Nu kan du förboka Playstation 4

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

En sann p12 Pcfanboy har talat, svider bristen på exklusiva AAA titlar så hårt?

OnT:
Inte mycket att hurra för, priset är ju satt för att vara väl tilltaget (överpris) och release för Café och xbox 1080 beräknas sent 2011/tidigt 2012 beroende på region så 2013 känns också grovt tilltaget, men den som lever får se.
Dock tvivlar jag på att Sony gör ett dyrt monster även denna gång, deras nya ledning tycks ju ha insett att det är bättre med en något billigare och prisvärd produkt, som är kompatibel men andra plattformer, än att vara "exklusiv" i överkant.

Medlem

Bokat!


signatur

Meep!

Inaktiv

hahaha, det var ingen dålig peng. PS3 har inte ens sjunkit i pris till vad jag tycker den är värd än.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

En sann p12 Pcfanboy har talat, svider bristen på exklusiva AAA titlar så hårt?

OnT:
Inte mycket att hurra för, priset är ju satt för att vara väl tilltaget (överpris) och release för Café och xbox 1080 beräknas sent 2011/tidigt 2012 beroende på region så 2013 känns också grovt tilltaget, men den som lever får se.
Dock tvivlar jag på att Sony gör ett dyrt monster även denna gång, deras nya ledning tycks ju ha insett att det är bättre med en något billigare och prisvärd produkt, som är kompatibel men andra plattformer, än att vara "exklusiv" i överkant.

Ja självklart är det så att det är ett väl tilltaget pris eftersom Sony inte sagt något om konsolen över huvud taget så är det ju svårt att ens börja spekulera på vad den kommer kosta. Sony säger att de inte vill göra ett dyrt monster, men kollar man på NGP så verkar de göra ett dyrt monster ändå (i alla fall där, betyder inte att ps4 följer samma trend). Ska onekligen bli spännande att se om de säger något på E3. Vilket är högst troligt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det kommer nog inte att bli ngt prat om PS4 iår, de vill inte ta fokus från NGP, de har en rätt stark mjukvarulineup som de antagligen kommer att hypa i år.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Det kommer nog inte att bli ngt prat om PS4 iår, de vill inte ta fokus från NGP, de har en rätt stark mjukvarulineup som de antagligen kommer att hypa i år.

Visst, men det känns inte som att NGP och en fin mjukvarulineup står sig ens i närheten mot en Wii2, och då är jag knappt ens intresserad av en Wii2.

Medlem

Det är ju bara PR-trick från Webhallen.
Rent nonsens, och precis allt kan ändras såsom priset, vad den är utrustad med osv.
Det mest intressanta är ju om den kommer vara uppåt kompatibel med PS3-spelen.

Sedan är det ju ingen som tror någon har bokat. Det är väl IQ30-bevis i så fall.

Medlem

7k är inte så farligt tycker jag, med tanke på vad man får. Min dator går för närmare 20k så det är lite skillnad.

Medlem

Det är väl riktigt dumt att boka nu när det inte släpps förns om 2 år. Vet ingenting vad för system det är utan bara namnet Playstation 4.

Ren idioti, skrattade lite när jag läste kommentarerna.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

word!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kommer kanske köpa PS4 när den gått ner till 2000kr. Inte kört ett enda bra exklusivt spel denna generation, använt datorn mer än konsolerna. Alla exlusiva spel till PS3 har sugit så ruskigt hårt, enda som funkat har varit Uncharted 2 och Resistance 2.

Enda exklusiva spelen som funkat till xbox 360 har varit Alan Wake och... Ja, Ninja Gaiden 2 (riktiga, inte fjantiga versionen till PS3) typ. Första Gears Of War funkade också när det kom.

Annars så har ändå alla spelen kommit till PC med bättre grafik och billigare. Dock så har nästan inga spel överhuvudtaget varit bra som kommit till PC också, förutom Dead Space, The Witcher och Borderlands.

Älskar konsolfanboys som säger "PC är sämst, allt är bättre till konsol", finns inget som är bättre med en konsol, förutom att den är mer användarvänlig för småbarn.

Nu är inte jag en PC-fanboy, älskar dom gamla Nintendo konsolerna, men dagens generation har fan inte varit bra.

Installerar hellre gamla PC-spel och spelar dom istället för att fixa nya exklusiva skitspel till dagens konsoler.

Medlem

jag tar hellre några kalla öl och avnjuter spel soffan än att sitta framför datorn, på en moden HD-TV ser konsolspelen jävligt bra ut, du sitter ju inte 30cm framöver en 46tums tv

gillar man spel som underhållning är man så klart flexibel, strategi och mmorpg:s på pc och resten på konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Intelligensen bland kommentarerna är ju inte direkt påfallande hög.

Bokningen gäller ett preliminärt pris med preliminära uppgifter. Givetvis betalar du ingenting förrän varan finns att köpa. Priset är baserat på ett "högsta-tänkbara" och ändras ju allt eftersom Sony ger ut en prisbild och distributörerna visar fram prisuppgifter för regionen.

Att folk som vanligt börjar gråta och börjar pladdra om hur bäst PC är i jämförelse är som vanligt ett tecken på bristande erfarenhet med systemen som finns på marknaden. Absolut är en PC mer flexibel, men tittar du på en Xbox 360 idag för under 2 000 kr så får du ju ingenting i datorvägar för pengarna - absolut inte i jämförelse med prestandan dagens konsoler orkar leverera trots, på pappret, blygsamma specifikationer mot hårdvaran ute idag.

Jag tror inte heller Sony kommer snacka om PlayStation "4" på E3. Det är helt fel läge för det. Den stora marknaden är Japan och efter sista tidens olyckor i landet är det kanske inte läge att börja starta en hajp inför ett nytt system. Microsoft kommer inte heller snacka om något i onödan då det är dåligt för affärerna, då efterfrågan på nuvarande system begränsas när ny teknik är på gång.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

En sann p12 Pcfanboy har talat, svider bristen på exklusiva AAA titlar så hårt?

OnT:
Inte mycket att hurra för, priset är ju satt för att vara väl tilltaget (överpris) och release för Café och xbox 1080 beräknas sent 2011/tidigt 2012 beroende på region så 2013 känns också grovt tilltaget, men den som lever får se.
Dock tvivlar jag på att Sony gör ett dyrt monster även denna gång, deras nya ledning tycks ju ha insett att det är bättre med en något billigare och prisvärd produkt, som är kompatibel men andra plattformer, än att vara "exklusiv" i överkant.

Nä jag använder gärna min 360 då o då också. Men du får gärna berätta vilka fantastiska titlar jag går miste om?

Medlem

Dessa saker MÅSTE kunna funka till PS4:

Ps1-2-3-4 spel + pc Hörlurar/Tangentbord/Mus

Om det inte funkar så är Sony ett skitföretag. Vi har kommit så långt i utvecklingen av spel så WHY THE FUCK NOT? om alla sony spel är original, vad är problemet? samma företag och konsolen är byggd på typ samma sätt..
Och jag vill inte köpa sonys produkter när det redan finns PC saker som krossar Sonys tillbehör.
Bara sätta teamet på att koda lite extra och VIPPS.. allt funkar som kunden vill,
*Men det går ju inte* för dom vill ju tjäna storkovan på när vi köper deras överprisade skitsaker

Medlem

hoppas sony gör något åt sin värdelösa, äckliga, Oergonomiska dualshok controller så att vanligt folk kan äga en PS4

Zax
Medlem

Vem förhandsbokar när priset kommer att ändra sig och när det är ~4år innan release.

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Dessa saker MÅSTE kunna funka till PS4:

Ps1-2-3-4 spel + pc Hörlurar/Tangentbord/Mus

Om det inte funkar så är Sony ett skitföretag. Vi har kommit så långt i utvecklingen av spel så WHY THE FUCK NOT? om alla sony spel är original, vad är problemet? samma företag och konsolen är byggd på typ samma sätt..
Och jag vill inte köpa sonys produkter när det redan finns PC saker som krossar Sonys tillbehör.
Bara sätta teamet på att koda lite extra och VIPPS.. allt funkar som kunden vill,
*Men det går ju inte* för dom vill ju tjäna storkovan på när vi köper deras överprisade skitsaker

Älskar din kommentar:). Den är så sjukt rolig och nördig, sedan så åt helvete fel också. Hahaha:D:D:D.

PS: Made my day!:)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

En sann p12 Pcfanboy har talat, svider bristen på exklusiva AAA titlar så hårt?

snittåldern är högre på pc. jo fan, det finns ju mängder av kvalité att hämte där

Medlem

Svindyrt

Är nyfiken på när Microsoft tar bladet ur munnen och lanserar Xbox "720".


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ja inte så peppad på den nya genen faktiskt.......såååååå lång tiiiiid kvar vill inte veta. Dator har man ju,ochså ett måste men någon typ av tv-spel maskin är ochså ett måste. Ska köpa psp2 det vet jag så här långt en sak i taget.

Medlem

Årets PRgrej....

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Hah en sann konsolfanboy har talat. Gå och var emo någon annanstans tack.

Oj nu fick vi reda på din ålder.

Respektera andras tycken tack.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Nja jag är lite skeptisk över detta förhandsboka en konsol när man inte fått information om den eller hur den ser eller om man kan spela ps3 spel det hoppas man på att dom har gjort så nu till 4:an

Medlem

De smarta hade nog varit att vänta med att boka åtminstonde tills det är kanske 2-3 månader tills release...Då vet man förmodligen mer samt den rätta prislappen...Men hur som helst lär de bli ett köp!!

Medlem

Det går ju att förhandsboka Wii 2 också

http://www.webhallen.com/spel/nintendo_wii/133334-nintendo_wi...

Men jag tvivlar på att priset stämmer

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Så du tycker Fps är bättre på en konsol?
Du säger att de pc inte har nå intressanta spel alls? Pc har nog alla du sitter och nöter i alla fall.
sen så har jag en ps3 som mediaspelare så jag har båda delarna. min burk har några år på nacken och hänger fortfarande med i dom flesta spelen.. ska väl införskaffa nytt grafikkort och lite mer minne snart.
Samt att bygga en skitbra dator nu för tiden kostar inte mycket om du vet vad du ska köpa.
Lägg undan några hundra varje månad så har du råd att uppgradera burken om det behövs

Jag tror konsol killar klagar på PC för dom har ingen idé alls om hur en dator funkar och hur man tar hand om en dator.. det blir jobbigt att välja delar för de finns en jädra massa att välja mellan

På en dator kan du tabba ut ur spel när du är död eller köra windowed mode och chatta på msn eller göra vad du vill medans du spelar. på en konsol där sitter du fast med ditt spel. och kanske vara lite social med spelnördar på friends? :s shit vad socialt och roligt konsol är? Inte direkt..
Du har 100% kontroll vad du vill göra på en pc punkt slut!

Medlem
Skrivet av Saftnisse:
Skrivet av PcKaffe:

Det är lite lulz med alla som skriker "OMG SPELDATOR FÖR DEM PENGARNA" när det kommer fler konsol exclusiva spel än vad det gör på pc (om vi inte räknar med småspel och hemmapul då så klart, vilket man inte behöver en 'speldator' för oftast)

Så i slutändan sitter jag helst med en maskin som är dedikerad för spel, kommer ha spel och kommer fungera med alla spel som kommer till den, snarare än en burk som behöver upgraderas och knappt får några intressanta spel endå.

PC duger bara till strategispel så som StarCraft eller World in Conflict. samt 4X spel och hemmapul.
Allt annat är bättre på konsol.

Så du tycker Fps är bättre på en konsol?
Du säger att de pc inte har nå intressanta spel alls? Pc har nog alla du sitter och nöter i alla fall.
sen så har jag en ps3 som mediaspelare så jag har båda delarna. min burk har några år på nacken och hänger fortfarande med i dom flesta spelen.. ska väl införskaffa nytt grafikkort och lite mer minne snart.
Samt att bygga en skitbra dator nu för tiden kostar inte mycket om du vet vad du ska köpa.
Lägg undan några hundra varje månad så har du råd att uppgradera burken om det behövs

Jag tror konsol killar klagar på PC för dom har ingen idé alls om hur en dator funkar och hur man tar hand om en dator.. det blir jobbigt att välja delar för de finns en jädra massa att välja mellan

På en dator kan du tabba ut ur spel när du är död eller köra windowed mode och chatta på msn eller göra vad du vill medans du spelar. på en konsol där sitter du fast med ditt spel. och kanske vara lite social med spelnördar på friends? :s shit vad socialt och roligt konsol är? Inte direkt..
Du har 100% kontroll vad du vill göra på en pc punkt slut!

Jupp de få FPS jag spelar vill jag helst spela på konsol, och om jag mot förmodan skaffar dem till PC så använder jag ändå min usb anslutna xbox 360 handkontroll.

Och jag konstaterade inte att det inte kommer några intressanta spel alls, bara att det kommer mer på konsol. Mycket mer. Jag ser då inga roliga spelserier som Ratchet & Clank, God of War, Heavy Rain, Ninja Gaiden, L.A. Noire osv osv på PC. På PC ser jag bara nästa stora jättecoola FPS för 12åringar om och om igen, förutom då hemmapul som jag redan konstaterat. Så nej, jag kan inte spela de spel jag vill på PC därav har jag inte 100% kontroll över vad jag vill göra, och helt klart inte punkt slut.

Min PC hänger också med, men ska onekligen uppgraderas runt årets slut. Inte sett något PC spel som motiverat mig till att uppgradera, och nej generic multiplayer shooter utan story eller vettig singleplayer nr: 2415191 eller vad man vill kalla det är inte motivering för mig.

Man kanske måste vara så oengagerad i spelandet så man behöver sitta på MSN samtidigt som man spelar på PC.... Kanske därför jag inte fastnat för PC spel, jag förväntar mig att spelet ska underhålla mig. Inte att jag ska få lov att göra annat för att underhålla mig medans jag spelar.

Jag byggde min dator själv, från grund utan problem och jag går en IT linje 3e året och reparerar/säljer datorer på fritiden. Kort sagt jag kan datorer, och ändå föredrar jag konsol när det gäller att spela spel.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar