller simma samt att staden bara kommer vara en tredjedel så stor som GTA4 (som inte var direkt stort). Ett bra spel om man spelar för story och karaktärer, men inte om man mest spelar för free roaming och ren spelglädje.

Va grafiken varu mkt bättre en gta4 ? dock det me simma/hoppa äru lite trist, men att stan bara kmr vara 1/3 av gta 4 måste ju vara totalt bullshit, kanske är så stor i demot, men nog inte i den färdiga produkten

signatur

Rwa?

Medlem

Det är inget Mafia: The City of Lost Heaven, men det förväntade jag mig inte heller. Däremot så förväntade jag mig att staden skulle vara lite mer levande.

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Helt underbart demo!

Filmade några sekvenser då jag bara sprang runt och dödade.

http://www.youtube.com/watch?v=8xqO0kyMAt4

Medlem
Skrivet av MKultra:

Knappast va? Grafiken är vare sig bättre eller sämre.

Är du seriös?

Kan han knappast vara. Grafiken är SJUKT mycket bättre.. till och med på min laptop med 5650 gpu.

Tyckte förövrigt att det var skön känsla på vapnen och att fienderna dog snabbt. Värre i GTA där dom har en livmätare och i princip är "odödliga" (läs tål ibland 10-12 skott).

Ni som jämför spelet med första Mafia; hur tänker ni? Vi har ju inte ens fått sett något av storyn - det var väl egentligen det, en tyngd och grafiken som Mafia hade?

Något som förövrigt väldigt få kommenterat på: musiken. Musiken är SJUKT SJUKT bra.. känslan är på topp. Särskilt i menyn. Mmm.. skulle kunna spela detta spel bara för ljudet och musiken!

signatur

Have a good time!

Medlem

va lite nja tyckte ja, känns lite sluggish på xbox

Medlem

Riktigt nöjd, var ett tag sen man spelade mafia så måste säga att det lever upp till vad jag kommer ihåg. Får se imorgon hur det känns på ps3 sedan blir det nog att förbeställa, någon som har tips på något eventuellt erbjudande?

Medlem

Rätt coolt Demo rätt fint optimerat och fin grafik utan att vara jätteimponerande.

Medlem
Skrivet av Brain:

Kan han knappast vara. Grafiken är SJUKT mycket bättre.. till och med på min laptop med 5650 gpu.

På vilket sätt är den bättre? Skillnaden är att Mafia2 är något färgrannare, medans GTA går för en mer blekare, "naturlig"/skitigare look.

Färgrikare är ju inte det samma som "bättre", snarare är det en smaksak. Inte så att Mafia2 har mer polys eller bättre shaders..

UV-mappingen är ganska slarvig f.ö, man ser sömmar i texturerna lite här och var, te.x på bark.. Röken var väldigt fin dock, men i övrigt? Ge exempel på vad som är "mycket bättre" eller dubbelt så bra osv, så kanske jag kan ta er seriöst eller iaf förstå vad ni menar

signatur
Medlem

Tycker detaljerna och skuggerna bättre gjorda i Mafia 2 än GTA4.

Medlem

Karaktärernas ansikten är nog något bättre faktiskt. Skuggorna, kanske, senaste patcharna fixar ju till dom i GTA4 iofs (från början var dom ju riktigt dåliga).

signatur
Medlem

En klar suck är känslan i hur man rör sig med karaktären/fordonen jämfört med GTA4....

men storyn lär nog bli en hit!
Blir inget köp..... möjligtvis en FFA version till att börja med

signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av Pro2Race:

En klar suck är känslan i hur man rör sig med karaktären/fordonen jämfört med GTA4....

Satte du på Simulated i options? Mycket roligare att åka bil då.

Skriv svar