Barnkalas är bra för själen

Flakmonkey
Barnkalas är bra för själen

En sak kommer alltid göra mig på bra humör och det är barnkalas. Hur jobbigt det än varit på jobbigt, i privatlivet, etc så är det svårt att hålla kvar vid de negativa tankarna när man är på ett barnkalas. Nu ska jag inte komma här och påstå att det varit en hemsk vecka, men kvällens tllställning då min brorsdotter Hedvig firade nio år var ändå välbehövlig.

Det första man fick göra var ju att kolla på lite födelsedagspresenter som hon redan fått och även en hel del andra leksaker som jag inte sett tidigare. Sedan var det dags för FIFA-match mot hennes styvbrorsa där jag i vanlig god ordning vägrade att vara snäll och låta honom vinna. Nu blev det lite hårdare än normalt då jag fick lira med AIK och han tog ett av de klassiska X-lagen, men efter förlängning vann jag ändå. Han blev givetvis besviken och bad mig att inte göra mitt bästa, men jag är en stark förespråkare för att det är bra om man inte alltid är för snäll och hjälper till med allt. Den dagen han slår mig (och det kommer han göra) lär han vara så jävla stolt att det är värt allt slit och de tär en viktig läxa att lära sig.

Hursom så följdes det upp med bus med lilllasyster yster och tillika guddotter och det var synnerligen efterlängtat från oss båda. De senaste gångerna vi träffats har vi ju nämligen inte kunnat busa ordentligt eftersom jag kurerat mig efter operationen, men idag kunde vi ta igen det med råge. Det blev till att gå i taket, slunggunga, kittlande och allt annat som hör till när man busar. Dessutom fick jag ju träffa det senaste tillskottet i familjen min lillebrors son som nu är runt halvåret gammal och visar tydliga tecken på att bli en härlig buskompis i framtiden.

Lägg därtill allt det roliga kring paketöppning, de goda tårtorna och den alltmänt trevliga umgänget med släkt och vänner och du har en situation som är fantastiskt bra för själen. Det är renande på något vis och får en att inse att så väldigt mycket av det som man själv oroar sig för och stör sig på som inte är värt all tankekraft som man lägger ner på det. Så mer barnkalas åt folket!

#blogg

Barnkalas är bra för själen

Gjorde DS spelen dig till hennes favorit person i hela världen?
När jag fyller 80 ska jag ha ett barnkalas, jag skyller barsligheten på seniliteten. Alltså jag och de andra på hemmet, inga barn. Ska inte bli en sån där Family guy gubbe inte!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Slunggungan låter grym. Ska leka den med Hampus nästa gång GBG-filialen har möte.

Medlem

Ska på kalas idag, min farmor fyller 86år

Flakmonkey
Skrivet av Traveller in time:

Gjorde DS spelen dig till hennes favorit person i hela världen?
När jag fyller 80 ska jag ha ett barnkalas, jag skyller barsligheten på seniliteten. Alltså jag och de andra på hemmet, inga barn. Ska inte bli en sån där Family guy gubbe inte!

Jodå DS-spelen gick hem, hon satt och lirade #Drawn to life när jag drog därifrån. Lite engelska att läsa var det, men där får hon ta hjälp eller förhoppningsvis ta reda på det själv, hon har ju börjat läsa engelska i skolan så.

Skrivet av Sebastian Lind:

Slunggungan låter grym. Ska leka den med Hampus nästa gång GBG-filialen har möte.

Slunggungan är grym, det är alltså när de står mot dig, de fattar dina händer, de glider ner mellan och bakom dina ben och sen drar man upp dem samma väg igen fort så att de flyger upp i luften så att fötterna nuddar taket (om du nu är inomhus förstås) och sen ner och upp igen som en gunga... Går ju bara att göra när de är små eller om man är väldigt stark... bra övning om man är van vid kettlebells kan jag tänka mig

1
Skriv svar