Duke Nukem Forever

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fatha:

Älskar verkligen att så fort ett spel inte är realistiskt lr har den bästa grafiken eller sjukt många scriptade event så säger alla att det är skit. Själv har jag längtat som fan efter ett spel som itne tar sig själv för mycket på allvar, Längtar till att få hitta alla vapen.

Det blir inte mycket mer scriptat än DNF...
Problemet med är att det inte ens lyckas med att driva med sig själv, det missar målet med flera meter. Hitta alla vapen blir inte direkt knepigt, de ligger rakt framför dig.

Det kanske är otydligt i texten men DNF är inte renodlat spel av den gamla skolan, då hade det kanske lyckats med att vara retrocharmigt i alla fall. Det är ett spel som försöker vara nytt och fräscht men inte får till det.


signatur
Medlem

Fick just en notifiering att spelet finns att hämta, visst kommer det nog inte leva upp till all hype och som jag skrivit tidigare i en annan tråd så verkar det röra sig om ett mycket mer "vuxet" spel än Duke 3D. Men för mig kvittar det egentligen hur bra eller dåligt spelet är, anledningen till att jag skaffade det var för att det är inte ofta man kan äga ett stycke historia, är inte ens säker på att jag kommer spela det=).

Skrivet av magma:

Instämmer med recensenten. Spelet är inget att ha.

Drar in på gog och köper duke nukem 3d istället.

Fortfarande ett bra spel men det märks att tiden gått, finns en mod som gör att spelet förbättras grafiskt (har jag för mig iaf). Var inte så länge sedan jag körde lite Duke 3D men det gäller att man gillar gamla spel, mycket av det vi idag är vana vid finns inte så det tar lite tid att vänja sig vid sättet att spela det på.

Skrivet av Spennet:

En milstolpe i spelhistorien åtminstone.

"spelhistoriens största misslyckande?"

Inte det minsta konstigt att slutresultatet skulle bli dåligt. Lång utvecklingstid kan vara bra i vissa fall, men att tro att det alltid betyder en bra slutprodukt är naivt. Regeln är snarare att en ohälsosamt lång produktion oftast slutar med en flopp.

Medlem

Scriptade event och linjär level design är inte ett stort problem, så länge den grundläggande spelmekaniken har ett djup. Vilket Duke (och de flesta andra spel) inte har.

Medlem

R.I.P!

Rest in peace

Medlem

Jag tror att anledningen till att DNF inte lever upp till förväntningarna är många. Det känns som att man dels inte har åldern inne längre för att kunna njuta av mediokra 80-tals macho-fraser, och utöver de så har man väntat i på tok för många år, så förväntningarna har varit skyhöga och alltid setts som de där spelet som alla vill ha men ingen någonsin kommer få spela. Jag har haft på känn att DNF kommer floppa nåt så fruktansvärt enda sen spelet fick ett releasedatum, och efter att 3D Realms gått i konkurs dessutom.

Nä, Duke3D kommer alltid ligga mig nära om hjärtat, och förblir ett av 90-talets största spel.

Medlem

efter att ha kollat på videos från demot är så jag inte förvånad, sen är det trots allt GEARBOX vi snackar om här, det enda de kan göra är att producera mediokra spel. Riktigt beklagligt att Duke ska behandlas såhär

Medlem

Haha! Fan vad kul! Undrar hur många som förbokade spelet och vill ha sina pengar tillbaka!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

KoP
Medlem

Finns nog folk som kommer älska spelet och folk som kommer hata det. Betyg och recensioner ska man
aldrig stirra sig helt blind på. Man får se vilken kategori man själv hamnar i då man kommer hem idag
och sliter upp paketet innanför dörren.

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Fan vad kul! Undrar hur många som förbokade spelet och vill ha sina pengar tillbaka!

Om man är efterbliven och tolv år så kanske man skiter i att köpa det för 2 personer har sagt att det inte är så jävla bra.

Släpp mamma och fatta ditt eget jävla beslut.

Medlem

Ja demot var verkligen jättetråkigt...

Medlem

Glassigt att FZ testar ett FPS spel på X360, huh kanske borde avboka PC version jag köpt och beställa det på konsoll,,,

Måste ju bara fråga FZ crew: var det ni som bestämde vilket format ni skulle få det på? Är det fallet är jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

Eller så har ni testat på både konsoll och PC och det framkommer men jag missade det.

Hej

Medlem
Skrivet av Remus:

Haha! Fan vad kul! Undrar hur många som förbokade spelet och vill ha sina pengar tillbaka!

Tror faktiskt att merparten som förbokat inte bryr sig om spelet är bra eller inte det kommer ändå vara värt pengarna att bara äga ett spel som man väntat på i vad som känns en evighet. Det jag inte gillar är att Gearbox valt att visa sin tacksamhet till de som förbokat spelet via vilken butik man köper det. Hade det inte varit för att jag vill äga spelet oavsett så hade jag kanske efter att ha läst detta avbokat spelet.

Inaktiv

"Inget personligt, men vad är det för n00b eller fjortis som har spelat spelet och inte förstår charmen med det? "
HAIL TO THE KING BABY!

/DukeNerdNr1


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Moderator | Testpilot

2/5 betyder inte att spelet är dålig som folk påstår det, då skulle det vara en etta eller inte ens ett betyg.

Det var omöjligt för Duke att klara detta, har nog dem flesta förstått redan. Men tycker man ändå ska ge spelet en chans och tänka på hur mycket jobb dom lagt ner för att Duke Nukem inte ska dö. Har inte spelet än men tror ändå att av sig själv kan det vara ett okej och underhållande spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack för en bra recension Calle! Det är underbart komiskt att man väntat sedan femtonårsåldern på ett, med facit i hand, totalsågat spel.

Medlem

Håller med..

Man hade bra höga förväntningar och förhoppningar om att få en liten tidsresa och uppleva en del av det som gjorde spelet så bra back then..

Men istället är det bara dåligt..

Känns helt ok ändå..
Hellre riktigt dåligt än mediokert.

Rip Duke

Medlem

ja efter att jag spelat demot så har jag full förståelse för betyget. jävla skärp.

Medlem
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Robert E:
Skrivet av Remus:

Haha! Fan vad kul! Undrar hur många som förbokade spelet och vill ha sina pengar tillbaka!

Om man är efterbliven och tolv år så kanske man skiter i att köpa det för 2 personer har sagt att det inte är så jävla bra.

Släpp mamma och fatta ditt eget jävla beslut.

Den tonen är inte önskvärd i forumet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

"Inget personligt, men vad är det för n00b eller fjortis som har spelat spelet och inte förstår charmen med det? "
HAIL TO THE KING BABY!

/DukeNerdNr1

Var det ditt citat eller någon annans?

/DukeNerdNr1 (du kommer bara på andraplats)


signatur
Medlem

Kan inte vid min Gud begripa att folk verkligen trodde att DNF skulle bli bra? Har följt spelet sen dom först annonserade att dom arbetade på det, och relativt tidigt insåg man vart det barkade hän. För många kockar.....


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Hatar dilemman jag sitter i nu. Vill så sjukt mkt spela spelet, men alla säger att det suger så sjuk mkt. Såv et inte om jag ens kan uppskatta det. Få se,blir nog till att lita på min enga instinkt och köpa spelet. Sen byta in det om det nu e så dåligt som alla säger

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?

haha vafan! Försöker du håna mig med "har du levt under en sten dom senaste 8 åren?" ?

Jag tycker att FPS spel ska spelas på pc, du måste ju någon gång spelat ett FPS spel på pc?
Om det går att välja, väljer jag hellre pc, om det inte är så att man är 14 och bara ägt konsoller.

Men som sagt det är fortfarande smaken som avgör, vill man spel på konsoll och få hjälp att sikta så fine...

Medlem

Fy faan.... så dåligt spel. Jag tror inte ens jag kommer spela klart. Nää, ska fortsätta med Red Faction och Dead Space 2 istället.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Det som man som läsare förvånas över är kommentarerna av själva recenssionen ! detta är personens åsikt, du kan välja att hålla med eller inte men att sedan säga att han har fel eller det är löjligt att dra ner på betyget för bröst bajs och larviga fruntimmer, åter igen, Det är hans val, låt det förbli så... spela spelet själv och sätt sedan betyg enligt ert eget omdömme, men låt bli att klanka ner på personens åsikt.
p.s. man kan byta sida,sajt eller recenssion om denna är allt för lång ifrån er egen åsikt. d.s.

p.s ii. Själv älskar jag bröst och avgudar kvinnor, men inget av dem anser jag har i detta spel att göra
förutom som rollkaraktärer, där de fyller någon funktion, att sälja spelet till snorungar för att de hormonstinnat skall frusta av upphetsning över en digitalt bröst är beklämmande, men som sagt, det är MIN åsikt och det är inte jag som skall lockas att köpa detta spel, som vuxen tittar jag nämligen hellre på riktiga dito. d.s.ii

Medlem
Skrivet av Fatha:

Hatar dilemman jag sitter i nu. Vill så sjukt mkt spela spelet, men alla säger att det suger så sjuk mkt. Såv et inte om jag ens kan uppskatta det. Få se,blir nog till att lita på min enga instinkt och köpa spelet. Sen byta in det om det nu e så dåligt som alla säger

Mitt råd är att skaffa det (inte öppna det) och vänta tills fler recensioner kommit upp eller fler har tyckt till om spelet. Beroende på vilken utgåva du sedan äger (om det är BOSE kommer du nog inte få några problem att sälja spelet då denna utgåva är väldigt begränsad) så säljer du antingen spelet eller behåller det (för tusan vi snackar ett spel som tagit över 14 år att utveckla) =)=). Det enda spel som kommer i närheten är väl i så fall Prey (som faktiskt blev ett rätt så okej spel trots att även det spelet hade en utvecklingsperiod på över 10 år).

Medlem

R.I.P Duke
Men kommer spela igenom det ändå, bara för att det ska vara så!
Frågan e om det kommer förstöra alla ens gamla älskade Duke minnen?

Medlem
Skrivet av LiTo:

R.I.P!

Rest in peace

Rest in pieces, menar du väl?


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

"Inget personligt, men vad är det för n00b eller fjortis som har spelat spelet och inte förstår charmen med det? "
HAIL TO THE KING BABY!

/DukeNerdNr1

Var det ditt citat eller någon annans?

/DukeNerdNr1 (du kommer bara på andraplats)

Its all part of the plan! It´s all me baby! Hoppas ingen tog illa upp


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Skriv svar