"Dagens Look" - varför måste jag titta?

Flakmonkey
"Dagens Look" - varför måste jag titta?

Säga vad man vill om Aftonbladet och deras journalistik, det är ändå sveriges populäraste källa för nyheter online och förmodligen även oavsett media. Själv kan jag erkänna att jag besöker den flera gånger per dag. Oftast för att hålla koll på vad som händer i sportens värld för där är de faktiskt helt okej, de har ju tex Erik Niva som är en fantastiskt sportjournalist. Mer sällan är det för att hålla koll på vad som händer ute i stora världen, men då är det tyvärr inte nyheter som faktiskt betyder något utan snarare de där artiklarna som så många spyr galla över. De om kändisarnas liv, lustiga olyckor, den senaste youtube-succén ja ni vet nog vad jag talar om.

Även om det kanske inte är något jag ska vara stolt över så är det emellertid ingenting mot min förkärlek för att spana in "Dagens Look". För den som inte känner till den delen av Aftonbladet så är det alltså en dagligen återkommande "nyhet" på modesidan där man får se fem kändisar i olika outfits och så får man rösta på dem om man så skulle vilja. Nu brukar jag visserligen inte rösta på någon, men jag brukar ändå titta och det stör mig något enormt att jag nästan alltid måste ta mig en titt där om jag ser någon länk dit. Vet egentligen inte varför. Det är ju inte som att jag har något intresse av modet, det är ju trots allt bara kvinnliga kändisar med. Kanske är det för att jag gillar att titta när det är någon som jag tycker är snygg, kanske är det för att jag tycker det är kul att se när någon har något knäppt på sig och kanske är det något helt annat.

Vad det än är så tittar jag på det och det stör mig något enormt, men kanske är jag ändå inte helt ensam där ute?

#blogg

Medlem
"Dagens Look" - varför måste jag titta?

Tror nog vi är rätt många som har svårt att erkänna att man kikar in "Dagens Look" titt som tätt. Det har ju trots allt en tendens att finnas en del rätt snygga brudar där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag brukar också hålla koll där. Ibland för att se snygga klänningar på snygga kvinnor, ibland bara för hitta nå galet. Även fast man är kille så ska man väl ändå få gilla lite mode?

Och även fast man inte har någon stil ändå, så kanske man får drömma ihop något snyggt. Det är ju inte det lättaste att hitta något coolt och snyggt när man är lite rund i kroppen, i alla fall inte här där jag bor och skulle man ändå göra det, så kostar det multum.


signatur
1
Skriv svar