Rösta fram tidernas spelskurk!

Medlem

[b]KANE LIVES IN DEATH! KANE LIVES IN DEATH! KANE LIVES IN DEATH![/b]

http://www.ryansgoblog.com/images/kane_command_conquer.jpg

Kane är enkelt den bästa skurken. Han är en motiverande karaktär för sin sida, hans anhängare följer honom för en anledning som berör dem (beskyddande av sina i tiberium zonerna etc), han har mystiska motiv, mystisk bakgrund, är otroligt karismatisk och han har skägg.

Andra skurkar jag ser ligga i top just nu kan inte mäta sig.
Sovereign från Mass Effect är tråkig för han är bara helt enkelt ond för att vara ond. Han, som andra Reapers, vill bara döda allt för att äta och det är det, ingen mystisk eller annan motivation sen bakom det.

Sephiroth är bara ett kraftig headcase av modersproblem och mobbing och nu vill döda allt, wee.

LeChuck.....LeChuck är....okej han är rätt okej för sin del, men fortfarande inte kan mäta sig med Kane.

GLaDOS är en riktigt värdig konkurrent dock.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av ahrugal:
Citat:

Men det jag vill uppmärksamma är sättet du säger det på. Det får dig bara att se arrogant ut och ger lätt upphov till en dålig stämning.

Tror folk har lite mer skinn på näsan än så, man hinner knappt starta ett spel nuförtiden utan att bli kallad både det ena och det andra. De som måhända kan känna sig lite förolämopade är väl Sephiroth anhängarna annars kan jag verkligen inte se mer harm i det än att andra skriver: -duh sovereign är tråkig och GlaDOS, vad är det för coolt med han?

Så länge saker inte går till personattacker så gillar jag åsiktskrig, värderingar och känslor (så långt som man kan dra det till spelvärlden) får sällan någon plats i Sverige. Se istället på typ GSL och sånt där man till och med hånar varandra inför stora matcher och så.

Jag tar hellre lite känslor och "dålig" stämning, än ingen stämning alls.
Om alla bara skrev. Jag röstar på Mr.Fisk, och sen inget mer, fan vad trist allt skulle vara då...

Man kan gott diskutera utan att uppröra folk. Kallar du det "ingen stämning" så är vi väl helt enkelt olika på den punkten.

Att håna sina motspelare tycker jag bara är barnsligt. Om man gör det privat med liksinnade kan det väl vara en "kul grej" men när det sker offentligt blir jag bara irriterad. Även om det är mitt lag som hånar. Men vi kanske är olika även där.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Man kan gott diskutera utan att uppröra folk. Kallar du det "ingen stämning" så är vi väl helt enkelt olika på den punkten.

Att håna sina motspelare tycker jag bara är barnsligt. Om man gör det privat med liksinnade kan det väl vara en "kul grej" men när det sker offentligt blir jag bara irriterad. Även om det är mitt lag som hånar. Men vi kanske är olika även där.

Instämmer. Vad jag säger till mina polare och hur man beter sig på ett forum är inte samma sak. Bättre att tänka en extra gång innan man skriver något alls.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Sephiroth är en jrpg-tönt i jämförelse med Shodan! (Japp, jag har spelat både System Shock 2 och FFVII.)

Jag kan nästan svära på att de som faktiskt genomnjutit System Shock 2 skulle välja Shodan utan att tveka, tyvärr verkar det som ytterst få faktiskt gjort det. Ni är skyldiga ert brinnande spelintresse en genomspelning omgående!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Dr Wily. Go go go!

Medlem

Nästan 15% på vlad från Magicka? Kan det här verkligen stämma?
Har bara spelat demot själv, men jag har aldrig ens hört talas om att han skulle vara så märkvärdig.

Hmm...

Medlem

Vlad? Är det bara jag eller har den stapeln totalt skjutit i höjden? Vill minnas att den inte ens syntes förra gången jag kollade. Ingen har skrivit Vlad i kommentarerna heller. Weird. O_o

Stod mellan Donkey Kong, Sarevok och Kefka för min del. Fick bli Kefka i slutändan, få saker är lika ont som hans vansinnesskratt.

Skriv svar