Alan Wake stannar hos Microsoft

Robot
Medlem
Alan Wake stannar hos Microsoft

ett av årets bästa spel, med underbar atmosfär


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd

Sålde väl inte ens bra?

Medlem

Helt rätt, tänk om fler spelföretag skulle tänka så här?

Finns för många spelföretag idag som släpper "halvsjaskiga" och buggiga pc-versioner enligt mig.

Medlem
Skrivet av Electrix:

Helt rätt, tänk om fler spelföretag skulle tänka så här?

Finns för många spelföretag idag som släpper "halvsjaskiga" och buggiga pc-versioner enligt mig.

Har ingenting med kvalité att göra, utvecklingen skedde med PC i åtanke, anledningen heter Microsoft.

Medlem

Aja, tack för den dumma microsoft, tar spel bara sådär.

(Jag skulle endå inte köpa spelet)


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Jag älskar spelet men jag vågar knappt spela det. På riktigt, det är så läskigt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Electrix:

Helt rätt, tänk om fler spelföretag skulle tänka så här?

Finns för många spelföretag idag som släpper "halvsjaskiga" och buggiga pc-versioner enligt mig.

Har ingenting med kvalité att göra, utvecklingen skedde med PC i åtanke, anledningen heter Microsoft.

Med tanke på hur länge Alan Wake faktiskt varit i produktion ska du nog inte slösa tid på att spekulera och skrika bullshit till studions uttalande om varför.

Medlem

Jag drar till med en gissning på att Remedy aldrig kommer släppa ett spel till PC igen!


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Det här var väl en annan konsolfail om jag minns rätt.

Medlem

Årets bästa singerplayerupplevelse, jag avgudar Remedy!

Inaktiv
Skrivet av KrejzY:

Sålde väl inte ens bra?

Nej, det sålde väldigt dåligt, nästan i fiaskoklass med tanke på att det var 360-exklusivt och hade mycket hype/reklam.

Medlem

Alan Wake är faktiskt helt ok, men inget spel som jag skulle välja till pc före konsol iallafall. Isåfall hade de fått gjort det till ett helt annorlunda spel.

Medlem

"Att göra en halvdan pc-version är inget för oss."
Hela spelet är väl halvdant mot vad det lovade från början?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

De verkar inte ha många hästar hemma längre, någon håller dem hårt om kulorna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av KrejzY:

Sålde väl inte ens bra?

Nej, det sålde väldigt dåligt, nästan i fiaskoklass med tanke på att det var 360-exklusivt och hade mycket hype/reklam.

Det sålde över 600 000exemplar vilket inte är direkt dåligt, om än långt från så bra som man kunde väntat sig.
Spelet rör sig inom en liten genre (skräck) som alltid säljer dåligt, det har utvecklats under lång tid och bytt plattform under utvecklingen. Det saknar helt multiplayer.

Det är ett riktigt bra spel, men tyvärr är det väldigt många saker som talat emot en bra försäljning. Om de gör en uppföljare inom 3-4år, satsar på co-op online och kanske någon form av multiplayer/horde, och ger oss en något smidigare kontroll så kan det nog bli en 2-3miljoner sålda ex i alla fall. Bra spel, dålig marknadsföring.

Medlem

...och där kan de stanna vad mig anbelangar.


signatur

A badly drawn wolf

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:

Det är ett riktigt bra spel, men tyvärr är det väldigt många saker som talat emot en bra försäljning. Om de gör en uppföljare inom 3-4år, satsar på co-op online och kanske någon form av multiplayer/horde, och ger oss en något smidigare kontroll så kan det nog bli en 2-3miljoner sålda ex i alla fall. Bra spel, dålig marknadsföring.

Ursäkta mig om jag tolkar dig fel men menar du att de ska göra ett Gears of War/Halo?

Skräckspel blir ju ett skämt om man lirar co-op, "horde" som jag antar är att överleva flera vågor av fiender fungerar ju inte heller, då skräck oftast ska vara att man har dåligt med ammo/skjuter dåligt.

Annars tycker jag de är rätt åt dem att de säljer dåligt, från att byta format till 360 som blev en halvdant spel och satsa tungt på DLC känns idiotiskt.

Medlem

Det var ju ett skitspel ändå så det är ju lugnt.

1
Skriv svar