Nintendo utsatta för phishing-försök

Robot
Nintendo utsatta för phishing-försök

Nintendo Europas officiella webbsajt den senaste i raden att få oväntat besök.

#nintendo


Medlem
Nintendo utsatta för phishing-försök

Kan inte någon fånga nörden som har tråkigt och ge honom ett sommarjobb på mcdonalds istället?

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Kan inte någon fånga nörden som har tråkigt och ge honom ett sommarjobb på mcdonalds istället?

Det är nog ett antal stycken och inte bara en. Jävligt smarta är de också måste jag säga.
Kanske detta äntligen får företag att öka sin säkerhet? Jag hoppas det.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Leffe-Bengan:

Kan inte någon fånga nörden som har tråkigt och ge honom ett sommarjobb på mcdonalds istället?

Kanske detta äntligen får företag att öka sin säkerhet? Jag hoppas det.

Personligen så köper jag inte den typen av argumentation för att "försvara" hackare. Visst, det är jättebra om säkerheten höjs hos företagen men det är lite som att säga att det är bra att fler misshandlas för då börjar folk träna kampsport, bära kniv etc. Det bästa vore väl om färre intrång (misshandel) skedde ?
OBS jag säger naturligtvis inte att du tycker det är bra att folk misshandlas . Just trying to make a point .

Medlem

Men om dom nu är så smarta, kan dom inte engagera sig i något intelligentare än att hacka sig in hos företag?

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Men om dom nu är så smarta, kan dom inte engagera sig i något intelligentare än att hacka sig in hos företag?

Om de nu är så dumma så hade de redan varit tagna.

Inaktiv

Smarta hackers är de som vi andra inte märker av. De som hackar sig in hos olika företag på det här sättet och sedan kontaktar dom anonymt om säkerhetshålen. Att förstöra för oss användare är bara onödigt.

Medlem

Hackers har jag inget emot, däremot gillar jag inte crackers

Medlem

Tycker argumentet " Vi hackar bara för att få er att höja säkerheten" är fånigt.

Eller så hackar man inte alls och ingen säkerhet BEHÖVER höjas


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av DachmanX:

Hackers har jag inget emot, däremot gillar jag inte crackers

+1 på de. Folk verkar aldrig lära sig skillnaden...

använder man nintendoprodukter får man skylla sig själv.

haha kunde inte låta bli.

skämt åsido så är det förmodligen adhd-fjortisar som inte har nåt liv som sitter och hackar och har sig.jag tycker dom borde skaffa facebook och lära känna lite folk istället.
eller hacka alquaida och göra nån nytta av sina "kunskaper".
dom kan få bygga en läskautomat åt mig om dom vill.

Medlem

Tror ni skulle bli förvånade över vilken typ av människor dessa är och vilket jobb de har, de gör det med stor säkerhet för att de är väldigt lätt att tjäna pengar via den här typen av information.

Sedan så används hackers och molnet alltför ofta i fel sammanhang, nästan som det är inne att kalla allt för molnet eller kalla crackers för hackers.

1
Skriv svar