Mafia II-demo släppt

Medlem

snälla gott folk detta är ett demo läs de som står när du starta spelet!!!!!!! och sen gå in på game setting och drive mode till simulator härligt också att man kan råna:P och man dör hur lätt som helst

Medlem

hoppas det kommer nu klockan 24.00!

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Detta är ett demo och kan inte jämföras med ett "komplett" spel!
Att sitta och jämföra detta med GTA4 är bara dumt. GTA4a har gått guld och fått ett gäng patchar ovanpå det.

Vänta med jämförelserna tills M2 är släppt!
Jag tippar på att detta spelet kommer få ett förbannat bra betyg...

signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Detta är ett demo och kan inte jämföras med ett "komplett" spel!

Nja. Fast jämförelserna, vad jag har sett, har varit grafiken, kontrollerna, fysiken osv.. dvs sånt som man knappast ändrar i final versionen, förutom kanske att man finputsat någon liten detalj

Att det kommer få bra betyg tror jag inte någon sätter upp sig emot.

signatur
Medlem
Skrivet av USF-BH:

hoppas det kommer nu klockan 24.00!

Hmm, har du inte läst nyheten att du kan tanka ner det sen många timmar tillbaka?

Jag får rysningar av spelet, det ÄR verkligen Mafia fast i ny version. Jag kommer älska det här spelet och är glad att jag redan har köpt det. Väntar med spänd förväntan på dagen då det dimper ner i brevlådan hemma.

Men tyvärr så orkade min burk inte riktigt köra 1920 x 1200 utan jag var tvungen att ställa ner det en aning för att det skulle flyta på bra.

Medlem

Har beställt spelet nuuuu whoaa:p

signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

men då måste ju man ha PS+ jue

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

NU TANKAR JAG NER DEMON FRÅN US!!!!!!! WIIIIIIEEE GAJMING INATT!

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Mitt intryck är att det är högre klass än GTA 4 på slagsmål, kläder, detaljer etc.

Kan bara inte få kläm på körkänslan, eller jo, den är bra det är bara den förbannade synvinkeln som vill återgå genast till direkt bakom bilen, svårt att köra lika skönt som i GTA 4 när den förbannade kameran inte låter vinkeln sitta kvar längre än 2 sek. Men demo är det ju.

Riktigt härlig atmosfär, bara att se gatan ut genom fönstret bara...wow.

Men det lider ju av lite konsolsyndrom, men det hade jag väntat mig, den här känslan att det känns lite inzoomat på något sätt hela tiden, men som sagt, bättre än GTA 4 hittills tror jag.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Brain:

Kan han knappast vara. Grafiken är SJUKT mycket bättre.. till och med på min laptop med 5650 gpu.

På vilket sätt är den bättre? Skillnaden är att Mafia2 är något färgrannare, medans GTA går för en mer blekare, "naturlig"/skitigare look.

Färgrikare är ju inte det samma som "bättre", snarare är det en smaksak. Inte så att Mafia2 har mer polys eller bättre shaders..

UV-mappingen är ganska slarvig f.ö, man ser sömmar i texturerna lite här och var, te.x på bark.. Röken var väldigt fin dock, men i övrigt? Ge exempel på vad som är "mycket bättre" eller dubbelt så bra osv, så kanske jag kan ta er seriöst eller iaf förstå vad ni menar

Många punkter. Framförallt ljus, skuggor och effekter (som t.ex. explosioner och rök) är oerhört mycket snyggare och mer realistiskt. Vet inte riktigt på någon punkt där Mafia 2 är sämre grafiskt? Kan du komma på en sådan så shoot (vattnet kanske är fulare.. har inte hunnit kika på det än)!

Förövrigt så faller hela designen mig i smaken något otroligt. GTA IV var plottrigt och lite barnsligt. Mafia 2 har ett UI och en grafisk stil som passar spelet mycket bättre. Snyggare cutscenes. Fonterna passar bra. Menyn är mycket snyggare.

Finns så oerhört många uppgraderingar..

signatur

Have a good time!

Medlem

Förstår inte riktigt kritiken mot kontrollerna, tyckte att de var riktigt bra för PC. Kändes inte alls så konsol-irriterat som t.e.x. GTAIV styrningen gör.

Crouch (C) och Toggle Walk / Run (Caps Lock) verkar somliga ha missat?
Och Speed Limitern (L) kom med trots allt!

Det vart ingen fysik för mig då jag kör ATI, men istället så flyter det på 58-60 fps
och ser bättre ut en GTA4. Riktigt skönt! Färgsättningen gör en hel del, förstås.
Shockande att stega ut från huset för första gången.

Fenomenalt att man också kan skippa i princip all cinematic, till och med samtal (ESC -> Skip), om man nu känner för det.

Lite taskig Polis enhet dock. Gasa iväg och du kommer undan. Vid ett tillfälle så krockade den enda polis bil som förföljde mig i min övergivna bil, just som jag skulle börja springa. Han dog genast och jag slapp Wanted. ;o

Hade nog önskat att deformeringen för bilar var mer lik de som finns i GTA, där det verkligen syns när man kört in i en stolpe.

Saknade också förmågan att skjuta ur bilfönstret när polisen är efter en.

Fortfarande ett säkert köp.

Medlem

Jag får inte igång demot till pc, får det här "input not supported" skiten hela tiden. Har spenderat över en timme på google efter tips utan att hitta något som fungerar.

Jag hade samma problem på Left 4 Dead, men det lyckades jag fixa genom att skriva in något i "game launch options" men minns inte vad det var.

Den som har förslag skicka gärna PM eller nåt. Nu blir det att kolla PSN om demot ligger ute än. I så fall blir det gaming inatt som någon sa

signatur

Game long and prosper

Medlem

har nu provart demot på PS3. tycker att det verkade ganska bra vet inte än om jag köper de...

Jag tycker att kantutjämningen var urdålig, 10m framförsig blev allt ritkigt kantigt och kladdigt sen var där inte mer som var dåligt

signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Är det sant att körningen är som i GTA-spelen? Jag har för mig det talades om två "lägen", stämmer det? Ett för alla de som inte klarade av racingbanan på det första spelet, och ett för de som inte nöjer sig med att kunna göra alla uppdrag på första försöket?
För jag orkar verkligen inte med ett "full gas hela tiden!"-spel alá GTA. Mafia kräver känsla.

Ah jusste, racingbanan. Haha minns natten när man slet för att fixa den. Sjukt kul med utmaningen.

Kan inte vänta tills detta släpps!

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Brain:

Många punkter. Framförallt ljus, skuggor och effekter (som t.ex. explosioner och rök) är oerhört mycket snyggare och mer realistiskt. Vet inte riktigt på någon punkt där Mafia 2 är sämre grafiskt? Kan du komma på en sådan så shoot (vattnet kanske är fulare.. har inte hunnit kika på det än)!

Förövrigt så faller hela designen mig i smaken något otroligt. GTA IV var plottrigt och lite barnsligt. Mafia 2 har ett UI och en grafisk stil som passar spelet mycket bättre. Snyggare cutscenes. Fonterna passar bra. Menyn är mycket snyggare.

Finns så oerhört många uppgraderingar..

GTA4 barnsligt? Beskriv hur det är barnsligt rent grafiskt. GTA4 hade ett väldigt skitigt/rått utseende, med väldigt nedtonade färger, medans detta istället är mer färggrant och ser inte direkt lika "naturligt" ut (jag antar det är detta som vissa tycker är "snyggare", dvs lite gladare färger?).

Sen sa jag inte att GTA4 var snyggare, utan att jag tycker dom är likvärdiga, bara annan stil.. Röken är snyggare, det kan jag väl hålla med om!

signatur
Medlem

Intel Core i7 930 @ 2.8 GHz
GeForce GTX 480 @ stock speed

Benchmark: High
Minimum FPS: 3.3
Maximum FPS: 200
Average FPS: 86.3 (Rank A)

Varför segar PhysX sig så infernaliskt mycket? Det är precis som om det vore en bug eller att grafikminnet inte räcker till.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Intel Core i7 930 @ 2.8 GHz
GeForce GTX 480 @ stock speed

Benchmark: High
Minimum FPS: 3.3
Maximum FPS: 200
Average FPS: 86.3 (Rank A)

Varför segar PhysX sig så infernaliskt mycket? Det är precis som om det vore en bug eller att grafikminnet inte räcker till.

Det där ser riktigt skumt ut, nästan som om PhysX kör via CPUn istället för GPUn. Nått är tokfel helt klart.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelet är ju hundra gånger bättre optimerat än GTA IV tycker jag... sen är det ju snyggare och skönare dessutom

signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Verkar nåt fuffens med GTX 460, 470, 480 ? Jag får helt hemsk FPS men samtidigt kan maxa Metro 2033. Provade installera om PhysX som det stod i en länk men är ändå rätt weird.

460 släpptes för några veckor sen och har inte fått nån driverupdate än vilket kan spela roll

Har ett GTX 460 OC 1gig minne för att precisera

Medlem

Bleak: Hur funkar det utan PhysX aktiverat?

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:

Det laggar mindre helt klart men ändå för mkt. Ajja jag har inte kollat inställningarna sååå mkt än så ska jämföra lite till.

Medlem

Demot var väl lite snålt rent innehållsmässigt, men spelkänslan gick inte av för hackor, det får jag säga.

Medlem

Ligger ute för snålanvändare på det amerikanska nätverket.

Medlem
Skrivet av Brain:

(vattnet kanske är fulare.. har inte hunnit kika på det än)!

Vattnet är helt underbart, i gta tycker jag vattnet är skitfult

Jag är en vattenmänniska

Inaktiv

Hittade inte demot när jag kollade Playstation Store. Hur skaffar man Plus? Är det typ PS3s svar på 360s guldmedlemskap?

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

signatur
Medlem

Hur blir det med oss "dödliga" som inte har Playstation Plus, demot skulle ju vara tillgängligt för oss nu?
Eller måste vi vänta till ikväll när det kommer mer nytt på PSN?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Medlem
Skrivet av jonis:

Vad som händer är att allting flyter på i några sekunder och sen när man börjar skjuta går allting också bra till en början men ju mer du skjuter och ju längre in i demot du kommer, desto segare blir allting och tillslut har FPSn gått från ryckfritt till att bli jävligt ryckigt.

Hur tar jag skärmdump egentligen? När jag trycker på Print screen och sen klistrar in det i paint får jag bara upp det som är bakom spelet, alltså steam och skrivbordet.

Skriv svar