THQ: nu är vi en av de stora

Medlem
Skrivet av Elzior:

Homefront framgångar ? , Knappt nån som spelar det på pc längre :S

Föga förvånande, spel säljer sämre och lever kortare på PC, iaf de nysläppta (borträknat MMO och casual). På konsol, speciellt 360, lever Homefront och mår alla tiders
Precis som vanligt, 360-spelare köper helt enkelt mer spel ^^

Medlem

Thq/relic...Company Of Heroes..det är kvalite det...homefront...njae...lite som att dricka sitt eget piss.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_THQ_games

Metro 2033, Company Of Heroes, Red Faction, Stalker, Supreme Commander, Titan Quest, WH40k Dawn Of War, Broken Sword, de Blob...ja de har ju en del bra spel. Dock är majoriteten av de sakerna de gett ut urusla. För övrigt verkar inte listan komplett - var inte Homeworld deras? Eller det var kanske iofs bara Relic?

Edit: jupp. Homeworld var inte thq utan enbart relic.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hade helt glömt bort Homefront bland alla stora releaser detta året.

Medlem

Jag gillar Homefront mycket mer än vad jag trodde att jag skulle göra. Multiplayern är riktigt rolig av det jag har kört och SP-kamanjen var också helt okej. Väntar bara på att PSN Store skall sätta igång, så att jag kan aktivera min onlinekod.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Elzior:

Homefront framgångar ? , Knappt nån som spelar det på pc längre :S

Föga förvånande, spel säljer sämre och lever kortare på PC, iaf de nysläppta (borträknat MMO och casual). På konsol, speciellt 360, lever Homefront och mår alla tiders
Precis som vanligt, 360-spelare köper helt enkelt mer spel ^^

Konsol spel ska spelas på konsol. Pc spelare föredrar kvalitét framför kvantitet.

Medlem

[quote=Grumbledock]

Skrivet av Javas:

Vilket skämt! Jag köpte Homefront på steam för 400 spänn jag lika gärna hade kunnat elda upp. Max 300 spelare online åt gången, i värsta fall är det runt 60-80

På Pc kanske men på konsol (360) är det inga problem att hitat folk och servrar. Lite kul då de satsade så mycket på att utveckla en dedikerad PC version och inte porta, shit happens ^^

Vadå satsade på en dedikerad pc version? Spelet har ju typ ingen squad eller clan support? Hoppas du var sarkastisk


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Elzior:

Homefront framgångar ? , Knappt nån som spelar det på pc längre :S

Föga förvånande, spel säljer sämre och lever kortare på PC, iaf de nysläppta (borträknat MMO och casual). På konsol, speciellt 360, lever Homefront och mår alla tiders
Precis som vanligt, 360-spelare köper helt enkelt mer spel ^^

Lever kortare? Om du menar "de tröttnar fortare och byter spel" stämmer det, men annars...

Det är svårare att kasta in spel på PC marknaden eftersom spelen lever längre. Jag känner folk som spelar Age of Empires II, Baldur's Gate och massa andra. De gamla spelen är så bra så ingen vill spela de nya


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Först och främst var ju Homefront verkligen inget speciellt...

Sen har ju THQ+ relic lyckats fucka upp saker som CoH online och CoHs expansioner
Så de har ju gjort en hel del riktigt dåliga moves...

Sen så har ju THQ givit ut en hel del bra spel också tex Vanllia CoH och Supreme commander.
De är iaf bra mycket bättre än skitbollarna Square Enix Som både gav ut de sjukt kassa Supreme commander 2 och Order of war.
Samt att de fuckade up final fantasy serien...

Medlem

Stor ja, men bland de riktigt stora? Nej!

EA
Activision-Blizzard
Ubisoft

Dessa är topp tre!
I norden är även bla Disney, Nintendo mf större.


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Medlem

Haha, blir nästan existenz på denna!

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Elzior:

Homefront framgångar ? , Knappt nån som spelar det på pc längre :S

Föga förvånande, spel säljer sämre och lever kortare på PC, iaf de nysläppta (borträknat MMO och casual). På konsol, speciellt 360, lever Homefront och mår alla tiders
Precis som vanligt, 360-spelare köper helt enkelt mer spel ^^

Jaså? Så CS som är ett riktigt gammalt spel men väldigt många fortfarande spelar är MMO eller casual? Jättemånga spelar Team Fortress 2 t.ex. Bad Company 2 sålde bäst till PC. Kvalitet över kvantitet. Jag har väldigt många spel här hemma, men bara för det betyder inte det att jag spelar samtliga. De som är bra spelar folk länge.

Medlem
Skrivet av Element_Five:

Stor ja, men bland de riktigt stora? Nej!

EA
Activision-Blizzard
Ubisoft

Dessa är topp tre!
I norden är även bla Disney, Nintendo mf större.

Men de sa ju iofs också bland de stora - inte bland de största


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Citat:

– Vi tänker definitivt på oss själva som en av de stora. Vi hade det bästsäljande spelet i mars med Homefront, säger Brian Farrell.

Kvantitet före kvalité. De tänker i alla fall på samma sätt som de övriga stora.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Föga förvånande, spel säljer sämre och lever kortare på PC,

Ööh... hur tänkte du där?

Star craft, Counter Strike, Unreal Tournament, quake, Diablo2.
Själv spelar jag för närvarande Close Combat III The Russian front. Sjukt bra gameplay för övrigt! 2D grafik när den är som bäst.

Om du menar att nyare spel som är konsolifierade (portade till PC) har kortare livslängd så kanske du har rätt... (?)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Element_Five:

Stor ja, men bland de riktigt stora? Nej!

EA
Activision-Blizzard
Ubisoft

Dessa är topp tre!
I norden är även bla Disney, Nintendo mf större.

Men de sa ju iofs också bland de stora - inte bland de största

Sant iof


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Homefront har jag ej testat och kommer nog inte göra det heller. Finns för många toppspel för att man ska hinna med bra spel helt enkelt.

THQ ska ha stort tack för att de publicerade Dawn of War serien och Company of Heroes samt Titan Quest och dess expansion.

Hannu87 - Vi är båda endast PCspelare och som sådan bör du uppskatta ovannämnda spel de tillät utvecklare att göra.

Medlem

Darksiders 2 och warhammer 40k spacemarine e givna köp! Homeworld 3 skulle va nice, men dom har rättighets problem=(

Medlem

Dom har gjort några av dom spelen jag har lagt ner för många timmar i så för mig är dom bland dom största!

12
Skriv svar