LulzSec sänker League of Legends

Robot
LulzSec sänker League of Legends

DDOS-bombardemanget från Minecraft har bytt mål. Hackerbåten flyter vidare.

#eve-online, #minecraft, #league-of-legends-clash-of-fates, #the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
LulzSec sänker League of Legends

Idioter, fullkomliga idioter som håller på med sådant här

Medlem

Fint. Som om tv-spels-världen behövde fler barnrumpor...

Medlem

Som någon sa tidigare borde det vara skottpengar på fjantarna.

Medlem

Har inte sett någonting på 4chan om det där...


signatur

Imperator

Medlem

Men vafaaan vad trött jag är på hackers. Det värsta är nästan att Anomynous tror att dom har "rätt" att hacka sidor och dom här verkar inte mycket bättre. Det borde fan vara livstids fängelse för att hålla på med sån här irriterande skit.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Men vafaaan vad trött jag är på hackers. Det värsta är nästan att Anomynous tror att dom har "rätt" att hacka sidor och dom här verkar inte mycket bättre. Det borde fan vara livstids fängelse för att hålla på med sån här irriterande skit.

haha livstids fängelse?


signatur

Imperator

Medlem

Haha! Så det var verkligen lulzsec? Tja... det var en tidsfråga. Hade inte Lulzsec tagit dom hade de väl lyckats crasha sig själva, som de tidigare gjort flera gånger.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Men vafaaan vad trött jag är på hackers. Det värsta är nästan att Anomynous tror att dom har "rätt" att hacka sidor och dom här verkar inte mycket bättre. Det borde fan vara livstids fängelse för att hålla på med sån här irriterande skit.

Lite rättelser. Först så är detta är inte Anonymous, utan LulzSec.
Vad är skillnaden? Jo att LulzSec har tillkännagett sig själva som en egen gruppering, och har namngett sig själva, medan anonymous är just det, anonyma personer aka vem som helst.
För det andra så är dom crackers, inte hackers, som dessutom har script-kiddie inslag med dessa DDOS attacker.

Medlem
Skrivet av Reize:

Har inte sett någonting på 4chan om det där...

Och så är det sommar, 2011.

Att /b/ skulle kunna dra av något är faktiskt ganska så skrattretande.

psst...>>334394751

Inaktiv

Kan dem inte gå ut och palla äpplen och lägga bajs i brevlådor istället som vi gjorde när vi var 14.

Inaktiv

Helt jävla förjävligt.. Har detta något med att Steams användare sjönk igår också? Flera hundra tusen blev utloggade och man kunde inte komma in på ett tag...

Medlem

Så onödigt skit.


signatur

Mvh KalkiH

Moderator | Testpilot

World Cyber War I


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan vad äckligt trött jag är på all hacker skit.

Medlem

Kul grej de där va. Blir riktigt roligt sen när de bara matas på med extra inloggningar, autentisering, DRM så långt upp i röven att de kan tala om för en vad man åt för frukost. Jag kan inte ens tänka mig vad de får ut av de här, vad de är som gör värt de? Usch och elände, må blixten grilla deras datorer.

BME
Medlem

Jag känner lite att ni missar en del av poängen. DDoS attacker är ganska löjliga och ni är mest upprörda för att det rör TV-spelsföretag/servrar atm. Att de går in och letar efter kunders personinfo är förvisso obehagligt, har själv ett PSN-konto med VISA-nummer inlagt, men poängen är att dessa storföretag som vi ger våran allra heligaste information till inte skyddar den som de borde och måste, och jag kan tänka mig långt värre personer än finniga tonåringar/arbetslösa som kan hacka och stjäla denna info långt mer hemligt än vad uppmärksamhetshororna på anon/lulzsecurity som förhoppningsvis mest är ute att jävla med företag, inte att sänka privatpersoner.
Tur att det var anon och inte ryska maffian som kom in på sonys servrar, och om detta aldrig skett skulle sonys servrar fortfarande vara lika oskyddade utan att vi visste om det.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Fan vad äckligt trött jag är på all hacker skit.

de hackar inte... DDoS är verkligen noll-skill sättet att crasha en server

Skrivet av BME:

Jag känner lite att ni missar en del av poängen. DDoS attacker är ganska löjliga och ni är mest upprörda för att det rör TV-spelsföretag/servrar atm. Att de går in och letar efter kunders personinfo är förvisso obehagligt, har själv ett PSN-konto med VISA-nummer inlagt, men poängen är att dessa storföretag som vi ger våran allra heligaste information till inte skyddar den som de borde och måste, och jag kan tänka mig långt värre personer än finniga tonåringar/arbetslösa som kan hacka och stjäla denna info långt mer hemligt än vad uppmärksamhetshororna på anon/lulzsecurity som förhoppningsvis mest är ute att jävla med företag, inte att sänka privatpersoner.
Tur att det var anon och inte ryska maffian som kom in på sonys servrar, och om detta aldrig skett skulle sonys servrar fortfarande vara lika oskyddade utan att vi visste om det.

såvitt jag vet gjorde nog anon en mindre DDoS och det var någon annan som faktiskt hackade de.

Medlem

Bara jag som tycker det är ganska imponerande? Då menar jag inte DDoS attackerna utan att de har hackat delar av FBI/pron.com

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Bara jag som tycker det är ganska imponerande? Då menar jag inte DDoS attackerna utan att de har hackat delar av FBI/pron.com

Vad tusan är det?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fan nu tar jag snart på min foliehatt. Varför ska dom börja jävlas precis när Frankrike och några länder till precis haft ett möte om internet. Helt jävla meninglöst. Börjar fan tro det händer bara för att dom ska få mer stöd för att pusha fram en reglering av internet.....

Ja, jag vet. Högst osannolikt och jag tror inte på det själv. Men man börjar fan undra. De borde ju fatta att dom förstör bara för sig själva och oss andra i slutändan.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Kanske dax för Världen att uppdatera sitt säkerhets program ???


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Vem fan använder Internet egentligen?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

LULZSEC FTW :D:D:D


signatur

The King is Back

Medlem

Störigt folk.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Intressant att notera är hur LulzSec skrivit om att 4chan nu börjat planera för att attackera dem, och att de ser fram emot utmaningen."

Inte något som förvånar, på tiden att detta skämt till grupp får smaka på sin egen medicin.

OT:
DDoS attacker är löjliga, om detta är det enda den grupp kan klara av så är det skrattretande att de ens fått benämningen hacker, nej i mina ögon rör det sig inte om något annat än s.k script kiddies.

Medlem
Skrivet av Reize:

Har inte sett någonting på 4chan om det där...

Var uppe på /b/ innan. LulzSec tog emot utmaningen.

Medlem

Ännu en tråd som översvämmas av straffmoral taget från tidig medeltid.
Vilka är värst? De som gör DDoS-attacker mot spelnätverk eller de som kräver dödsstraff, skottpengar, och böter på miljarder för tidiga tonåringar som hiveminde:ar företag?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem

Öhm.. hände detta igår kväll? Jag lirade LoL hela kvällen ända in på natten men har inte märkt några störningar..

123
Skriv svar