The Witcher 2: Assassins of Kings

Medlem

inne på act 2 nu och spelet är bara så grymt har polare som kör på Medium settings och tillåmed då är spelet riktigt snyggt och man förlorar inte stämningen eller något sånt bara för att man inte kan maxxa spelet. OM det kanske hjälper någon som är osäker om dom ska köpa spelet för dom kanske inte kan maxxa.

Medlem

"Fulländat" alltså? Hmm.. så det fanns verkligen ingenting som var betygsminskande i spelet? Ett HELT perfekt spel?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Varning för Wall of Text!

Väldigt underhållande spel men jag tillbringar allt för stor tid med att vara overencumbered vilket är vääääääldigt jobbigt då man bara kan gå. Det skulle behövas ett par saker för att göra spelande mer angenämnt.

- En storage kista i staden som följer med en till varje ny act.
- Bättre inventory med sorterings funktioner så att inte allt blir så rörigt. Man kan sortera till viss del men man samlar snabbt på sig en hel del formulas, diagras och recipies och alla hamnar huller om buller under samma menu.
- tooltippet som kommer upp när man markerar ett item scrollar extremt sakta så det tar tid att ta reda på vad det har för egenskaper och att se vad ett recept kräver för att göras. Har hört att det går att modifiera så texten scrollar snabbare men det är lite synd att det ska behövas.
- När du handlar och ser något intressant svärd eller kanske ett par nya schyssta brallor så kan du inte jämföra med det du har på dig utan måste gå ur affären, in i ditt inventory, kolla upp vad du har och komma ihåg för att sedan kolla vilket som är bäst. Det samma gäller att du inte kan se om du redan har det receptet eller den boken, du kan ej heller se vilka böcker du läst. Det känns lite som om tanken låg på konsol när inventoryt designades.
- Skulle vara tacksam om det fanns en markering om vad som är norr på minimappen.
- Vill även kunna plocka ur runes ur gear när jag byter upp mig då man hittar nya svärd hela tiden och vissa runes som är bra är ganska kostsamma, antingen i ingridienser eller orens. Den jag föredrar kostar för mig 1200 att köpa rakt av och det är med 20% rabatt.
- Mutagens går ej heller att byta ut så att lägga i en tidig verision av en mutation är väldigt onödigt då du är väldigt begränsad i vilka skills du kan mutera och att lägga i en lesser valfri mutation och sedan plocka upp greater eller om det finns ännu bättre utan att kunna placera dom någonstans måste vara extremt jobbigt. Upptäckte lyckosamt det tidigt så har bara en skill med en låg mutation men jag fattar inte poängen med att ha så mkt skräp mutationer när det är så begränsande att använda dem.

Jag vill dock återigen poängtera hur jobbigt det är att man inte kan lasta av lite extra utrustningar och ingridienser till crafting någonstans. Spenderade säkert en timma åt att GÅ runt i en rätt stor gruva pga allt jag plockade upp, tror jag kom ut ur grottan bärandes på runt 530/300 och jag blev väldigt snabbt overencumbered. Kan inte göra ett enda större uppdrag utan att bli tvingad till att gå eller inte plocka upp saker.

Annars är spelet väldigt underhållande och otroligt snyggt. Har stött på några små buggar som varit lite störande men inget som har förstört spelandet.
Combaten är lite sådär, väldigt knepig i början men när man låst upp lite högre skills i combat så är grupper av fiender extremt lätta. Har hört att det blir svårt snart igen men vi får se.

Valmöjligheterna kan ha extremt stora konsekvenser. Perks får du beroende på hur du spelar och om du inte väljer ett visst val i prologen så kommer du bara kunna bära 250 kilo. Det är en hel drös med perks man lätt missar men denna är nog den värsta för mig som den packråtta jag är. Som tur var så valde jag rätt och fick den. Annars är det väldigt svårt att öka kapaciteten för att bära mer. Det finns ingen "strenght" skill man kan lägga poäng på utan vad jag sett hittills är det typ handskar med +5 och +15. Antar att det finns lite mer sådant men inte stött på det ännu.

Säger det dock igen. Det är ett väldigt roligt spel och jag har spenderat säkert 30+ timmar på det hittills och har (tror jag) två acter kvar. Jag gör alla sidequests jag hittar och utforskar miljöerna grundligt, vet dock att jag missat vissa saker ändå.

Medlem

Jag tycker spelet är kort....

Medlem

Roligt att du skriver vackra och storslagna miljöer på en bild som skulle kunnat vara tagen från Bulletstorm, vilket du tyckte hade trista miljöer. Oh well.

Medlem

Helt underbart, LA Noire ligger fortfarande med inplastat på hylla pga det här spelet

Medlem

Tycker de borde uppdatera spelet för stöd till dx11 och tessellation spelat hade flutit på mycket bättre och varit mycket snyggare.:)

Medlem

Ok, har gett spelet rätt många timmar nu och måste säga att det är fantastiskt. Storyn drar in mig djupare och djupare, och jag har nästintill ångest över vissa val jag gjort. Men, och det här är några stora men, vafan är det med Geralt och att öppna en vanlig dörr? "Nä, jag blåser ut ett ljus istället eftersom det är nära". Varför ska varenda idiot man följer med på ett uppdrag slänga igen dörrarna i nyllet på mig? Vill de inte ha hjälp? Ska jag skita i dem och supa istället? Otroligt irriterande.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Mycket bra spel, men alldeles för kort! Precis när man fått lite nytt schysst gear att prova ut så är spelet slut. Dessutom känns det som att genom dom första 75% av spelet får man dras med "halvdant" gear, för att sedan mot slutet komma över helt vansinnigt bra grejer men som man då knappt hinner använda.

I övrigt saknar jag lite mer av monster-slayer side-quests. I ettan upplevde jag att man fokuserade mer på Witchers roll att undanröja monsterproblem i byarna och att det krävdes lite efterforskning och research för att ta reda på vad det var som dödade folk etc. Detta återfinns även i tvåan, men känslan är att det endast är från nån halvrisig notis på anslagstavlan och att det inte är något stort problem i staden man kommer till. Nu har man istället övergått till att blinågon krigshjälte och ambassadör.

Överlag är jag dock nöjd med spelet. Underhållande och ett av få spel man verkligen vill lyssna på dialogerna mellan karaktärerna.

Ish
Medlem

OK, jag körde precis igenom prologen, och jag vet inte om jag orkar mer?? Finns hur mycket designfloppar som helst imo. Men ett plus å ett minus.. + för grafiken, den kan ingen klaga på. - för animationer och stridssystem, inge crouch eller hoppa fritt. Vad är poängen med att ha en öppen värld då?


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skriv svar