Fler Origin-exklusiva titlar att vänta

Robot
Fler Origin-exklusiva titlar att vänta

EA satsar hårt på sin nya digitala distributionsplattform med Star Wars: The Old Republic som nästa stora exklusiva spelsläpp.

#electronic-arts, #crysis-2, #alice-madness-returns, #star-wars-the-old-replic, #bioware, #battlefield-3


Medlem
Fler Origin-exklusiva titlar att vänta

Måste man registrera sitt retail exemplar av TOR på origins för att kunna spela?

Medlem
Medlem

Sjukt ghey... snart begränsar de väl fysiska kopior till gamestop också?


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv

haha steam kommer dö lite nu..och sälja mindre kända spel i fortsättningen, typ indiespel .. eftersom EA och Activision äger den globala spelindustrin... är väl troligt att EA köper activision om 10 år .. sen finns bara skräpspel

Inaktiv

du är medveten om att det är EA och Actishititon som gör alla skitspel?

Medlem
Skrivet av frunk:

du är medveten om att det är EA och Actishititon som gör alla skitspel?

De gör inga spel alls ;D

Inaktiv

haha, men dom drar i trådarna

Medlem
Skrivet av Hudda:

Jag undrar om det här egentligen gagnar PC marknaden, tycker det börjar bli för många digitala butiker nu. Man har Steam, Games for windows live, Impulse och nu Origin. Orkar folk bolla alla dessa tjänster eller vore det bättre med en samlad platform för spel. Samtidigt är det kanske bra med lite konkurrens. Bara det inte dyker upp fler, lite jobbigt om varje utvecklare ska ha sin egna digitala butik.

Dock så kan man ju klara sig på Steam och Origin. windows live är ju total bs.
Impulse har jag aldrig använt då CDON brukar ha bra priser på sin download sida.

Inaktiv

Släpps väl på Steam i framtiden skulle jag gissa på, jag ids då inte sitta o bolla flera tjänster och jag har redan Steam.

Medlem

EA´s webshop är så jävla dålig, håller mig till direct2drive, gamersgate och steam.
Där får man ladda ner spelen hur mycker man vill i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av frunk:

du är medveten om att det är EA och Actishititon som gör alla skitspel?

Inte alls. Activision är en utgivare och gör inte ett enda spel själva, således är det svårt att göra skitspel. Om du menar att de bara ger ut skitspel skulle jag vilja påstå att spel som Jedi Knight-serien, Rome: Total War, de första Call of Duty-spelen, Prototype och Singularity är allt annat än skitspel.

Gällande EA... Suck. De ger ut Mass Effect-serien, Battlefield-serien, Dungeon Keeper-serien, SimCity-serien, C&C-serien och ett gäng andra. Men det är väl också bara skitspel.

Inaktiv
Skrivet av Hudda:

Jag undrar om det här egentligen gagnar PC marknaden, tycker det börjar bli för många digitala butiker nu. Man har Steam, Games for windows live, Impulse och nu Origin. Orkar folk bolla alla dessa tjänster eller vore det bättre med en samlad platform för spel. Samtidigt är det kanske bra med lite konkurrens. Bara det inte dyker upp fler, lite jobbigt om varje utvecklare ska ha sin egna digitala butik.

Flera av dem har bara spelet som en download, blir i princip som att köpa på media och installera. De har ingen egen klient eller liknande och jag kan inte se att det blir krångligare på något sätt. Däremot har ju några det, t.ex. Impulse (som är köpta av Gamestop). Impulse-klienten är dock frivillig när man spelar, man behöver inte starta den för att köra deras spel som man måste med Steam.

Blizzard som har de största titlarna på PC-marknaden, har ingen egen klient, och inget av deras spel finns på Steam. Men det går bra att ladda ner från dem i alla fall (om man nu vill betala överpriser, då Blizzard också är extremt dyra).

Så jag tror nog att man kan hantera det även i framtiden. Faktiskt tycker jag det är bra med konkurrens, vilket de stora bolagen kommer att ge Steam verkar det som. Om EA och Activision drar helt från Steam så kommer de tappa en stor bit av sin marknad. Nu tror jag inte det kommer hända, då Steam är så dominerande. Men EA kanske vågar att ta en stor kostnad under några år (minskad försäljning) för att få igång sin egen butik.

Visst är det lite skönt och slappt att kunna ha allt på ett ställe, man tyvärr så gagnar sånt inte kunden i längden. Får Steam riktig konkurrens så kan de blir bättre på många punkter. Idag dominerar de så kraftigt att de inte behöver bry sig om att göra kostsamma förbättringar, utan kan fortsätta håva in pengar som förut.

Jag har själv säkert 80% av mina digitala spel på Steam, så nog gillar jag dem. Men jag har köpt extremt få fullpris/nya spel där, då jag anser att de är för dyra.

Medlem

Meeen.... fan... sånthär kan få mej att undvika köp av spel... man vill ju ha en kartong och klämma på !


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Meeen.... fan... sånthär kan få mej att undvika köp av spel... man vill ju ha en kartong och klämma på !

...eller så klämmer man på sambons mjölkkörtlar istället....


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av frunk:

du är medveten om att det är EA och Actishititon som gör alla skitspel?

Inte alls. Activision är en utgivare och gör inte ett enda spel själva, således är det svårt att göra skitspel. Om du menar att de bara ger ut skitspel skulle jag vilja påstå att spel som Jedi Knight-serien, Rome: Total War, de första Call of Duty-spelen, Prototype och Singularity är allt annat än skitspel.

Gällande EA... Suck. De ger ut Mass Effect-serien, Battlefield-serien, Dungeon Keeper-serien, SimCity-serien, C&C-serien och ett gäng andra. Men det är väl också bara skitspel.

jag vet att dom inte gör spelen. men som jag skrev i ett inlägg under så drar dom i trådarna.
när gjordes de flesta spelen som du nämnde? mer eller mindre alla gjordes innan EA/AV fick storhetsvansinne

*prototype och singularity var totalt hjärndött.

och ja. på senare tid så har det bara varit massproducerat repeat-skit.
och ja. det är en smaksak.

Inaktiv

Bra med konkurrens! Jag vet inte med er, men lite småjobbigt tycker jag allt att det är att inte kunna handla på på Steam annat än vid reorna, pga deras höga priser.

Inaktiv
Skrivet av frunk:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av frunk:

du är medveten om att det är EA och Actishititon som gör alla skitspel?

Inte alls. Activision är en utgivare och gör inte ett enda spel själva, således är det svårt att göra skitspel. Om du menar att de bara ger ut skitspel skulle jag vilja påstå att spel som Jedi Knight-serien, Rome: Total War, de första Call of Duty-spelen, Prototype och Singularity är allt annat än skitspel.

Gällande EA... Suck. De ger ut Mass Effect-serien, Battlefield-serien, Dungeon Keeper-serien, SimCity-serien, C&C-serien och ett gäng andra. Men det är väl också bara skitspel.

jag vet att dom inte gör spelen. men som jag skrev i ett inlägg under så drar dom i trådarna.
när gjordes de flesta spelen som du nämnde? mer eller mindre alla gjordes innan EA/AV fick storhetsvansinne

*prototype och singularity var totalt hjärndött.

och ja. på senare tid så har det bara varit massproducerat repeat-skit.
och ja. det är en smaksak.

Vad klagar du här för då? :S Om du avskyr alla spel med EA-stämpel finns det ju ingen större anledning för dig att handla EA-spel varken på Origin eller på Steam?

Medlem

Jag lär köpa Old Republic i fysisk utgåva, samma med BF3 och ME3 som jag båda har förhandsbokat på Game respektive Webhallen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer digitala titlar räknas med i försäljningssiffrorna framöver, eller kommer PC-försäljningen minska ännu mer efter detta; enligt statistiken?


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Laddade ner deras program och blev besviken, ser ju ut som deras gamla EADM. Det ända som jag tycker är bra med den är att man kan aktivera sina gamla Ea spel, kanon om ens skiva got sönder

Medlem

Valve får väl ta tummen ur röven och göra lite fler egna spel


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Ser inga problem med fler internetbutiker,problemen börjar när alla ska börja låsa sina titlar till sina respektive tjänster så att du måste ha steam för valvespel, origin för ea-titlar osv... då blir det ju omöjligt att hålla sig till den man tycker e bäst ju.
Därför borde spelhusen(EA,Activision) ge fan i den marknaden och låta oberoende aktörer sköta försäljning av spel.
För annars kommer dom kunna ta vilka priser dom vill... och skratta hela vägen till banken:P


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Fördelen är iofs sedan att man behöver inte starta Origin / EA download manager för att spela spelen när dom är nedhämtade. Så är det för mig i alla fall med de spelen jag har på Origin atm...

Iofs är den största anledningen till att jag har Origin för tillfället var att de sålde BF:BC2 + Vietnam addonen i julas för ca 160 kr...

Medlem

Kommer bara fortfarande använda steam. Tänker aldrig ge vika och använda 2 st digital download tjänster för spel. Om det inte finns på steam så blir det fysiskt exemplar om om båda dom alternativen inte finns så inget köp.

Medlem
Skrivet av bionicman:

Ser inga problem med fler internetbutiker,problemen börjar när alla ska börja låsa sina titlar till sina respektive tjänster så att du måste ha steam för valvespel, origin för ea-titlar osv... då blir det ju omöjligt att hålla sig till den man tycker e bäst ju.
Därför borde spelhusen(EA,Activision) ge fan i den marknaden och låta oberoende aktörer sköta försäljning av spel.
För annars kommer dom kunna ta vilka priser dom vill... och skratta hela vägen till banken:P

Men som det är nu tar ju Steam (som ägs av "spelhuset" Valve) betalt lite vad de vill, eftersom de har 99% av marknaden, lite konkurrens är bara nyttigt där.
Samma sak gäller ju fysiska kopior, Gamestop i USA t.ex. har lite väl lite konkurrens och börjar kräva bisarra perks för att inte skyffla undan spel i ett litet hörn i varje butik.

Go go fler alternativ.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Kommer bara fortfarande använda steam. Tänker aldrig ge vika och använda 2 st digital download tjänster för spel. Om det inte finns på steam så blir det fysiskt exemplar om om båda dom alternativen inte finns så inget köp.

Fritt fram för dig, men personligen undviker jag Steam då deras "tjänst" har sjukt höga priser, är dränkt i reklam, kräver köp för grundläggande funktioner (vänner etc) ska fungera samt att du inte har några som helst rättigheter. Lite som att köpa ett spel i kommunismens China

Medlem

Jaja, EA gräver sin egen grav. whatever.

Hoppas de inte fuckar upp BF3 för då jävlar drar vi fram AK-5'orna.

Inaktiv

Har EA ändrat sitt avtal nu då?

Under BF2-tiden när expansionerna såldes via EADM så fick man bara ladda ner dem under ett år sen var det FU.

Såg då BF2 expansioner och ett av C&C-spelen bara försvinna ut i tomma intet.

Medlem
Skrivet av anon_529:

Har EA ändrat sitt avtal nu då?

Under BF2-tiden när expansionerna såldes via EADM så fick man bara ladda ner dem under ett år sen var det FU.

Såg då BF2 expansioner och ett av C&C-spelen bara försvinna ut i tomma intet.

Det vettifan, köpte alla tillägg till BF2 ett bra tag efter det att BF2 hade släppts. Köpte iofs allting i ett paket, så jag vet inte. Hoppas bara inte det släpps oms Origin-only.

För då säger jag; http://www.youtube.com/watch?v=RmFnarFSj_U
och kör Pirat. right up EA's asses

12
Skriv svar