Dragon Age II konsolanpassas?

Medlem

Tror detta summerar min tankeprocess när jag hör att spel ska konsolifieras

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

lol åt alla konsolfolk som blir upprörda över den "kassa portningen" i ettan, välkomna till vår värld! För övrigt så vägrar jag tvivla på Bioware, de är ju för i helvete nästan det sista av de riktigt stora, gamla klassiska spelföretagen som fortfarande riktar sig till PC-spelare i första hand.

Jag vet vad ni tänkter nu men hur mycket du än påstår att Mass Effect är anpassat till konsol i första hand så har du fel, mängder med nördiga texter i Codex-avdelningen=PC-anpassat. Konsolkramare är för oengagerade och lata för att läsa sådant; varför skulle de annars frångå alla möjligheter, fördelar och friheter som PC'n erbjuder för att slippa behöva besitta mer kunskap än hur man trycker på resetknappen om något går fel?

Anyway, om BioWare låter PC-versionen bli lidande för konsolkramarnas skull när det gäller en traditionellt sett så PC:ig titel som Dragon Age II, så är det nog fan i mig dags att hitta en lagom murken stubbe att lägga sig och att vänta på döden under.

Jag är ganska säker på att codexen fanns i konsolversionen också...

Jaha... "Help me Obi-Wan, you're my only hope..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns som att de snarare använder ett format som är konsollanpassat och snöar återigen in på att berätta en "story" snarare än att låta spelarna skapa sig sin egna. Trist och det verkar inte bli uppföljaren jag hade hoppats på men jag tror att om man bara kan bortse från namnet så kan det bli ett kul spel oavsett - men visst sjutton kändes ju nyheterna om ett NWN 3 mer lockande efter dessa rykten...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Sa jag, DÖÖÖÖÖÖ? Om inte, DÖÖÖÖÖÖÖ!!


signatur

Det var inte jag...

Medlem

alla spel är bättre på konsol

Medlem

Varför...? VARFÖR...?

PC TILL PC, KONSOLL TILL KONSOLL. Inga portningar. Låt antingen PS3 och Xbox360 vänta ett tag till på ett spel ANPASSAT för konsoller eller tvärtom.. Folk blir ju bara missnöjda när det portas hit och dit.

Idén som Dice hade med att göra Battlefield 1943's PC-version till en optimerad sådan var ett bra initativ (som dock gick käpprätt åt helvete, men ändå, tanken räknas). Tänk om alla spelföretag tog samma initiativ och struntade i att porta, utan istället optimerade spelet för den andra plattformen? Visst hade det blivit längre väntetid, och visst hade det blivit dyrare.. men hade det inte varit värt det? Då blir ju alla spelare glada och nöjda (eller ja, gladare och nöjdare iaf).

Se bara på Modern Warfare 2 vilken flopp det blev när byggdes för konsollerna och sedan blev direktportat över till PC. Matchmaking är INTE för PC! På PC'n vill man kunna modda, göra lite eget, ha lite mer kontroll över spelet, starta egna dedikerade servrar.. Vad får vi? En begränsad portning där vi inte kan göra ett skit utan att bli permanent Steam-bannade pga. just Steam..

Ja just det..! Steam är inte heller bra, utan det mest scamvänliga programmet som finns? Hur många har man inte hört om som blivit av med sitt Steamkonto? Hur många som helst..

Nåväl, nu ska jag hejda mig innan jag går lös på allt dåligt som finns i världen.. Men åsikten är skriven.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Insanity:

Varför...? VARFÖR...?

PC TILL PC, KONSOLL TILL KONSOLL. Inga portningar. Låt antingen PS3 och Xbox360 vänta ett tag till på ett spel ANPASSAT för konsoller eller tvärtom.. Folk blir ju bara missnöjda när det portas hit och dit.

Idén som Dice hade med att göra Battlefield 1943's PC-version till en optimerad sådan var ett bra initativ (som dock gick käpprätt åt helvete, men ändå, tanken räknas). Tänk om alla spelföretag tog samma initiativ och struntade i att porta, utan istället optimerade spelet för den andra plattformen? Visst hade det blivit längre väntetid, och visst hade det blivit dyrare.. men hade det inte varit värt det? Då blir ju alla spelare glada och nöjda (eller ja, gladare och nöjdare iaf).

Se bara på Modern Warfare 2 vilken flopp det blev när byggdes för konsollerna och sedan blev direktportat över till PC. Matchmaking är INTE för PC! På PC'n vill man kunna modda, göra lite eget, ha lite mer kontroll över spelet, starta egna dedikerade servrar.. Vad får vi? En begränsad portning där vi inte kan göra ett skit utan att bli permanent Steam-bannade pga. just Steam..

Ja just det..! Steam är inte heller bra, utan det mest scamvänliga programmet som finns? Hur många har man inte hört om som blivit av med sitt Steamkonto? Hur många som helst..

Nåväl, nu ska jag hejda mig innan jag går lös på allt dåligt som finns i världen.. Men åsikten är skriven.

Blir man av med sitt Steam konto är man lika efterbliven som om man går ppå ett Nigeria brev. Alltså generellt en IQ under 75.


signatur
Inaktiv
Skrivet av draim:

Blir man av med sitt Steam konto är man lika efterbliven som om man går ppå ett Nigeria brev. Alltså generellt en IQ under 75.

Nu kan det ju också vara så att man råkat få in t. ex en keylogger eller något annat spionprogram i datorn som gör att man får det hackat.

Själv tycker jag att Steam för det mesta fungerar väldigt bra.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av s3ng:

konsol hit och konsol dit.

har både ett ps3 och en PC. vissa spel passar bättre på PC'n medans andra känns mycket roligare att spela på ps3'an.

whatever floats your boat. helt off-topic men men.

hålelr med här, racing o Fighting/action tkr ja passar bättre till PS3, men alla typer av spel där man siktar själv ( Fps och TPS ) oxå strategi, Rpgs brukar även passa bra till konsol


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av draim:

Blir man av med sitt Steam konto är man lika efterbliven som om man går ppå ett Nigeria brev. Alltså generellt en IQ under 75.

Nu kan det ju också vara så att man råkat få in t. ex en keylogger eller något annat spionprogram i datorn som gör att man får det hackat.

Själv tycker jag att Steam för det mesta fungerar väldigt bra.

jo men för att få in en keylogger måste man antingen vara välldigt dum ändå, laddar man ner skit så får man just skit.


signatur

Rwa?

Medlem

Ingen taktisk vy = inget köp för min del. Spela på nightmare utan att kunna ha total kontroll över det som sker omkring en är omöjligt. Jag går inte med på att skruva ner svårighetsgraden. Översiktsvyn är en dealbreaker för mig.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

förstog jag rätt när dom sa att dragon age sålde bättre till konsoll än PC? om inte så önskar jag fan det, och så kan dom äntligen säga till alla som laddar hem spel till PC att så länge ni laddar hem våra spel så kommer vi släppa spelen till konsoller istället.

OCH ja! jag gillar pc och älskar mitt dragon age till PC mer än konsoll, och JA igen! jag vet dom laddar hem och lirar på konsoller också, men det kostar mer och är drygare att fixa.

Medlem

Kameran borde gå högre, inte lägre... All info som kommer ut om DA2 känns som besvikelser... Det KOMMER att vara Dragon Effect när det väl kommer till kritan.

Medlem

Ja, ettan var hyllad. Men inte fan var det konsolversionerna som hyllades. Besvikelse efter besvikelse, tvåan lär knappast vara någonting att hänga i julgranen.

Inaktiv
Skrivet av Darkst@r:

Jag är ganska säker på att codexen fanns i konsolversionen också...

Det är jag också, men det var inte det som var poängen med argumentet.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar