Teknikfrossa från Battlefield 3

Robot
Teknikfrossa från Battlefield 3

Ny film visar vilket ögongodis Frostbite 2 är kapabel till.

#battlefield-3


Medlem
Teknikfrossa från Battlefield 3

Japp, ser riktigt bra ut. Tänk bara om Battlefield 3 låg på 60 FPS(konsol). Då jäklar.

Inaktiv

VAD ÄR SYSTEM KRAVEN?!?!

Det är det ända jag vill veta, spelet blir ett givet köp (förbokat) men vill ju veta om man kan maxa det eller om det blir medium settings... ge mig infoooo


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Japp, ser riktigt bra ut. Tänk bara om Battlefield låg på 60 FPS. Då jäklar.

Hur menar du, tänker du på gamla? Filmerna från nya BF3 är i 60Hz. Sen har iofs de flesta sajter dem i lägre fps på själva videon, men det går att hitta de flesta i 60Hz också, i alla fall på ett ställe (Gamersyde).

Sen är det förstås så att de har en toppklass-PC för 60Hz, men i alla fall.

Medlem

Detta såg jag Live på Gametrailers live stream inatt. Underbart. Kanske dags att boka Limited Edition snart.... Så man inte missar Back to Karkand paketet.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Japp, ser riktigt bra ut. Tänk bara om Battlefield låg på 60 FPS. Då jäklar.

Jag kan nog ligga på över 60 hela tiden med min dator. Så jävla prestandakrävande kommer det inte bli.

Ni på konsol lär ju få ligger på 30 fps med ingen AA och lågupplösta texturer... Kanske dags att köpa en gaming-pc eller klaga på Sony och MS att dom behöver göra en ny konsol med bättre hårdvara...

Här kommer PC requirements. Inte så illa pinkat... http://www.vg247.com/2011/06/07/report-battlefield-3-pc-syste...

Medlem

Kärringen får säga vad hon vill, men jag ska ha det här spelet och en rigg som pallar köra det

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:

VAD ÄR SYSTEM KRAVEN?!?!

Det är det ända jag vill veta, spelet blir ett givet köp (förbokat) men vill ju veta om man kan maxa det eller om det blir medium settings... ge mig infoooo

Jag kan nästan med all säkerhet säga att du kan maxa inställningarna med en dator för ca. 14-15000 kr idag. D.v.s med ett GTX 480/570/580/HD6970, i5/i7 SB cpu och 6-8GB RAM. Det är sådana datorer DICE utvecklar spelet med just nu skulle jag tro. Men vänta helst på den nya hårdvaran som släpps senare i år (om du vill vara ännu mer framtidssäker).


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Om Din Flickvän Sa "Det Är BF3 Eller Mig" Skulle Du Sakna Henne Då?

Medlem

Hmm... Skall nog gå från 4 gb ram till 8 gb ram, bara för att vara säker jag kan köra BF3 på runt High i allt i 1680x1050 upplösning. Ett GTX 470 och en AMD Phenom Quadcore processor på 3Ghz lär klara av detta på High iallafall.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Skulle gärna se mer av förstörelsemotorn. Som det är nu så klipper de ju alltid bort resultatet av förstörelsen.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Toomsie:

Japp, ser riktigt bra ut. Tänk bara om Battlefield låg på 60 FPS. Då jäklar.

Hur menar du, tänker du på gamla? Filmerna från nya BF3 är i 60Hz. Sen har iofs de flesta sajter dem i lägre fps på själva videon, men det går att hitta de flesta i 60Hz också, i alla fall på ett ställe (Gamersyde).

Sen är det förstås så att de har en toppklass-PC för 60Hz, men i alla fall.

Nja, tänkte mest på konsol. BC2 låg "stadigt" på 30 FPS och gick knappt att spela (enligt mig). På PC däremot så var det riktigt smooth. Blir väl att köpa till PC

Skrivet av Mang:

Skulle gärna se mer av förstörelsemotorn. Som det är nu så klipper de ju alltid bort resultatet av förstörelsen.

Skulle gärna vilja se om det verkligen är en "förstörelsemotor" eller bara färdigdefenierade trasiga bitar. Ligger det i motorns funktionalitet eller i 3d-grafikers och leveldesigners hårda arbete?

Inte för att edt ena är bättre än det andra för spelaren. Men det är lite löjligt att hävda att det är en feature i spelmotorn om det egentligen handlar om ett enda stort handbyggt pussel av förstörbara objekt.

Inaktiv

EYEGASM ! De där var riktigt snyggt

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Red_Gr3mlin:

VAD ÄR SYSTEM KRAVEN?!?!

Det är det ända jag vill veta, spelet blir ett givet köp (förbokat) men vill ju veta om man kan maxa det eller om det blir medium settings... ge mig infoooo

Jag kan nästan med all säkerhet säga att du kan maxa inställningarna med en dator för ca. 14-15000 kr idag. D.v.s med ett GTX 480/570/580/HD6970, i5/i7 SB cpu och 6-8GB RAM. Det är sådana datorer DICE utvecklar spelet med just nu skulle jag tro. Men vänta helst på den nya hårdvaran som släpps senare i år (om du vill vara ännu mer framtidssäker).

Om man plockar ihop en dator själv så räcker det med att lägga ut 10 000:- inkl operativsystem skulle jag vela säga.Om man inte vill fläska på med dubbla grafikkort och diverse high end komponenter.

Och ja, om man vill kan man vänta till ett tag till så släpper AMD sin Bulldozer serie utav CPU runt Augusti? Dock har jag ingen aning om hur de står sig mot 1155 sockeln. Och sen runt höst/vinter så kommer Intels nya Sandy Bridge som ska ta över 1366 sockeln, vilket innebär att priserna kommer bli "skyhöga". Lite mer för entusiast byggare kanske.

Ska själv plocka ihop en dator senare i sommar. Vill dock se hur Bulldozarna presterar först


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Mang:

Skulle gärna se mer av förstörelsemotorn. Som det är nu så klipper de ju alltid bort resultatet av förstörelsen.

Skulle gärna vilja se om det verkligen är en "förstörelsemotor" eller bara färdigdefenierade trasiga bitar. Ligger det i motorns funktionalitet eller i 3d-grafikers och leveldesigners hårda arbete?

Inte för att edt ena är bättre än det andra för spelaren. Men det är lite löjligt att hävda att det är en feature i spelmotorn om det egentligen handlar om ett enda stort handbyggt pussel av förstörbara objekt.

Ja det är det jag menar. Hur precis är den, är det mer detaljerat än Bad Company eller är det ungefär samma? Vad blir resultatet av en raket mot en vägg? osvosv.

Medlem

AMHAGHAD DIS IS SO KEWL!

Medlem

oh fyfan, ser otroligt bra ut

Medlem

Ser så sinnesjukt bra ut, att jag tror att detta är ett av de snyggaste spelen man sett innan release på trailers och sådant. FYFAN GE MIG!


signatur

The King is Back

Medlem

ville ni ha systemkraven?
varsågoda!

Minimum System Requirements:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended System Requirements:

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Medlem
Medlem

på konsoll kära mina människor här i världen. Vill ni uppleva BF2 som det är tänkt får ni helt enkelt släppa konsollen och komma in där dom riktiga gamers sitter och lirar ett spel som BF.. PÅ PC!!

Medlem
Skrivet av Snowdog:

ville ni ha systemkraven?
varsågoda!

Minimum System Requirements:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended System Requirements:

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Det där är bara en gissning. Det är svårt för DICE att färdigställa systemkraven så här tidigt. Finns fortfarande mycket tid att "förbättra" systemkraven.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Snowdog:

ville ni ha systemkraven?
varsågoda!

Minimum System Requirements:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended System Requirements:

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Kanon! Det där var ju inte alls så farligt! Rekommenderade möter jag väldigt bra! GTX 470, AMD Phenom Quadcore med 3Ghz och 4 gb ram. Skall bara köpa mer ram så jag har 8 gb sen är jag redo för BF3 redan nu!

Tjoohooo!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:
Skrivet av Snowdog:

ville ni ha systemkraven?
varsågoda!

Minimum System Requirements:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended System Requirements:

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Kanon! Det där var ju inte alls så farligt! Rekommenderade möter jag väldigt bra! GTX 470, AMD Phenom Quadcore med 3Ghz och 4 gb ram. Skall bara köpa mer ram så jag har 8 gb sen är jag redo för BF3 redan nu!

Tjoohooo!

Ja Remus du behöver inte skriva 2 inlägg om vilka komponenter du har i din dator så jävla awesome är den inte xd

Inaktiv

fan vad ösig trailer. CoD släng dig i väggen.

Medlem

Systemkraven som cirkulerar på nätet är för er som inte reda vet FAKE.

DICE har ännu inte släppt några rekommendationer.
Gissar på att det kommer i augusti eller lagom tills beta-släppet.

Medlem

system-kraven låter lite klena tycker jag... NFS Carbon har ju nästan lika höga system-krav

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Snowdog:

ville ni ha systemkraven?
varsågoda!

Minimum System Requirements:

OS: Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
RAM: 2GB
Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card.
Graphics card memory: 512 MB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version
Recommended System Requirements:

OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, GeForce GTX 460, Radeon HD 6850
Graphics card memory: 1 GB
Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

källa: http://www.ctrlaltelite.se/2011/06/07/battlefield-3-systemkra...

Det där är bara en gissning. Det är svårt för DICE att färdigställa systemkraven så här tidigt. Finns fortfarande mycket tid att "förbättra" systemkraven.

Recommended 6850/460? Det är tungt nog för mitt 5770 på medium och 6970 på max är jävligt tungt på en 32p server i BC2..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar