Mafia II-demo släppt

Medlem

När man installerar genom steam, var hamnar då ex. min mafia2.exe? Har sökt i win7 men kan ej finna den någonstans....

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av zhrooms:

BENCHMARK
1920x1200 60Hz
Maximum Inställningar
Ej Physx
Core i7 920 @ 4.0GHz, 6GB DDR3, HD4870X2

Minimum FPS: 4.8
Maximum FPS: 200
Average FPS: 48.5 (Rank: C)

http://img294.imageshack.us/img294/9335/mafia2corei7.jpg

Edit:

http://img293.imageshack.us/img293/5201/mafia2optimal192060.j...
=
http://img293.imageshack.us/img293/5201/mafia2optimal192060.j...

Jag får inte igång AA, den vägrar. Behöver man DX11 för det tro?

Spelet behöver verkligen AA, men klarade ju att spela GTA IV utan det så

Det är lite taskigt att säga att man har 4Ghz när man bara har 3,81Ghz.. alltså.. antingen har man 4Ghz eller så har man det inte.

Han kör i 4 GHz. Spelmotorn verkar inte kunna läsa turboboost. Spelet läser förmodligen 190x20 istället för 190x21 MHz. Det är samma på min dator.

Medlem

Jag kör med Physx på medium har radeon men en 6 core cpu så det funkar bra men som någon tidigare så desto längre tid man är i demot ju mer börjar det sega.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Brain:

Många punkter. Framförallt ljus, skuggor och effekter (som t.ex. explosioner och rök) är oerhört mycket snyggare och mer realistiskt. Vet inte riktigt på någon punkt där Mafia 2 är sämre grafiskt? Kan du komma på en sådan så shoot (vattnet kanske är fulare.. har inte hunnit kika på det än)!

Förövrigt så faller hela designen mig i smaken något otroligt. GTA IV var plottrigt och lite barnsligt. Mafia 2 har ett UI och en grafisk stil som passar spelet mycket bättre. Snyggare cutscenes. Fonterna passar bra. Menyn är mycket snyggare.

Finns så oerhört många uppgraderingar..

GTA4 barnsligt? Beskriv hur det är barnsligt rent grafiskt. GTA4 hade ett väldigt skitigt/rått utseende, med väldigt nedtonade färger, medans detta istället är mer färggrant och ser inte direkt lika "naturligt" ut (jag antar det är detta som vissa tycker är "snyggare", dvs lite gladare färger?).

Sen sa jag inte att GTA4 var snyggare, utan att jag tycker dom är likvärdiga, bara annan stil.. Röken är snyggare, det kan jag väl hålla med om!

Man behöver ju inte direkt vara en hjärnfysiker för att förstå vad jag snackar om. T.ex. hela GUI:t i GTA IV var färgglatt på ett barnsligt vis. Mafia 2 har kontraster, demot var färgglatt - men det beror ju på att det var sommar samt fint väder. Kika ut genom fönstret så ser du att världen är bra mycket "färggladare" än GTA IV (där gråheten delvis berodde på bristande grafisk expertis).

Titta på GUI:t så förstår du nog vad jag snackar om (barnslig font, minikartan har en barnslig "underton"):
http://blog.ooiinnkk.de/wp-content/uploads/2009/05/gtaivguihe...

För att vidare påminna dig om grafiken i GTA IV:
http://www.frictionlessinsight.com/artipics/GTA4/GTA4F.jpg

Jämför det med valfri bild på Mafia 2 så kommer du inse hur mycket bättre grafiken har blivit i Mafia 2.. på något sätt måste man vara ignorant för att inte se den enorma och väldigt uppenbara förbättringen.


signatur

Have a good time!

Medlem

Mafia 2 är bra mycket finare än GTA IV. Collaste effekten i mafia 2 är fan röken. Prova att burna fram blå rök nära en väg och njut av när andra bilar kör igenom den. Ser sjukt bra ut.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Riktigt imponerande Demo. Och så väloptimerat <3<3<3

Blir nog ett köp ändå


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!


signatur
Medlem

demot finns inte i sverige än till ps3 förutom de som har PLUS. då ska ni skapa ett US konto så kan ni ladda hem demon

är lite klydd med att regga sig på US konto med addresser o sånt så de får ni här.

För USA gör du följande:
- Anger en amerikansk adress och i övrigt helt vanliga uppgifter(mail/lösen osv) så är saken klar.

Två USA adresser:
Adress: 1144 West Griffin Road
Stad: Lakeland
Stat: Florida
Zip: 33805

eller

Adress: 333 E. Lemon St.
Stad: Lakeland
Stat: Florida
Zip: 33801


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Kan du förklara lite vad du menar där?

Du kan ju göra ett exempel. Kör med full fart in i en annan bil i GTA. Eller backa mot en polisbil (eller annan bil i GTA) och märk dragnigskraften.

Gör det sen i Mafia 2 och återkom med vem som har bäst fysik

Medlem

Collectors edition till PS3 bokat! Fantastiskt spel! Kanske köper till PC med. Flöt på otroligt bra på min snart tre år gamla dator! Bra att man köper high end saker varje gång man uppgraderar sin dator 8800GTX 768 mb håller fortfarande


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Den här demon slog lätt ut Gta IV. Det kommer nog vara bättre och snyggare ändå i orginal spelet. Battlefield bad company 2 demon var ju massor av buggar i efter jag spelat det originala spelet så var alla buggar borta och även en förbättring på grafiken i spelet var det tycker jag.

//Jesper.:)

PS: Vi kommer också få uppleva vinterlandskap som vi inte fick göra i demot.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

På vilket sätt är de här http://www.youtube.com/watch?v=nzvrwSxtbFU 10X bättre än det här http://www.youtube.com/watch?v=CC5eGnKmGdw ?

Mafia 2 slår GTA4 på alla tekniska fingrar, de är bättre grafik (mer åt de photorealistiska hållet), bättre ljud, bättre fysik, bättre modeller på både karaktärer och fordon.

GTA4 är fortfarande ett jävligt bra spel då grafik och teknik inte har något med hur bra ett spel är, men när de kommer till de tekniska så ligger de rejält efter andra spel nu, men så är ju spelet över 2år gammalt också.

Medlem
Skrivet av McKinley:

Intel Core i7 930 @ 2.8 GHz
GeForce GTX 480 @ stock speed

Benchmark: High
Minimum FPS: 3.3
Maximum FPS: 200
Average FPS: 86.3 (Rank A)

Varför segar PhysX sig så infernaliskt mycket? Det är precis som om det vore en bug eller att grafikminnet inte räcker till.

Installera om PhysX. Av någon anledning så körs PhysX på CPUn efter installation och måste därför installeras om. Den senaste versionen av PhsyX finns i Mafia 2 mappen som ligger i Steam mappen

Medlem

Måste. Låta bli. Att spela.

Medlem

kommer bli ett underbart spel... kort demo men, det är rätt skoj att bara glida runt och kolla läget. Köpa en hagelbössa och... hur får man resultaten på sin BENCHMARK test? ska man vänta till det är klart?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fan va skönt, äntligen ett företag som förstår vad en demo är för nånting. Dom släpper den 17 dagar innan spelet släpps, det är SÅ en demo ska släppas.
Det brukar det släppas demo kanske nån månad EFTER spelets släppts eller vanligtvis brukar det inte släppas nåt demo alls.

Körde igenom demon och det verkade behålla andan från första spelet, det blir ett givet köp

Medlem

Spelade demot i morse(på pc) och blev väldigt imponerad.

Mycket bra spelkänsla!

Blir en värdig uppföljare till ettan!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Inaktiv

När kommer demot till ps3 då? kommer de bara till playstation plus eller vad de heter?

Medlem
Skrivet av Yamsing:

När kommer demot till ps3 då? kommer de bara till playstation plus eller vad de heter?

Kommer la runt 18.00 hugget till svenska PSN (utan plus), men det finns redan på amerikanska PSN om du nu har ett sådant konto. Laddade ner det nyss och det var bra men lite smålaggigt. Helt klart ett köp ändå

/Adde

Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ni kan väl allvarligt inte mena att vattnet var snyggare i GTA 4? Snälla alltså!!!!

Grafik och fysikmässigt är ju MAfia 2 flera gånger bättre än GTA 4.

Fysikmässigt?
Skämtar du eller, fysiken i GTA 4 slår ju Mafia 10x om.

Nej där har du verkligen fel. Vad i GTA 4 skulle slå Mafia2 fysikmässigt/motor etc? Förklara nu för alla....för det kan du inte!

Ett ord Euphoria.
Hur folk interagerar med omgivningen i GTA är hur mycket bättre som helst, i Mafia 2 känns det inget vidare, folk reagerar knappast naturligt när dem blir påkörda/skjutna.. vare sig NPCn eller bilen.

Angående fysiken i bilarna med simulation-mode på så är den bättre än GTA ja men i övrigt hehe nej för fan , inte en chans.. känns ju stelt som faun.

Lägg ner fanboyandet nu.

Men dem kan få lite kudos för att dem optimerat det till PC iaf.

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.


signatur
Medlem

Spela lite till nu, fyfan vilket härligt spel.

PhysX gör ju ganska stor skillnad i hur folk ramlar etc, men lika stor skillnad i fps'en tyvärr, kan köra helt flytande utan, men det blir allt en del lag med PhysX. Och ja jag har installerat och sett till att den kör på GPU'n. Kan va att det kräver för mkt grafikminne, har 896 MB på mitt GTX275.

Dem skulle bara putsa upp en del hur folk reagerar mot döda kroppar på gatan och sedan putsa lite på polisen så är det ett skit-skit bra spel.

GTA4 känns lite tomt i jämförelse om man ska gå på magkänsla.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

+1!

Tycker förövrigt Mafia 2 vs GTA IV känns ungefär som Mafia vs GTA 3. Mafia vinner överlägset i känsla, grafik, story och "tyngd" medan GTA passar sig mer för arkad lir.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Word

Gillar de att man måste vara lite försiktig i Mafia, som att om du kör på fel sida av vägen så kommer farbror blå och tar dig, eller om du går runt och visar dina bad ass vapen så blir folk rädd. Det blir lite mer realism över de hela. Sen gillar jag att man inte tål 100 skott ala Superman, utan du måste ta de försiktigt och utnyttja varenda skydd du kan hitta för att ta dig framåt.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Word

Gillar de att man måste vara lite försiktig i Mafia, som att om du kör på fel sida av vägen så kommer farbror blå och tar dig, eller om du går runt och visar dina bad ass vapen så blir folk rädd. Det blir lite mer realism över de hela. Sen gillar jag att man inte tål 100 skott ala Superman, utan du måste ta de försiktigt och utnyttja varenda skydd du kan hitta för att ta dig framåt.

Mm! Hade dock gärna velat att demot hade varit lite svårare. Man tålde rätt så mycket skott ändå (om man jämför med Mafia 1 där man dog av 1-2 skott).


signatur

Have a good time!

Medlem

Har aldrig lyckats få någon att bli rädd när jag har bössan framme, bara när man skjuter men det är ju inte så konstigt Sen verkar man kunna köra vart man vill sålänge man inte krockar i en polisbil.

Vet itne hur ni andra gjort för att få farbror blå efter er men jag måste skjuta lite folk eller köra på saker för att få honom efter mig.

Medlem

Musiken är SKRÄMMANDE bra... fyfan.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Har aldrig lyckats få någon att bli rädd när jag har bössan framme, bara när man skjuter men det är ju inte så konstigt Sen verkar man kunna köra vart man vill sålänge man inte krockar i en polisbil.

Vet itne hur ni andra gjort för att få farbror blå efter er men jag måste skjuta lite folk eller köra på saker för att få honom efter mig.

Jag har fått snuten efter mig bland annat genom att köra för fort, gått runt med en pistol i handen, sprungit in ett par personer osv. Det svåra är att inte få polisen efter sig enligt mig

Medlem

Video som visar hur man avsevärt förbättrar FPS:en med PhysX.

Try it

http://www.youtube.com/watch?v=Xdw0rJMv7WY


signatur
Skrivet av Brain:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är ju du som ska lägga ner fanboyandet här. De reagerar visst när jag drar fram en bössa i mafia 2 TILL SKILLNAD MOT GTA4 där man kan springa runt med diverse vapen utan att någon bryr sig.

Word

Gillar de att man måste vara lite försiktig i Mafia, som att om du kör på fel sida av vägen så kommer farbror blå och tar dig, eller om du går runt och visar dina bad ass vapen så blir folk rädd. Det blir lite mer realism över de hela. Sen gillar jag att man inte tål 100 skott ala Superman, utan du måste ta de försiktigt och utnyttja varenda skydd du kan hitta för att ta dig framåt.

Mm! Hade dock gärna velat att demot hade varit lite svårare. Man tålde rätt så mycket skott ändå (om man jämför med Mafia 1 där man dog av 1-2 skott).

Jag hade turen (eller oturen) att bli träffad i huvudet av ett skott pang bom så var man knallfall död :). Så man kan tydligen dö av ett skott iallafall.


signatur
Skriv svar