The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D

Medlem

Hur är touchkontrollerna för en vänsterhänt? Känns det bra att spela, eller är det totalt odugligt likt chinatown wars?

Medlem

Trevligt med åtminstone 30 fps.

Hörde jag fel, eller var musiken i trailern från soundtracket till Conan Barbaren?

Inaktiv

Någon som vet vad gamecube versionen håller för fps?

Själv körde jag det första ggn på 64:an, kommer inte ihåg att jag tänkte på fps:en en enda gång,.. var som helt uppslukad av storyn.
Konsoll och spel vart dock stulna så jag införskaffade GC med component-utgång och köpte även windwaker där den förlängda versionen av OoT följde med.. kanske dags att gräva fram det och köra på 42 tum och surround

Edit: glömde ju och nämna att detta är helt klart top 5 spel någonsin som släppts, håller med rescensenten, är avundsjuk på dem som inte spelat det än.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag är inte en av dem som är speciellt intresserad av detta spel då jag personligen aldrig skaffade en 64 eller gamecube då jag ansåg dem vara underlägsen ps1 etc samt aldrig gillat nintendos egna spel bara för att det är nintendos "egna" spel. Men jag har en fråga till FZ mer eller mindre, om final fantasy VII gjort till 3ds skulle det då få 5/5? Många anser det vara ett om inte det bästa rpg (som kanske detta anses vara också?) som gjorts men alla klankar på grafiken, men inte till detta spel :/ jag fattar inte...

FF7, knappast . Möjligtvis om du är japanannars mosar baldurs gate 1&2 ff serien

Frågade jag dig? FF7 har en stor fanbase, precis som zelda OoT och jag undrar varför folk kan säga att det är ett bra spel utan att nämna grafik medan andra äldre spel (där baldurs gate ibland kan ingå) får svaret att de är fula och därmed dåliga :/

Har aldrig varit med om att någon direkt sagat att äldre spel var fula och därmed dåliga. (youngblood gamers maybe?)
Och nu i fallet med Zelda OoT 3d, 3ds'en klarar inte mycket bättre grafik samt animeringarna&texturer är mycket förbattrade jämfört med orginalet. vilken **** anledning finns där att hacka på grafiken i den?

Och ja ett FF7 med grafik värdig den hårdvara det lanseras på samt med polerad gameplay som izelda fallet skulle förmodligen också få en 5/5'a, problemet är bara att FF's spelsystem inte åldrats lika bra som Zeldas. Finns så mycket bättre alternativ numera än fullständing pointless random battles.

Medlem

Listen! Hey! Gief 3DS

Inaktiv

Mums! Synd bara att bror min köpte en DS för några månader sedan. Skulle väntat till en 3DS

Medlem

hm... har inte spelat detta... kommer inte spela detta. Ser i alla fall bjärt ut.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blev sugen på en 3DS nu

Skrivet av xermalk:
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Vincent_graymore:

Jag är inte en av dem som är speciellt intresserad av detta spel då jag personligen aldrig skaffade en 64 eller gamecube då jag ansåg dem vara underlägsen ps1 etc samt aldrig gillat nintendos egna spel bara för att det är nintendos "egna" spel. Men jag har en fråga till FZ mer eller mindre, om final fantasy VII gjort till 3ds skulle det då få 5/5? Många anser det vara ett om inte det bästa rpg (som kanske detta anses vara också?) som gjorts men alla klankar på grafiken, men inte till detta spel :/ jag fattar inte...

FF7, knappast . Möjligtvis om du är japanannars mosar baldurs gate 1&2 ff serien

Frågade jag dig? FF7 har en stor fanbase, precis som zelda OoT och jag undrar varför folk kan säga att det är ett bra spel utan att nämna grafik medan andra äldre spel (där baldurs gate ibland kan ingå) får svaret att de är fula och därmed dåliga :/

Har aldrig varit med om att någon direkt sagat att äldre spel var fula och därmed dåliga. (youngblood gamers maybe?)
Och nu i fallet med Zelda OoT 3d, 3ds'en klarar inte mycket bättre grafik samt animeringarna&texturer är mycket förbattrade jämfört med orginalet. vilken **** anledning finns där att hacka på grafiken i den?

Och ja ett FF7 med grafik värdig den hårdvara det lanseras på samt med polerad gameplay som izelda fallet skulle förmodligen också få en 5/5'a, problemet är bara att FF's spelsystem inte åldrats lika bra som Zeldas. Finns så mycket bättre alternativ numera än fullständing pointless random battles.

Nu vet jag inte vart gränsen för young blood går men jag själv är 24 och hade nintendo när jag var liten etc (inte commondore eller sådant för det är jag lite för ung för) men jag har flertalet gånger under till och med tidigare år då ps2:an var ny hört flertalet gånger (ifrån samma årskull + & -) om hur fula spelen till ps1 är/var. Det lustigaste var att de som ofta tyckte detta spelade spel på nintendo 64 och tyckte dess grafik var apbra. Själv tycker jag att för sin tid var FF7, FF8 väldigt snygga när de kom och OoT var väl inte pjåkigt men bara 5-8 år efter så är det ena fult och det andra "snyggt". Det sämsta jag hört är att Zelda OoT skulle vara retrosnyggt :/

Men grafik spelar roll, tyvärr är det så. Jag själv bara inte förstår hur folk kan tycka till exempel att OoT är snyggare än till exempel A link to the past (som faktiskt är retrosnyggt på riktigt) samt blir jag irriterad på hur folk värderar andra aspekter med andra egenskaper. Bara för att spelet var/är bra gör det inte grafiken snyggare men folks argument verkar tycka på att det är så det är. Kanske har jag bara idioter omkring mig, jag vet inte

Vad det gäller stridsystemet så är det kanske inte perfekt men jag har inget emot random encounters egentligen :/. Visst gillar jag andra stridssystem bättre men random encounters pajar inte ett spel (tycker jag).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Hooray, nu kan man köpa samma spel man köpte för 13 år sen. Kan dom iaf lägga flera spel i remakesen som i en collection. Känns ju så värdelöst annars.

Skribent
Skrivet av xermalk:

Och ja ett FF7 med grafik värdig den hårdvara det lanseras på samt med polerad gameplay som izelda fallet skulle förmodligen också få en 5/5'a, problemet är bara att FF's spelsystem inte åldrats lika bra som Zeldas. Finns så mycket bättre alternativ numera än fullständing pointless random battles.

Jag längtar tillbaka till den tiden, när man såg ryggen på sina gubbar så valde man vad man skulle göra och det blev fighter lite då och då när man gick på världskartan. Jag måste även sålla mig till skaran som anser FF7 är bland de bästa RPG:en, det tillsammans med phantasy Star 4, FF-IX, FF-X, Suikoden och Wild Arms är mina favorit-RPG. Det har nog lite med ålder och upplevelse att göra men samtidigt enkelheten och det ändå var lagom avancerat plus att jag älskade stridssystemet. Tröttnade på FF-XII just pga stridssystemet och då gav jag det ändå ca:20h och älskade storyn, hade det varit det gamla klassiska så hade jag lätt spelat igenom det.

Jaja, blev väldigt off topic men kände för att bli lite nostalgisk bara

Medlem

Trevligt, trevligt. När 3DS blir billigare (seriöst, vem köper en 3DS för det hutlösa pris den säljs för nu?) kanske det blir ett köp.

Eller förresten, jag spelar det på GC eftersom jag redan äger det och sparar mina kronor.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag blev rätt besviken på OoT när det släpptes 1998, tyckte det var märkbart sämre än LttP. Och fortfarande så tycker jag det är det sämsta 3D Zelda jag spelat, då jag gillar Wind Waker och Twilight Princess mer. Gav aldrig Majora's Mask någon större chans, har bara spelat det några minuter.

Samma sak med Mario faktiskt, tycker Mario 64 är mycket tristare än Super Mario World och de tidigare NES-spelen.

Skönt att jag inte är den enda som känner så, kunde inte ha skrivit det bättre själv.

Medlem

Blir trevligt att plocka upp om 2-3 år när man skaffat en 3DS för en billig peng. Nu känns den dock allt för dyr...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av musse1:

Oj vilka minnen man har till detta spel. Kanske ska dra fram gamla 64an till helgen!

Som gammal Commodore-slav måste jag bemöta det med ett "häda icke!"

Det var innan min tid

12
Skriv svar