Skyrims huvudplattform är konsolerna
Förstår inte riktigt vad alla konsollovers inte förstår, att det viktiga är gameplayet inte grafiken. Hur bra blir känslan i ett spel som Skyrim när man styr synfältet med spakar istället för en mus? Gameplayet blir bättre när man har full kontroll på gubben man styr, jag är fullt medveten om att en person som lirat mycket konsol har övat och kan det bättre.
Att dem ska göra spelet lättare att använda tolkar jag som att dem kommer göra så att man kan stå still och sikta i lugn och ro mot fienden innan man t.ex. sätter en pil genom huvudet på den. Det är inte ett härligt gameplay.
Jag gillade TES 4 Oblivion skarpt och jag kan inte tänka mig att spela det på konsol, det finns inte samma känsla.
Dem enda spelen som lämpar sig till konsol enligt mig är bilspel, där krävs det inget aim utan bara tuta och köra. Jag tvivlar på att Skyrim kommer behålla samm sköna känsla som Oblivion hade om Bethesda skall rikta in sig till konsolspelare som vill fjanta runt.
Kommer gladeligen testa spelet dock men denna nyhet sänkte mina förväntningar enormt.
Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX
Var inte Oblivion också det? .. Till och med Morrowind? Ser inga större problem med detta.
Var inte Oblivion också det? .. Till och med Morrowind? Ser inga större problem med detta.
Kan ha fel men ganska säker på att morrowind och oblivion var utvecklade för pc och sedan portade till konsol?
Tror jag väntar iaf en vecka innan jag köper spelet nu för att höra lite prat om det från reviewers och folket, kanske t.o.m vänta på lite custom mods för att göra spelet bättre som i förra spelen.
fattar inte varför en portning är så illa, förenklat/fördummat?
syftar detta på att konsol spelare är dumma eller ?
det jag tycker är synd är att allt ska va så jävla lätttilgängligt en f'cking tre åring kan ju köra 70% av alla spel på marknaden
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1194463-skyrim-in...
Tror jag kan bortse från portningsdelen med tanke på hur pass mycket man faktiskt får Grafiken kommer i andra hand ändå i ett sånt här spel.
Får väl testa spelets demo när det släpps. (förövrigt har bethesda lättare att kränga sämre kvalitets spel till en publik som inte har upplevt bra kvalitet *cough* nuvarande konsol marknanden *cough*. Dvs att dom får mer deg för mindre/sämre arbete när dom tillverkar spel)
Jag "Antar" att spelupplevelsen kommer bli underbar OM det gjordes till PC jag såg fram i mot Skyrim jävligt mycket men jag vill inte att dom förstör spelet genom att göra det till konsol när det har mycket bättre chans att bli så bättre gameplay på PC, Sen möjligtvis porta det till konsol om så är fallet.
Sen vad det gäller grafiken i spelet så hoppas jag på att skälvklart att detta spel skulle kräva mer än vad 360 klara av, men FINE gör det inte de så får jag väl lira "porten"av spelet på PC, bara så synd att dom gör på detta vis.
Blir som sagt säkert bra spel, men jag tror det kunde ha blivit ännu bättre om dom lägger focus på PC och porta till det sämre valet = konsol.
BTW jag äger både 360 och PS3 tycker fortfarande att vissa spel ska helt enkelt vara till PC i första han.
Glusch 2011-06-08 22:50:42 #170
flamgorilla skrev:
fattar inte varför en portning är så illa, förenklat/fördummat?
syftar detta på att konsol spelare är dumma eller ?
det jag tycker är synd är att allt ska va så jävla lätttilgängligt en f'cking tre åring kan ju köra 70% av alla spel på marknaden
Många portningar av spel från konsol till dator blir väldigt misslyckade. Bara det där att launcha upp ett spel, till PC, och det står "Press Start to continue", gör att du vill slå närmsta dvärg, hårt.
För övrig information quotar jag från förra sidan:
Harakiri skrev:
Jag har inget emot portningar om de görs rätt.
Med rätt menar jag då såklart att:
1: Menyer är överskådliga och kan styras med mus. piltangenter och ENTER är rätt kasst.
2: Att det släpps PATCHAR som fixar alla buggar som PC spelare garanterat kommer få som ett brev på posten , Bethesda är ju urkassa på att släppa patchar , se Fallout spelen tex.
3: Att musstyrningen inte accellererar a' la' handkontroll
4: Att menyer i spelet är överskådliga och inte visar typ 3 saker för att konsollspelare sitter så långt från sin skärm/TV
5: Att invert mouse finns + mfl inställningar och alla knappar går att binda om till vilka tangenter man vill.
6: Hålla handen a' la autoaim mm går att stänga av.
7: Att det inte finns några element av det hatade 3e personssläget med fast kamera som fortfarande biter sig fast i konsollvärlden. (Batman: Arkham Asylum-Scarecrow sekvenserna - jag pekar på dig!)
8: Att det finns högupplösta texturer och grafiklägen som får din pc att utnyttjas & slippa gäspa åt konsollernas numera rätt låga krav.
Finns säkert mer jag irriterar mig över men klarar man dessa punkter så får spelen utvecklas på vilken plattform de vill.
-----------------------
-end qoute-
Håller med er på detta. Dock så har jag inga höga förväntningar med tanke på att bethesda (som harakiri sa i sin post samt med egen erfarenhet av new vegas) inte det bästa ryktet på att släppa buggfria spel/fixa dessa buggar med patchar. Har konsoller själv och vissa spel passar bättre där än på pc, och andra spel (fps, elderscrolls) passar bättre på pc. Det där som folk kallar primär plattform för utveckling är väldigt viktigt också, eftersom det tvingar sekundär plattformen (eller plattformarna) att anpassa sig på ett mer omständigt sätt än om det/dessa vore primär plattformar.
Jag har aldrig spelat varken ett TES spel eller fallout på konsol, men jag tror ändå jag kommer att se fram emot att spela skyrim på ps3 då jag blir osäker på om jag kommer kunna få ut maxupplevelse på min burk. Fast vad vet jag, oblivion och fallout kanske var skit på konsol? Jag är inte den som brukar spela förstapersons spel på konsol...
Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!
Hahaha! Vilket skämt! Vilket fiasko!
Tack Gode Gud att jag håller mig till Valve, Blizzard, Bioware och ID Software, dom fyra PC-spels Gudarna!
Förklara gärna det där
Valve = släpper i princip inga spel, publicerar bara andras och dränker dig med reklam och DRM via Steam, de kräver att du har deras bloatware installerad för att ens kunna spela och när helst de vill, kan de oavsett anledning, neka dig tillgång till något spel du köpt från dem.
Deras senaste spel kan mycket väl ha varit bra konsolportningar då de har samma grafiska nivå etc.
Blizzard = casual kungen, fördummar och förenklar sina spelserier för den breda massan, målgrupp = Wii användare på PC. Deras spel kommer alltid med låg grafik och liknande, precis vad man kan kräva av en konsolport, jobbig DRM samt att de rycker material för att släppa senare som DLC/expansioner, mums.
bioware = 360-utvecklare, en klar majoritet av deras senaste titlar har utvecklats för konsol och portats till PC, nuff said.
Id Software = ytterligare en som inte gjort mycket ifrån sig på länge, ser ett mönster här...
Mina "PC Hjältar" vore nog CD Projekt RED, en av de få som vågat satsa på både Pc och spelarna, DRM fritt, gratis expansioner, välutvecklade spel med dedikerade Pc funktioner etc. samt portat spel till konsol, inte tvärt om.
Kaos, har alltid utvecklat primärt för Pc och erbjudit exklusiva funktioner och anpassat spelen för Pc spelarna och deras krav med servrar, Dx11 och liknande.
Dice, trots att de satsade hårt på konsolerna med Bad Company serien och fördummat Bf3 rejält är det ändå PC de har som grund, som de satsar på (för tillfället iaf).
Vilken skön hets det har varit på denna artikel! Kan alla som e lacka på oss som är lacka på att Skyrim kanske blir piss på PC låta oss vara lacka ifred?
En tanke, tänk om det var tvärtom? Tänk om alla spel skapades för PC och portades till konsol? Vad kul det hade varit o läsa alla konsol lovers p12 rage på forumen, tänk om de va vi PC lirare som kunde sitta o njuta av pissportningar till konsoler.... de hade varit en skön syn!
Sulu out!