The Witcher 2-patch ikväll

Medlem

finns det någon mer exakt tid när den kommer?

Medlem

Mindre kul att man precis köpt spelet och ej kan spela pga att de där förbannade serverna är nere (Går ej aktivera CD-key).

Nu när man är ledig och precis kom hem efter en riktigt tung dag så hade jag verkligen sett fram mot några timmars förhoppningsvis spelglädje.
Snyft


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

När blir patchen släppt, har itne ens börjat spela det för jag har 3 nya spel på G. Har Dirt3, Witcher 2 och brink. Har nästan beslutsångest på vad man ska satsa p.¨¨


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Nån om för övrigt också stör sig på att alla fisticuffs slagsmål slutar på samma sätt..varför? när det är rätt varierat annars

Sparka undan fötterna - fot i bröstet - field goal spark med huvudet

Har bara slagits 4 gånger men iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

mmm...

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

mmm...

Självklart håller jag med er om att DRM suger och detta är ett solklart bevis på att så är fallet. Men när du skriver "ge er spelbolag nu för fan" så är ju det egentligen felaktigt i det här sammanhanget då cdprojekt faktiskt inte har något drm
Spelet har varit ute en vecka och de plockar nu antagligen bort de rester av securom som har funnits på retailversionen, igen endast till för att folk inte skulle få någon fördel av att köpa i butik och därmed kanske kunna spela ett par dagar i förväg.

Reagerade bara lite på när du skrev sådär då detta enligt mig är en av TW2s största säljargument, och cdprojekt förhoppningsvis kan visa att detta fungerar och att vi får se fler drm-fria titlar i framtiden.

Medlem

Då kanske man kan maxa spelet
Just nu så är det omöjligt att köra ultra på shadows och ubersampling.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nu har den kommit!

Medlem

Har installerat patchen och får fortfarande inte det där med GOG-munken att funka, nu är jag iofs i akt två så det kanske är kört? Eller funkar det bara om man faktiskt köpt det via gog.com?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Inaktiv
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av kaem79:

förbannade drm. ge er spelbolag nu för fan...

Du vet att The Witcher 2 inte har nåt drm va? Det är bara retail (den du köper i butik) som har ett litet DRM, en liiiten rest av securom, så att man inte skulle kunna spela det i förtid.
Vad de gör nu är att de antagligen patchar bort den lilla rest av securom som fanns med retail versionen för att säkerställa att ingen kunde spela innnan den 17e.

Den lilla resten käkar ca 30% prestanda - jag märkte skillnad från 45FPS till 70+ genom att ta bort den "lilla resten"
Nu ska jag testa patchen ikväll och se vad prestandan blir då.

mmm...

Självklart håller jag med er om att DRM suger och detta är ett solklart bevis på att så är fallet. Men när du skriver "ge er spelbolag nu för fan" så är ju det egentligen felaktigt i det här sammanhanget då cdprojekt faktiskt inte har något drm
Spelet har varit ute en vecka och de plockar nu antagligen bort de rester av securom som har funnits på retailversionen, igen endast till för att folk inte skulle få någon fördel av att köpa i butik och därmed kanske kunna spela ett par dagar i förväg.

Reagerade bara lite på när du skrev sådär då detta enligt mig är en av TW2s största säljargument, och cdprojekt förhoppningsvis kan visa att detta fungerar och att vi får se fler drm-fria titlar i framtiden.

absolut...

Testpilot

Najs , pachen fixar prestandaproblemen jag hade gentemot GOG versionen , nu rullar det på fint , körde igenom Troll Trouble DLC't också så jag är mkt nöjd

Medlem

Är dte bara för mig det började lagga EFTER att jag patchade?

Kan ju inte ens installera patchen antar att jag har international version eftersom jag köpte nordic edition från GAME. Men det går ju för fasen inte att installera patchen :(.

Vad fan alltså. Jag har prövat alla versioner av patchen via witcher.com


signatur
Medlem

Du kommer ihåg att köra den som administratör?


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Nej min über dator är i ultra über administrorian asswipe-mode.


signatur
12
Skriv svar