Bland Tomtar och troll - Griefers och Fribuilds servrar i Minecraft // En liten historia + fråga om minecraft.

Inaktiv
Bland Tomtar och troll - Griefers och Fribuilds servrar i Minecraft // En liten historia + fråga om minecraft.

Eftersom man är ledig idag så tänkte man - varför inte hoppa in i Minecraft?

Sekunden senare så stälte jag en av mina pixel fötter på free build mappen... Iofs så kan man ju inte säga att det är en map ens. Mera en en 4 kant av gräs med organiserat kaos på.

Försökte först bygga en svensk flagga - slutade med att det va en svensk flagga med lava prickar på och lava flod under..... (Inte jag som valde det)....gissa vilka.

Så efter mycket om och men med att försöka bygga upp vår svenska stolta flagga igen som står för ett land där vår kung verkligen lever som en kung men blir ÖVERKÖRD av aftonbladet "lol"....
"tillbaka till tråden ursäkta" : )

Så blev den lik för*** at förstörd.. så efter mycket svärande och hatande av griefers så beslöt jag mig att bygga en pyramid som sen skulle bli en diamant fritt hängande i skyn... well hmmm... det blev en pyramid som sen blev sönderplockat av 3 griefers med /fly x(...

Så rage quitade skiten xD och hoppar in här och frågar:

Finns det verkligen inte MP i MC där man är på en "riktig" karta?
Dvs där man måste bygga hackor, hacka träd, hacka guld, i LÅNGSAM TAKT ?!
Inte som en påtänd ekkore med tabasco i röven?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Säg till om du vill lira MP i Minecraft, jag e på! Jag är inte till någon nytta, men jag e på!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tjeenare finns en trevlig 24/7 server här på FZ som "veum" håller i Lirar själv där och den har allt du efterfrågar!

Pm:a veum om att hamna på whitelist sen är det bara att lira.
Ip: manlovepvp.com

Tråden: http://www.fz.se/forum/pc/minecraft-server-161276/post-145593...

Hoppas vi syns på serven! spelar under namnet "ekluunds"

Medlem

Om du vill hänga på en riktigt schysst server så kan jag rekommendera IP: mc.plumblum.se.

De kör med zone protection på alla byggen och du kan antingen söka "bygglov" i städer eller bygga fritt ute i vildmarken. De har ett ekonomiskt system så du kan köpa till dig material de gånger du inte pallar grinda. Griefare och rövhattar blir inte heller långvariga där.

Servern är ganska aktiv och består mest av svenskar men även hyfsat internationell. P12-varning i chatten ibland, men det får man stå ut med.

För att hamna på whitelist reggar man sig i forumet på http://www.plumblum.se och lämnar in ansökan efter att man läst reglerna. Piece a cake


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Ok eftersom alla bara länkar server så tänkte ja svara på din fråga.
Jo det finns servrar där man börjar på en randomiserad (svengelska) karta som ökar i storlek ju längre du utforskar, där du startar med bara händer och får långsamt jobba dig fram till ett ¨modernt¨ samhälle.
Där det finns monster om nätterna o dungeons etc. men det kräver att du har köpt spelet, kör du gratis version är det så att du börjar med unlimited av typ 9 block och bygger på en färdiggjord fyrkant.


signatur

Rwa?

1
Skriv svar