Vilka insomnade Nintendo-serier borde få revival på Wii 2?

Vilka insomnade Nintendo-serier borde få revival på Wii 2?

Ja, finns ju trots allt ett par klassiska Nintendo-serier som aldrig dök upp till Wii. Tänker främst på F-Zero och Star Fox, som är två gedigna Nintendo-serier man hade hoppats få återstifta bekantskapen med. För egen del tyckte jag både F-Zero och Star Wing var svintuffa till Super NES då det begav sig, och även Nintendo 64-versionerna var bra.

Därefter fastnade jag aldrig riktigt för Segas F-Zero till Gamecube, och inte heller GC-liren Star Fox Adventures eller Star Fox: Assault var ju ens utvecklade av Nintendo. Jag hoppas därför på att Wii 2 innebär att Nintendo återupplivar dessa klassiska serier och utvecklar nya F-Zero- och Star Fox-lir in-house!

Vilka insomnade Nintendo-serier hoppas du att få återse?

Actraiser


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Top Gear.


signatur

You fell out of the sky I ain't listening to nothing you say!

Medlem

RC ProAm skulle ju inte sitta helt fel. Men å andra sidan hade det varit för nytt och flashigt...

Medlem

Kanske inte direkt ett uppvaknande, men jag skulle absolut vilja se ett nytt Donkey Kong 64 (med andra ord, inte ett country).

1
Skriv svar