Min Nintendo DS är trasig :(

Flakmonkey
Min Nintendo DS är trasig :(

Här hade man kommit hem efter en halvdag på jobbet, fått magen fylld med en god kebabsallad och lagt sig i TV-soffan för att börja spela #Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies och vad händer? Jo man upptäcker att ens gamla trogna NIntendo DS Lite är sönder. Det är i varje fall den slutsatsen jag kan komma fram till då jag dels inte kommer längre in i spelet än vad ni ser på fotot här nedan. Jag får alltså inte ens skapa min karaktär, fast kanske tur att jag upptäcker det längre in i spelet för då hade det varit rejält irriterande. Samt att jag inte kan kalibrera touchen i konsolens inställningar. Det blir helt enkelt inte någon reaktion hur hårt jag än trycker..

[ia=27125; large]

Det tycks alltså som att den har gått halvt i graven, det går ju kanske att spela titlar som inte använder sig av touchen på något sätt eller vis, och jag sörger. Någon favoritmaskin har det visserligen aldrig varit. Nu när jag tänker på det så har jag nog använt den väldigt lite om jag tex jämför med GBA:n som jag ju också har. Men likväl är det ju trist när någonting pajar för man upptäcker det ju först när man behöver det och jag hade verkligen sett fram emot att få spelet ett gulligt japanskt rollspel igen, var ju så länge sen.

Men men, det är väl bara att ta nya tag och spela något annat tills dess att man köper sig en ny. För det måste jag ju göra, kan ju inte vara utan en DS, det finns på tok för många bra titlar som jag aldrig prövat på för att inte äga en. Tur är väl då 3DS släppts så att de gamla vanliga DS:arna har gått ner lite i pris. Apropå det, finns det någon anledning att föredra någon DS-version före någon annan? Det finns ju DSi, DSi Lite och DSi XL att välja på och det skiljer ju inte mer än ett par hundra i pris mellan dem tycks det så lika bra att köpa den som är bäst. Så vilken tycker ni att jag borde skaffa? Och kanske framförallt vilken färg den ska ha

#blogg

Min Nintendo DS är trasig :(

Jag köpte nyligen en DSi XL. Struntar i 3DS tills vidare (saknar intressanta spel, lär ändå komma i upphottad version om nåt år) och prioriterar hellre en riktigt stor och fläskig skärm. Själv har jag den mörkbruna varianten. Stod mellan den och den vinröda... båda är riktigt läckra.

När du är klar med DQIX måste du ju ta itu med IV, V och VI också, om du inte redan spelat. Finns gott om mysiga j-rpg till DS!

Flakmonkey

DSi XL är vägen att gå alltså... det här med färg är ju svårare... de vanliga kostar ju 1500 kr men den snyggaste färgen är ju nästan den röda som kom som hyllning till marios 25-årsdag och då får man betala 1800 istället... Den vinröda var också rätt snygg iofs... gah alla dessa ilandsproblem man har ^^

1
Skriv svar