Robot
Super Mario 3D

Marios 3DS-debut är efterlängtad men har samtidigt en hel bärbar spelvärlds förväntan vilandes på sina späda axlar. Håller E3-demot för trycket?

#super-mario-3d, #super-mario-64, #nintendo, #super-mario-bros-3


Skägg.
10 Chambers
Super Mario 3D

Trailern får mig verkligen att bli sugen!


signatur
Medlem

Trailern såg ju fantastisk ut, nog för att det är svårt att få en blick av hela spelet på ett så kort demo men det låter ju inte helt lovande. Oavsett så är jag säker på att Nintendo ger oss mer info innan det släpps. Och att de fortsätter utveckla och förbättra spelet.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag har så svårt att se varför folk gillar Mario-spelen fortfarande. De är ju i stort sett likadana allihop och har varit så sedan det första kom 1985 (Mario Bros från 1983 räknas inte). Det är 26 år sedan! Enligt Wikipedia har dessutom Mario figurerat i över 200 spel! WTF liksom! Nej usch, jag blir bara mer anti-Mario ju fler spel som kommer ut.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Åh Mario, vad är det du, din småfete svampknarkande rörkrökare (som aldrig tycks dumpa en blåst Peach), som får mig att längta så efter att få styra runt dig genom knasiga världar. Det enda som fått mig att inhandla varje konsoll har varit just dig (och också en viss grönklädd yngling med svärd, men du kommer alltid först!).

Skall bli kul att återse dig när jag köper 3DS:en :).

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Jag har så svårt att se varför folk gillar Mario-spelen fortfarande. De är ju i stort sett likadana allihop och har varit så sedan det första kom 1985 (Mario Bros från 1983 räknas inte). Det är 26 år sedan! Enligt Wikipedia har dessutom Mario figurerat i över 200 spel! WTF liksom! Nej usch, jag blir bara mer anti-Mario ju fler spel som kommer ut.

Ja men kan man inte säga samma sak om typ valfri serie från de senaste 10 åren? alla har ju bara uppföljare efter uppföljare efter uppföljare. Tex COD, de kan ju börja sätta året på lådan som EAs sportspel snart ju.

Sedan är det roliga med Mario inte att det är Mario, det roliga med Mario är utmaningen och att få spela väl gjorda platformspel då och då. Och så får du tänka på att inte alla har spelat Mariospel sedan 1985 heller, vissa plockade upp Super Mario Galaxy som sitt första Mariospel och tycker fortfarande att serien är ny och fräsh. Tex min flickvän som spelade sitt första mariospel på NDS i form av New Super Mario Bros blev glad över det här Mariospelet.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av DonGrif:

Jag har så svårt att se varför folk gillar Mario-spelen fortfarande. De är ju i stort sett likadana allihop och har varit så sedan det första kom 1985 (Mario Bros från 1983 räknas inte). Det är 26 år sedan! Enligt Wikipedia har dessutom Mario figurerat i över 200 spel! WTF liksom! Nej usch, jag blir bara mer anti-Mario ju fler spel som kommer ut.

Ja men kan man inte säga samma sak om typ valfri serie från de senaste 10 åren? alla har ju bara uppföljare efter uppföljare efter uppföljare. Tex COD, de kan ju börja sätta året på lådan som EAs sportspel snart ju.

Mario blir väl inte fräschare/mer innovativt för att EA och Activision mjölkar serier på samma sätt? :/

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Mario blir väl inte fräschare/mer innovativt för att EA och Activision mjölkar serier på samma sätt? :/

Nope det påstod jag inte heller, jag pekade bara ut något som väldigt många gör. Dvs excluderar vissa spel från mjölkningsrage bara för att deras personliga smak faller mer ihop med den typen av spel.


signatur

// Bacon <3

Medlem

DonGrif: Först gnäller du om att alla mariospel varit likadana sedan starten 1985. Sedan gnäller du om att det släppts över 200 spel. Men av dessa 200 spel (en källa vore kul, 200 låter mycket men kan nog stämma) är inte ens hälften plattformspel, och är därmed naturligtvis inte så lika varandra, när de inte ens är i samma genre!

Medlem

När det gäller till exempel CoD kan man dock möjligen invända att trots mjölkningen så gör den tekniska utvecklingen att varje spel blir bättre och bättre och utvecklas för varje ny del, medan Mariospelen står stilla på grund av eller tack vare sitt tidlösa upplägg.

Men trots den lilla invändningen så tycker jag gnället är obefogat, Mario förnyar sig faktiskt en del tack vare Nintendos kreativitet och vilja att hitta på nya roliga idéer, samtidigt som de behåller de traditionella inslagen. Mario är ju bäst!!!!!!!!!

Medlem

" när jag provspelar en bana hittar jag en förvirrad rörmokare som står med ena benet i 3D-världen och det andra i sitt 2D-arv."

Hampus Eriksson: Så kände jag också lite grann när jag såg det här nya Mariospelet, eller iallafall vissa delar av det. För det se ut som om Mario har blivit förflyttad till Crash Bandicoots linjära världar. Om grafiken tog ett steg framåt i Marios värld/land/galax mot de tre dimensionerna i och med 3DS så tog innehållet ett halvt steg bakåt, från 3D till 2,5D

1
Skriv svar