Silent Hill i HD endast till Playstation 3

Robot
Silent Hill i HD endast till Playstation 3

Ingenting till dig med Xbox 360, för den här gången.

#konami


Medlem
Silent Hill i HD endast till Playstation 3

Me like, tvåan och trean är klart bäst.

zsm
Medlem

Fyfan så härligt

Inaktiv

Nya röster kan vara läskiga.

Men älskade 2an och 3an, Heather är en av mina favorit hjältinnor. (stavning?)

Medlem

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Så, ingen HD version av 1an?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Så, ingen HD version av 1an?

Jag tror att det är mer komplicerat att konvertera PSOne-spel till HD-format än med PS2 diton.
Annars var även detta också min första tanke.

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform.

Silent Hill 2&3 släpptes till PC och åtminstone det ena släpptes även till Xbox.

Har ingen aning om vad du menar med att PS3an stödjer den befintliga koden heller, då PS2an och PS3an är helt olika arkitekturer och använder olika APIn.

Skrivet av ohem:

Så, ingen HD version av 1an?

1an har så låga texturer och få polygoner så det skulle se rätt dåligt ut även i HD. Om dom gör en HD-version så kommer dom behöva göra om en massa saker istället för att bara höja upplösningen.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform.

Silent Hill 2&3 släpptes till PC och åtminstone det ena släpptes även till Xbox.

Har ingen aning om vad du menar med att PS3an stödjer den befintliga koden heller, då PS2an och PS3an är helt olika arkitekturer och använder olika APIn.

Skrivet av ohem:

Så, ingen HD version av 1an?

1an har så låga texturer och få polygoner så det skulle se rätt dåligt ut även i HD. Om dom gör en HD-version så kommer dom behöva göra om en massa saker istället för att bara höja upplösningen.

Om det nu ska vara en äkta HD version så ska dom väl snygga till spelet på alla punkter.
Sen finns det väl redan en ny version som heter Silent Hill: Shattered Memories till PSP, ingen HD version men snyggare än PS1 orginalet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fantastiskt bra nyheter!

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:
Skrivet av ohem:

Så, ingen HD version av 1an?

Jag tror att det är mer komplicerat att konvertera PSOne-spel till HD-format än med PS2 diton.
Annars var även detta också min första tanke.

Med tanke på att alla PS1 spel funkar på alla PS3or men inte PS2 spel, så är nog saken tvärtom.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Så jävla irriterad jag blev när jag fick höra detta, både exklusiviteten och nya röster.

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.

Alla titlarna 2,3 och 4 fanns på PC också. Det ÄR konstigt

Medlem

och tvåan fanns dessutom på Xbox

Medlem

2:an 3:an 4:an och 5:an släpptes alla till pc. Har bara spelat 2:an och 3:an som jag gillade skarpt, Vi hade många funderingar jag och mina kompisar när vi alla hade klarat ut 2:an.
Alla fick olika slut som förvirrade och som fick oss att diskutera och försöka lista ut meningen med hela berättelsen.
VAD ÄR SILENT HILL!
Ett annorlunda spel det är vad som är säkert.
Men kanske nya filmen som just handlar om 2:an och 3:an kan hjälpa oss eller 4:an och 5:an som jag ännu inte spelat.

Medlem

Silent Hill - Homecoming tyckte jag var kul ett tag.

När det sedan var precis samma monster som dök upp för 67e gången och det var så långt mellan save-spots blev jag less.

Ja, det var nog fasta save-spots jag ogillade mest faktist. Med orderntlig autosave och även fri save hade jag nog varit fortsatt intresserad av Silen Hill.

Men rätt skönt kuslig stämning i spelet var det.

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:

Silent Hill - Homecoming tyckte jag var kul ett tag.

När det sedan var precis samma monster som dök upp för 67e gången och det var så långt mellan save-spots blev jag less.

Ja, det var nog fasta save-spots jag ogillade mest faktist. Med orderntlig autosave och även fri save hade jag nog varit fortsatt intresserad av Silen Hill.

Men rätt skönt kuslig stämning i spelet var det.

Och jag som tyckte Homecoming var så kasst.
Iofs körde jag PC versionen som var "sämst" av de 3 som fanns.

Medlem

För den delen, varför är inte 4an inkluderad? Den tillhör ju också Silent Hill serien.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.

Alla titlarna 2,3 och 4 fanns på PC också. Det ÄR konstigt

Det glömde jag fan helt o hållet. Då är det jävligt mysko.Troligtvis exklusivitet det handlar om då från Sonys sida.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.

Alla titlarna 2,3 och 4 fanns på PC också. Det ÄR konstigt

Det glömde jag fan helt o hållet. Då är det jävligt mysko.Troligtvis exklusivitet det handlar om då från Sonys sida.

Tror du?

Med tanke på de HD titlar som ska komma från Konami, dvs MGS, ZoE och SH så tycker jag MGS känns viktigare att hålla "kvar", även om de portades till andra system de spelen ochså.

Edit: Men vad vet jag, jag är ingen affärsman.

Inaktiv

Vad är Silent Hill?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform.

Silent Hill 2&3 släpptes till PC och åtminstone det ena släpptes även till Xbox.

Har ingen aning om vad du menar med att PS3an stödjer den befintliga koden heller, då PS2an och PS3an är helt olika arkitekturer och använder olika APIn.

Skrivet av ohem:

Så, ingen HD version av 1an?

1an har så låga texturer och få polygoner så det skulle se rätt dåligt ut även i HD. Om dom gör en HD-version så kommer dom behöva göra om en massa saker istället för att bara höja upplösningen.

Om det nu ska vara en äkta HD version så ska dom väl snygga till spelet på alla punkter.
Sen finns det väl redan en ny version som heter Silent Hill: Shattered Memories till PSP, ingen HD version men snyggare än PS1 orginalet.

Fast Silent Hill: Shattered Memories till PSPen och Wii:n har absolut inget gemensamt med orginale,t mer än att några karaktärer delar namn och det utspelar sig i Silent Hill.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vad är Silent Hill?

Det är en film med Hugh Grant and Julia Roberts, fast utan ljud

OBS! Jag är ironisk då någon med över 3000 inlägg här knappast saknar vetskap om detta. Om så ändå skulle vara fallet ber jag om ursäkt för detta övergrepp.

Medlem
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.

Men samtliga spel finns ju redan på pc så jag tror inte det beror på det.

Skrivet av Neatherblade:

Sen finns det väl redan en ny version som heter Silent Hill: Shattered Memories till PSP, ingen HD version men snyggare än PS1 orginalet.

Fast Shattered Memories är i princip ett nytt spel, inte ett uppdaterat spel rent grafiskt.

Inaktiv

Så jäkla gött!
Det här är ju en av de största anledningar till att man har playstation 3 <333


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Orphantears:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Orphantears:

Inte konstigt överhuvudtaget OM det är så att PS3an stödjer mer av den befintliga koden för spelen. Föregående Lir var ju Playstation2 och ej crossplatform. Dvs mkt enklare och mindre tidskrävande att lyfta till PS3 än att skriva om och optimera för xbox360 också. Visserligen är detta synd men förståeligt.

Alla titlarna 2,3 och 4 fanns på PC också. Det ÄR konstigt

Det glömde jag fan helt o hållet. Då är det jävligt mysko.Troligtvis exklusivitet det handlar om då från Sonys sida.

Tror du?

Med tanke på de HD titlar som ska komma från Konami, dvs MGS, ZoE och SH så tycker jag MGS känns viktigare att hålla "kvar", även om de portades till andra system de spelen ochså.

Edit: Men vad vet jag, jag är ingen affärsman.

Tror också att det är p.g.a Sony. MGS är så pass stort att Konami säkert vägrar Sony det som exklusivitet. MGS-titlar på Xbox känns väldigt stort och är något som har tjatats ganska länge. Silent Hill är en mindre serie och jag kan nog tänka mig Konami känner sig osäkra på om det ens kommer säljas så jättebra

SH 1 & 2 var ju klart bäst, sedan började det gå utför, 4 var rent av kass, 5 har jag på steam, men knappt påbörjat... Dock är nog SH 1 kvar i minnet för att det kom först, kollar man på det efteråt kanske det inte är riktigt lika fint, men jäklar vad kul det var när det kom till PS1 :). En remake av SH 1 skulle ju helt klart vara najs.

Inaktiv
Skrivet av Dalton Sleeper:

SH 1 & 2 var ju klart bäst, sedan började det gå utför, 4 var rent av kass, 5 har jag på steam, men knappt påbörjat... Dock är nog SH 1 kvar i minnet för att det kom först, kollar man på det efteråt kanske det inte är riktigt lika fint, men jäklar vad kul det var när det kom till PS1 :). En remake av SH 1 skulle ju helt klart vara najs.

Tror de skulle bli svårt o göra en remake på 1an, då jag känner att det är mest kamera vinklarna, ljudet ect som är läskigt, en remake skulle förstöra allt detta tror jag då folk vill ha Gears of Alan Wake Duty.

Medlem
Skrivet av Casten:

Så jäkla gött!
Det här är ju en av de största anledningar till att man har playstation 3 <333

Att man får spela återanvända gamla spel med snäppet bättre grafik gång på gång?
Kan man ju lika gärna skaffa en konsol från Nintedo, de gör samma sak men brukar även slänga med nyheter

Visste väl att Sony också skulle öppna börsen tillslut, de drar ju in fina summor via PSN plus och är iu desperat behov av lite goodwill. Ingen förslust för mig, jag föredrar nya spel oftast ^^

Inaktiv

1:an är klart bäst imo. Visst, styrningen är horribel och kameravinkeln inte alltid bra men bortser man från det och den ålderstigna grafiken så är det än idag ett av de bättre horror-spelen som släppts. Köpte det från ps-store och kör det fortfarande då och då när jag vågar


signatur

äldre än dig!

12
Skriv svar