Inga fristående Guild Wars 2-expansioner *

Robot
Inga fristående Guild Wars 2-expansioner *

ArenaNet kommer inte släppa expansioner till nästa års Guild Wars-titel. Istället säljs nytt material via ingame-affären.

#guild-wars-2, #guild-wars, #guild-wars-nightfall, #guild-wars-factions


Medlem
Inga fristående Guild Wars 2-expansioner *

Blir säkert bra.

Medlem

Tur man är 18 då så man slipper fråga päronen om kortet hela tiden hoppas att guild wars 2 kommer ha samma känsla när man rör sig som i wow

Medlem

Bara det inte blir något i stil med F2P affärernas vapen/uppgraderings mög utan håller sig till nya områden och liknande blir det nog bra.

Medlem

Ser hellre en månadskostnad

Bra tänk...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Ser hellre en månadskostnad

det beror på hur och vad deras saker är,
ser hällre månads kåstnad om det är så att han som pungar ut mäst blir bäst


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Skönt! =D
Ska bli härligt och lira något spel man längtar till, speciellt något som inte har månadskostnad...

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Mesmerize:

Ser hellre en månadskostnad

det beror på hur och vad deras saker är,
ser hällre månads kåstnad om det är så att han som pungar ut mäst blir bäst

De har sagt att det man köper kommer vara kosmetiskt, inte items. Så jag skulle tro att det man kommer köpa är dungeons, områden etc. Och det anser jag vara något otroligt mycket bättre än månadskostnad...

Det tror jag inte blir så bra.. Kommer ihåg själv hur irriterad jag blev på LOTRO när jag var tvungen att betala för nya områden.. Tror det vore bättre ifall man gjorde expansioner så som Burning Crusade, Cataclysm är för WoW. Bara min åsikt..

Medlem

att köpa expansions material via ingame shop känns konstigt, Men, med mindre mellanhänder hamnar mer pengar i utveckligen! hoppas det blir bra och billigare så här då, framtiden får utvisa..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Mesmerize:

Ser hellre en månadskostnad

det beror på hur och vad deras saker är,
ser hällre månads kåstnad om det är så att han som pungar ut mäst blir bäst

De har sagt att det man köper kommer vara kosmetiskt, inte items. Så jag skulle tro att det man kommer köpa är dungeons, områden etc. Och det anser jag vara något otroligt mycket bättre än månadskostnad...

Känns mer rätt imo med en fast kostnad så man får allt samt att företaget får garanterat in pengar så de kan fortsätta utveckla.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Posuic:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Mesmerize:

Ser hellre en månadskostnad

det beror på hur och vad deras saker är,
ser hällre månads kåstnad om det är så att han som pungar ut mäst blir bäst

De har sagt att det man köper kommer vara kosmetiskt, inte items. Så jag skulle tro att det man kommer köpa är dungeons, områden etc. Och det anser jag vara något otroligt mycket bättre än månadskostnad...

Känns mer rätt imo med en fast kostnad så man får allt samt att företaget får garanterat in pengar så de kan fortsätta utveckla.

Nej, nej, nej!
ArenaNet har alltid haft en policy utan månadskostnad och det kommer fortsätta så.
Jag hade aldrig spenderat över 7000 timmar i Guild Wars (spelar än idag) om det hade varit månadskostnad.
De behöver helt enkelt inte månadskostnaden och det är inte deras grej. Så kommer det helt enkelt vara.

Medlem

Duger säkert

Ish
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

hoppas att guild wars 2 kommer ha samma känsla när man rör sig som i wow

Men snälla...


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Guildwars 2 är väl en av de ända mmo:n på min lista som fortfarande lever upp till sin hype. Vilken modell de än väljer och implementera så kommer jag att stödja det.

Medlem

Bara det inte blir på tok för likt "free to play" mmos då, jag oroar mig.

Medlem
Skrivet av http://www.gamerzines.com/mmo/previews/interview-guild-wars-2-pt2.html:

GZ: Not charging a subscription for Guild Wars 2 is seen to be generous by gamers and foolish by business types, especially with how good the game looks. How soon in development did you elect for that revenue model and why are you doing it?

ERIC: I think it's fair to say we chose our business model before we even began development. We chose it when we chose to go with this model for the original Guild Wars. We feel like we made a promise to our fans that Guild Wars games will never have monthly fees and we wanted to uphold that promise.

We also truly believe that the no subscription fee model is better both for us as developers and for our fans as customers. Without being able to rely on a monthly income it puts us into the position where we have to justify any new content or features to our existing customers, which means that we have to give them what they want. This means we can focus development on the things that will make our customers happy and make the game better. It's a better situation for us than if we relied on a monthly fee.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av ViktorMattsson:

Det tror jag inte blir så bra.. Kommer ihåg själv hur irriterad jag blev på LOTRO när jag var tvungen att betala för nya områden.. Tror det vore bättre ifall man gjorde expansioner så som Burning Crusade, Cataclysm är för WoW. Bara min åsikt..

Det kommer absolut att släppas expansioner. Denna intervju har blivit felciterad och feltolkad nästan överallt. Vad han sade var att inga fristående kapitel a la Factions/Nightfall kommer att släppas. Däremot kan vi mycket väl se expansioner i stil med Eye of the North. Via bl a Twitter har utvecklarna sedan dess förklarat detta. Det de inte vill göra igen är att släppa fristående kampanjer med sina egna nybörjarzoner osv. De vill att GW2:s expansioner ska ta vid där 'grundspelet' slutar, mer som nämnda EotN.

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Mesmerize:

Ser hellre en månadskostnad

det beror på hur och vad deras saker är,
ser hällre månads kåstnad om det är så att han som pungar ut mäst blir bäst

De har sagt att det man köper kommer vara kosmetiskt, inte items. Så jag skulle tro att det man kommer köpa är dungeons, områden etc. Och det anser jag vara något otroligt mycket bättre än månadskostnad...

Jag skulle nog inte tro att det blir dungeons man kan köpa, . Snarare tror jag på att man kan köpa diverse kostymer och expansioner såsom EoTN (när dom väl kommer).

1
Skriv svar