Bra/Roliga strategispel som inte enbart går ut på att kriga!

zrC
Medlem
Bra/Roliga strategispel som inte enbart går ut på att kriga!

Söker ett spel som går mer ut på att få sin stad att fungera än att försöka utplåna allt och alla.

Spel som jag tidigare spelat och gillat;
Civ (Riktigt kul spel men blir lite för långa laddtider)
Settlers (2,3,4) testade 7an en snabbis men det spelet hade tappat allt jag tyckte om med S2
Anno 1404 (ruskigt bra spel)
Sim City

Go'kväll

Medlem

Jag letar med ivrigt efter något strategispel, man blir less på fps där man inte behöver tänka så mycket, jag vill hitta något spel där "planen" spelar större roll än att vara expert på micromangement.

Spelade spel:
Battlestations: pacific
men of war
C&C
stronghold
simcity 3000, 4 ( varför gör dom inget nytt?, jag menar 4an släpptes 2003...)
supreme commander 1,2

Medlem

Kan inte komma på något strategi spel där det gäller att få sin stad att fungera, men däremot om att styra ett helt land fungerar lika bra så rekommenderar jag helt klart Europa Universalis 3 och Hearts of Iron 2 eller 3. Två stycken strategi spel där det går mer ut på att styra sitt land istället för att gå boombooomcrazy på motståndaren.

Inaktiv

Victoria II är väl bland det mest komplexa du kan sätta tänderna i. Hearts of Iron är liknande men har mer fokus på krig än Victoria II.

Medlem

Om du gillar Sim City så kommer du garanterat att gilla Cities XL. Annars finns ju Tropico-serien, Anno-serien, CivCity: Rome, Tycoon City: New York, och mycket mer.

Medlem

Cities in motion kanske? Har inte prövat själv men verkar ju ha de du är ute efter
capitalism 2 tyckte jag att det var underhållande på den tiden
Sid Meier's RailRoads kan också va nåt att kolla upp

Medlem

Låter helt sjukt, utan krig finns det väl ingen spänning kvar i spelen?
Inget mål liksom, men visst... kanske att ha mest pengar, men man måste ju få lite action!

Med andra ord, jag röstade nej


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Låter helt sjukt, utan krig finns det väl ingen spänning kvar i spelen?
Inget mål liksom, men visst... kanske att ha mest pengar, men man måste ju få lite action!

Med andra ord, jag röstade nej

Alla bil spel och sport spel är totalt sjuka för dig och avsaknar spänning.

Spel borde inte gå ut på att ta sig från punkt A till punkt B och döda X antal fiender. Det var vad supe mario gick ut på.


signatur
Medlem

Ett som jag gillar är #Pharaoh fast om det känns lite gammalt så tror jag #Immortal Cities: Children of the Nile är typ samma sak
Handlar mest om att bygga en fin egyptisk stad och få den att fungera och allt sånt. Ibland kanske det kommer några trupper från närliggande riken men inget värre...

Det senare av de två finns med expansion på steam för ynka 12 euro


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Tin
Medlem

Anno 1404 kommer du gilla i så fall!

Medlem

Rollercoaster Tycoon

Medlem

Man kan kriga i Anno1404 också.

Mycket bra spel för övrigt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Geo-Political Simulator.


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar