Wii U presenterad

Medlem
rav
Medlem

Om detta fungerar som jag tror att det gör, så är det nog inte så dumt. Men det är ju mer eller mindre till för barnen.

Inaktiv

WTF 8-0 nu har ni nog gjort bort er nintendo. jag skulle inte ens kunna tänka mig en sån där i händerna...

Medlem
Skrivet av obitwice:

Jag tror att Wii U kommer Floppa, dom sa väl ingenting om online gaming osv. Och efter att ha köpt ett wii som ger samma grafik som Gamecube och usla spel så kommer jag inte att köpa skiten

det är bra att du grundar din befattning på deras förra konsol, med tanke på att man såg vad Wii U var kapabel till, och dom pratade visst om onlinegaming, det kanske du skulle ha hört om du tittade på presskonferensen, samma med grafiken på spelen, du kanske skulle titta på det först innan du kommer med dumma kommentarer

Medlem

Jag förstår dock inte riktigt hur det kommer sig att det är så lite info just här på fz kring konsolen. På kotaku har de ju handson på lite spel som de fick prova samt lite ord om dessa. Bla, hur fantastiskt Zelda:Twillight Princess tech demot var som kördes i Full HD. Även grafik tech demot the garden som påvisade väldigt fin grafik.

Lägg till att IBM precis givit ut kortfattad fakta om vilken processor som sitter i WiiU. Verkar ju faktiskt bli något i kraftväg för att vara Nintendo.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Handkontrollen ser inte så bekväm ut att spela med. Nej blir definitivt ingen Nintendo för mig... Väntar hellre på vad Microsoft och Sony har att erbjuda.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Bara Nintendo kan "uppfinna" en digital Etch-a-sketch och sedan få för sig att kalla det för revolutionerande. Herregud...


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Mahone:

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...

Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

Majoriteten av spelen till PS3 och 360 körs i 720p, Wii U kommer förmodligen köra alla spel i native 1080p.

Självklart siktar dom in sig på familjer, men man kan faktiskt ha fler målgrupper än bara en.

Dom visade upp en hel hög med hardcore spel som man aldrig ens tänkt tanke på att se på en Nintendo-konsol

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-wii-u/715110

Jag tror PS3 och 360 fanboys har svårt att acceptera att Nintendo, som varit de yngsta barnet i sandlådan, kommer stå högst upp på täppan när de gäller hårdvara och grafik nästa år, och att dom tar ett rejält kliv in i deras territorium.

Medlem

Klockrent av Nintendo!
Undrar hur många sniperspel som kommer att komma till den...
Alien colonial marines passar ju perfekt med nya zappern, med scannern på den lilla skärmen och högupplösta små söta aliens på tvn.
Annars är ju alla så positiva här... som man sa, det man visade var inte några riktiga spel utan tech-demos och trailers. Grafiken duger om den är bättre än wii, det är kontroll och story som gäller.
Vad beträffar namnet så tycker jag det är rätt träffande, Wii U. Vi, du, som vissa techdemos demonstrerade ganska tydligt, dessutom inte långt till Wii II heller...
Klart köp nästa år iallafall.

Medlem

CITAT
Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...[/quote]
Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

Majoriteten av spelen till PS3 och 360 körs i 720p, Wii U kommer förmodligen köra alla spel i native 1080p.

Självklart siktar dom in sig på familjer, men man kan faktiskt ha fler målgrupper än bara en.

Dom visade upp en hel hög med hardcore spel som man aldrig ens tänkt tanke på att se på en Nintendo-konsol

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-wii-u/715110

Jag tror PS3 och 360 fanboys har svårt att acceptera att Nintendo, som varit de yngsta barnet i sandlådan, kommer stå högst upp på täppan när de gäller hårdvara och grafik nästa år, och att dom tar ett rejält kliv in i deras territorium.[/quote]
CITAT SLUT..

jösses inför delet funktion på forumet

Håller med, har suttit den sista månaden och hållit tummarna att Nintendo skulle visa upp en maskin som faktiskt klarar mer än Gamecuben :(. Det gör Wii U, helt klart, men hur länge? Det går nog inte att svara på nu, måste få mer specs och se mer. Men jag gissar att Ms o Sony kommer att visa några sjuka tech demos när deras next gen dyker upp på nästa E3, bara för att få folk att köpa deras konsoler, men Go Niiiiintendo.

Medlem

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...[/quote]
Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

Majoriteten av spelen till PS3 och 360 körs i 720p, Wii U kommer förmodligen köra alla spel i native 1080p.

Självklart siktar dom in sig på familjer, men man kan faktiskt ha fler målgrupper än bara en.

Dom visade upp en hel hög med hardcore spel som man aldrig ens tänkt tanke på att se på en Nintendo-konsol

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-wii-u/715110

Jag tror PS3 och 360 fanboys har svårt att acceptera att Nintendo, som varit de yngsta barnet i sandlådan, kommer stå högst upp på täppan när de gäller hårdvara och grafik nästa år, och att dom tar ett rejält kliv in i deras territorium.[/quote]

Håller med, har suttit den sista månaden och hållit tummarna att Nintendo skulle visa upp en maskin som faktiskt klarar mer än Gamecuben :(. Det gör Wii U, helt klart, men hur länge? Det går nog inte att svara på nu, måste få mer specs och se mer. Men jag gissar att Ms o Sony kommer att visa några sjuka tech demos när deras next gen dyker upp på nästa E3, bara för att få folk att köpa deras konsoler, men Go Niiiiintendo.

Medlem

Ok, skulle citera personen som skrev innan,,, slutade med en en dubbelpost..lol

Medlem

Ser ut att finnas en del fina funktioner för konsolspelande, tänker på hur man skulle kunna presentera menyer och liknande på ett helt nytt sätt, men kontrollen ser oerhört oskön ut att använda.

Medlem

haha vilken skön grej! Lätt köp

Medlem

Är det bara jag som tycker det känns konstigt att ABXY knapparna är placerade under joysticken? Känns som att man inte blir lika snabb med tummen då.

Skrivet av Mahone:

Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

VRAM är först och främst bra för texturupplösningen (jfr crysis 2 på konsoll vs pc). Ärligt talat tror jag inte att det är något större problem att få in fågeldemot på 256mb på en PS3 eller X360. Däremot skulle kanske GPU-prestanda bli en flaskhals, speciellt om det ska ritas ut i 1080p på en tv och en gång till i lägre upplösning på en handkontroll (konsollens GPU verkar ansvara för båda bilderna).

Inaktiv

Ursäkta mig, men tycker nog att Nintendo's konsoller numera verkar lite barnsliga. Blir väl som vanligt titlar som Mario, Zelda och Metriod som är roliga och resten crap.

Medlem

Snälla Nintendo pusha DX11 så vi PC folk kan få nytta av våra feta grafik kort. Fuck MS o Sony som segar ner spel utvecklingen med deras stenålders konsoller.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

de e nice att dom kliver upp nintendo försöker få fram en konsol för alla, men vad kommer hända när MS och sony kommer med sinna nya då kommer den här vara som wii e just nu. kommer inte komma några multi plattforms spel igen då, dom skulle ha väntat gjort den för nästa generation. intressant ide det där med surf plattan som kontroll vet jag inte riktigt, jag får inte i händerna om jag sitter med min iphone en längre tid hur blir det då med en sån här ser ju inte ut å vara nå ergonomisk ut.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Mahone:

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...

Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

Majoriteten av spelen till PS3 och 360 körs i 720p, Wii U kommer förmodligen köra alla spel i native 1080p.

Självklart siktar dom in sig på familjer, men man kan faktiskt ha fler målgrupper än bara en.

Dom visade upp en hel hög med hardcore spel som man aldrig ens tänkt tanke på att se på en Nintendo-konsol

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-wii-u/715110

Jag tror PS3 och 360 fanboys har svårt att acceptera att Nintendo, som varit de yngsta barnet i sandlådan, kommer stå högst upp på täppan när de gäller hårdvara och grafik nästa år, och att dom tar ett rejält kliv in i deras territorium.

Hahahahahahahaha "Högst upp på täppan"??? Har du ens kollat på sändingarna från e3?
Grafiken ÄR detsamma som ps3/360 alla dom har intervjuat m.m har ju fan sagt det..
Tom snubben från Nintendo själv slingrar sig i frågan.

Oavsett om fågel fan är för-rendrerad eller ej så var det inget direkt imponerande. Dessutom så tror du inte att Microsoft och Sony har planer på att släppa en ny konsol??? Förmodligen 2013 2014?? Och då kommer ju dom kicka Wii "U" s ass. (Bara namnet får mig att må illa) Så då kommer denna konsoll vara "Högst uppe på täppan" i max ett år, sen kommer dom och ligga bakom och inte en jäkel förutom Nintendo nördar kommer köpa den.

Är trött på Nintendos jäkla märkliga fetisch att alltid göra helt konstiga kontroller... men detta va nog värst

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Mahone:

Det märks att Nintendo äntligen siktar in sig på hardcore. Och grafiken som Wii U klarar av är riktigt nice

http://www.gamenyusu.com/component/content/article/9-wii-news...

Nu hoppas jag du skojar med mig... För det första så var den för Renderad och för det andra så var det ju inte ens snyggt jämfört med vad Xbox 360 och Playstation 3 klarar av.

Det märks att dom fortfarande siktar på familje spelande och barn spel som inte kräver bra grafik för att vara roliga.

Riktigt besviken på deras nya konsol måste jag säga...

Det är inte CGI. Det finns ett tech demo att testa på E3. Xbox 360 och PS3 klarar INTE av sån här grafik i 1080p. Det är fysiskt omöjligt pga brist på VRAM.

Majoriteten av spelen till PS3 och 360 körs i 720p, Wii U kommer förmodligen köra alla spel i native 1080p.

Självklart siktar dom in sig på familjer, men man kan faktiskt ha fler målgrupper än bara en.

Dom visade upp en hel hög med hardcore spel som man aldrig ens tänkt tanke på att se på en Nintendo-konsol

http://www.gametrailers.com/video/e3-2011-wii-u/715110

Jag tror PS3 och 360 fanboys har svårt att acceptera att Nintendo, som varit de yngsta barnet i sandlådan, kommer stå högst upp på täppan när de gäller hårdvara och grafik nästa år, och att dom tar ett rejält kliv in i deras territorium.

Hahahahahahahaha "Högst upp på täppan"??? Har du ens kollat på sändingarna från e3?
Grafiken ÄR detsamma som ps3/360 alla dom har intervjuat m.m har ju fan sagt det..
Tom snubben från Nintendo själv slingrar sig i frågan.

Oavsett om fågel fan är för-rendrerad eller ej så var det inget direkt imponerande. Dessutom så tror du inte att Microsoft och Sony har planer på att släppa en ny konsol??? Förmodligen 2013 2014?? Och då kommer ju dom kicka Wii "U" s ass. (Bara namnet får mig att må illa) Så då kommer denna konsoll vara "Högst uppe på täppan" i max ett år, sen kommer dom och ligga bakom och inte en jäkel förutom Nintendo nördar kommer köpa den.

Är trött på Nintendos jäkla märkliga fetisch att alltid göra helt konstiga kontroller... men detta va nog värst

Alla filmer som visades var demos för att visa vad kontrollen kan göra. Allt som visade den grafiska potentialen var Zelda och fågeln, och dom såg båda bättre ut än PS3 och 360. Sen var alla filmer på 3rd party titlar material från 360 och PS3, så det är ju ganska så självklart att grafiken såg likadan ut där.

Visa mig ett enda spel på PS3 eller 360 som har lika bra grafik som detta, spelet ska dessutom ha stöd för native 1080p. Lägg även märke till att det flyter på och har ingen FPS cap på 30 FPS som många 360 och PS3 spel har.

Sen kommer ju självklart PS4 och Xbox 720, eller va den nu kommer heta, vara ännu bättre än Wii U, men som du själv sa så släpps dom inte förens 2013 som tidigast, och ett år i sånt här underläge svider nog rätt rejält innerst inne hos många fanboys.

Medlem

Efter att ha läst denna: http://wii.ign.com/articles/117/1173582p1.html blev jag faktiskt rätt sugen på maskinen. Tydligen ska kontrollen vara både lätt och skön att hålla i... Känns mer förtroendeingivande att läsa intryck från någon som faktiskt testat det hela istället för en massa förutfattade meningar från folk som enbart spekulerar.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av neonille:

Hahahahahahahaha "Högst upp på täppan"??? Har du ens kollat på sändingarna från e3?
Grafiken ÄR detsamma som ps3/360 alla dom har intervjuat m.m har ju fan sagt det..
Tom snubben från Nintendo själv slingrar sig i frågan.

Jag har kollat nästan konstant på GT och du måste ha missat att allt som visades upp för Wii U från tredje part var från från antingen PS3 eller 360. Enligt utvecklarna av Darksiders II så är den bättre än de båda när det kommer till hårdvara och vad den klarar av.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Alla filmer som visades var demos för att visa vad kontrollen kan göra. Allt som visade den grafiska potentialen var Zelda och fågeln, och dom såg båda bättre ut än PS3 och 360. Sen var alla filmer på 3rd party titlar material från 360 och PS3, så det är ju ganska så självklart att grafiken såg likadan ut där.

Visa mig ett enda spel på PS3 eller 360 som har lika bra grafik som detta, spelet ska dessutom ha stöd för native 1080p. Lägg även märke till att det flyter på och har ingen FPS cap på 30 FPS som många 360 och PS3 spel har.

https://www.youtube.com/embed/Sdn2YOKP9RU

Sen kommer ju självklart PS4 och Xbox 720, eller va den nu kommer heta, vara ännu bättre än Wii U, men som du själv sa så släpps dom inte förens 2013 som tidigast, och ett år i sånt här underläge svider nog rätt rejält innerst inne hos många fanboys.

Jag har aldrig sagt att den på något sätt är sämre än 360/ps3.
Men du överdriver något fruktansvärt, finns hur många spel idag som är minst lika snygga,
Crysis på 360, La Noire på ps3, mass effect men framförallt Uncharted (döhh)
Fram tills dess att vi ser någon spela ett spel till 100% kan jag avgöra om det är snyggare eller inte (Och nej ingen för-rendrerad film eller "Tech demo" där man bara kan röra på kameran räknas inte)
Enda jag såg någon spela va new supe mii....och det är ju inget knull för ögat direkt..

Egentligen kan vi inte säga något försen vi ser det ute på hyllorna, självklart kommer den va lite vassare än 360/ps3 men för att vara en helt ny generation så är det inte tillräckligt. Jag är inte imponerad än sålänge om jag säger så.

Förmodligen kommer det bli så att folk kommer köpa den i ren desparation nu för man börjar ju trots allt tröttna på dagens konsoller.
Men sen när det är dax för dom andra kommer denna bara ligga och samla damm...iaf förmodligen för min del då den kommer vara brutalt underlägsen

Medlem

Wooaa, dom är inte precis fega Nintendo. Det ser ut som en spännande och innovativ lösning på handkontrollerna, och det finns en del solklara säljargument (farsan som tröttnat på att ungarna ständigt ockuperar TVn eller som vill ha en iPad men kan nöja sig med detta).

Frågan är dock om tredjepartsutvecklarna förstår sig på hur kontrollen ska användas. Känslan ifrån Wii är att det främst är Nintendos egna spel som står för innovationen när det kommer till vad man kan göra. Sätter också lite frågetecken för prestandan i maskinen i övrigt, får hoppas nu att dom lyfter det rejält. Att komma med hårdvara som ligger på samma nivå som 5 år gamla Xbox/ps3 duger inte.

Som sagt, fega Nintendo inte är.

Inaktiv

Fail i mina ögon. Kommer att sälja som smör i vilket fall som helst.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

känns något udda, inget som lockar direkt.. men när man lästa att det verkar sitta en smaskig mutering av power i dne blev man ju liite mer sugen som dne teknikhora man är

Skrivet av neonille:

Är trött på Nintendos jäkla märkliga fetisch att alltid göra helt konstiga kontroller... men detta va nog värst

Tycker att det verkar ganska brilliant. Wii förstod jag mig aldrig riktigt på hur man skulle använda (det känns inte som någon 3d-partsutvecklare gjorde det). Men detta, det dyker upp hur många tuffa idéer som helst på couchmode-spel, både hardcore och casual. Det här är inte samma sak som att koppla in en gameboy till en gamecube, handkontrollen kan rita ut samma grafik som konsollen(bokstavligt talat).
Synd bara att konsollen lär vara ganska klen, skulle vilja se det här konceptet med modern prestanda till ett subventionerat pris.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av Mahone:

Alla filmer som visades var demos för att visa vad kontrollen kan göra. Allt som visade den grafiska potentialen var Zelda och fågeln, och dom såg båda bättre ut än PS3 och 360. Sen var alla filmer på 3rd party titlar material från 360 och PS3, så det är ju ganska så självklart att grafiken såg likadan ut där.

Visa mig ett enda spel på PS3 eller 360 som har lika bra grafik som detta, spelet ska dessutom ha stöd för native 1080p. Lägg även märke till att det flyter på och har ingen FPS cap på 30 FPS som många 360 och PS3 spel har.

https://www.youtube.com/embed/Sdn2YOKP9RU

Sen kommer ju självklart PS4 och Xbox 720, eller va den nu kommer heta, vara ännu bättre än Wii U, men som du själv sa så släpps dom inte förens 2013 som tidigast, och ett år i sånt här underläge svider nog rätt rejält innerst inne hos många fanboys.

Jag har aldrig sagt att den på något sätt är sämre än 360/ps3.
Men du överdriver något fruktansvärt, finns hur många spel idag som är minst lika snygga,
Crysis på 360, La Noire på ps3, mass effect men framförallt Uncharted (döhh)
Fram tills dess att vi ser någon spela ett spel till 100% kan jag avgöra om det är snyggare eller inte (Och nej ingen för-rendrerad film eller "Tech demo" där man bara kan röra på kameran räknas inte)
Enda jag såg någon spela va new supe mii....och det är ju inget knull för ögat direkt..

Egentligen kan vi inte säga något försen vi ser det ute på hyllorna, självklart kommer den va lite vassare än 360/ps3 men för att vara en helt ny generation så är det inte tillräckligt. Jag är inte imponerad än sålänge om jag säger så.

Förmodligen kommer det bli så att folk kommer köpa den i ren desparation nu för man börjar ju trots allt tröttna på dagens konsoller.
Men sen när det är dax för dom andra kommer denna bara ligga och samla damm...iaf förmodligen för min del då den kommer vara brutalt underlägsen

Inga av spelen du nämnde körs i 1080p. Crysis 2, LA Noire och Mass Effect har alla väldigt lågupplösta texturer. Det enda spelet som är i närheten att konkurrera är Uncharted, men då de varken körs 1080p eller har lika högupplösta texturer så slås även de ut.

Nu säger jag inte att grafiken på PS3 och 360 är skit, men Wii U har betydligt större potential då hårdvaran i den är minst 1-2 generationer nyare. Enligt rykten så är GPUn baserad på R700-arkitektur, likvärdig CPU som finns i 360n men med en extra kärna och högre klockfrekvens, och dubbelt så mycket RAM och 4ggr så mycket VRAM än vad PS3 har. Och baserat på Zelda demot så tycks denna hårdvara stämma, och om priset är tilltalande så blir de utan tvekan ett köp, speciellt nu när Nintendo äntligen riktar in sig mot hardcore med titlar som t.ex. BF3, Metro och Ninja Gaiden.

Men som du säger så lär de sluta med att den till slut samlar damm när MS och Sony släpper sina nya maskiner, men pga stödet för 1080p så blir de nog inte en lika stor dammsamlare som Wii. Den största anledningen till att jag sålde iväg mitt var för att de sög att spela SD-grafik på en HDTV, en faktor som är helt borta med Wii U.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Mahone:

Alla filmer som visades var demos för att visa vad kontrollen kan göra. Allt som visade den grafiska potentialen var Zelda och fågeln, och dom såg båda bättre ut än PS3 och 360. Sen var alla filmer på 3rd party titlar material från 360 och PS3, så det är ju ganska så självklart att grafiken såg likadan ut där.

Visa mig ett enda spel på PS3 eller 360 som har lika bra grafik som detta, spelet ska dessutom ha stöd för native 1080p. Lägg även märke till att det flyter på och har ingen FPS cap på 30 FPS som många 360 och PS3 spel har.

https://www.youtube.com/embed/Sdn2YOKP9RU

Sen kommer ju självklart PS4 och Xbox 720, eller va den nu kommer heta, vara ännu bättre än Wii U, men som du själv sa så släpps dom inte förens 2013 som tidigast, och ett år i sånt här underläge svider nog rätt rejält innerst inne hos många fanboys.

Jag har aldrig sagt att den på något sätt är sämre än 360/ps3.
Men du överdriver något fruktansvärt, finns hur många spel idag som är minst lika snygga,
Crysis på 360, La Noire på ps3, mass effect men framförallt Uncharted (döhh)
Fram tills dess att vi ser någon spela ett spel till 100% kan jag avgöra om det är snyggare eller inte (Och nej ingen för-rendrerad film eller "Tech demo" där man bara kan röra på kameran räknas inte)
Enda jag såg någon spela va new supe mii....och det är ju inget knull för ögat direkt..

Egentligen kan vi inte säga något försen vi ser det ute på hyllorna, självklart kommer den va lite vassare än 360/ps3 men för att vara en helt ny generation så är det inte tillräckligt. Jag är inte imponerad än sålänge om jag säger så.

Förmodligen kommer det bli så att folk kommer köpa den i ren desparation nu för man börjar ju trots allt tröttna på dagens konsoller.
Men sen när det är dax för dom andra kommer denna bara ligga och samla damm...iaf förmodligen för min del då den kommer vara brutalt underlägsen

Inga av spelen du nämnde körs i 1080p. Crysis 2, LA Noire och Mass Effect har alla väldigt lågupplösta texturer. Det enda spelet som är i närheten att konkurrera är Uncharted, men då de varken körs 1080p eller har lika högupplösta texturer så slås även de ut.

Nu säger jag inte att grafiken på PS3 och 360 är skit, men Wii U har betydligt större potential då hårdvaran i den är minst 1-2 generationer nyare. Enligt rykten så är GPUn baserad på R700-arkitektur, likvärdig CPU som finns i 360n men med en extra kärna och högre klockfrekvens, och dubbelt så mycket RAM och 4ggr så mycket VRAM än vad PS3 har. Och baserat på Zelda demot så tycks denna hårdvara stämma, och om priset är tilltalande så blir de utan tvekan ett köp, speciellt nu när Nintendo äntligen riktar in sig mot hardcore med titlar som t.ex. BF3, Metro och Ninja Gaiden.

Men som du säger så lär de sluta med att den till slut samlar damm när MS och Sony släpper sina nya maskiner, men pga stödet för 1080p så blir de nog inte en lika stor dammsamlare som Wii. Den största anledningen till att jag sålde iväg mitt var för att de sög att spela SD-grafik på en HDTV, en faktor som är helt borta med Wii U.

Men du...hur vet du att alla spel som kommer komma till den är i 1080p???
Tro fan att dom visar det när dom demonsterar den...men hur blir det när spelen kommer komma?
Det va ju snack om att alla ps3 spel skulle vara i 1080p också...se hur det gick
Bli inte förvånad om det händer igen...

Skriv svar