Gearbox: folk älskar Duke Nukem Forever

Robot

"Ibland vill vi ha grisiga hamburgare istället för kaviar", kommenterar Gearbox-chefen.

#gearbox

Medlem

ha ha,,, skön kommentar.

signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag är böjd att hålla med bägge två. För mig är spelglädjen i DNF något i hästväg, och det är det första spelet på länge som levererat så här många skratt tack vare sina ostiga oneliners. Visst, det känns opolerat på sina håll, men jag tycker Gearbox har gjort ett bra jobb med att väva ihop all kod till ett färdigt spel.
Ändå är det ganska intressant hur mycket extra publicitet spelet får endast för att folk har så vitt skilda åsikter om det!

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Undrar vad siffrorna är?

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag förväntade mig att spelet skulle bli sån, dåligt!

signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

erm... erm. hur f*n kan man ens säga något sådant när man läser kritik
När man får kritik ska man ta till sig och förbättra eller åtminstone lära sig något!

PS. Jag går spelutveckling på gymnasiet.

Medlem

Tappade intresset för Dukes återkomst för många år sedan. Man kan dock fundera på hur många år det skulle ta för att spelet skulle vara polerat, när det tydligen är opolerat efter mer än ett decennium...

Medlem
Skrivet av Rock Angel:

*Fäster en medalj på Rock Angels bringa*

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Spelade demot, fy. Visst kan man försvara humorn som en smakfråga. Men det finns inga ursäkter för dåligt gameplay.

signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Har inte folket sagt helt annorlunda?

Medlem

Tycker det är ett helt okej spel. Absolut inget 80+ hos Metacritic, men jag tycker litegrann som dom säger... DNF är som DNF ska vara. Det tar inte sig själv på för stort allvar och det är rätt sexistiskt och macho-löjligt, men det är ju själva poängen och personligen tycker jag att det är lite löjligt hur alla recenscenter helt plötsligt ska bli någon slags kulturell översittare. Enda fel jag tycker finns med DNF är att grafiken håller inte måttet 2011, och det kan (med risk för att motsäga mig själv) bli lite för mycket tuttar och grabbigt ibland.

Medlem

Jag kan säga som så att jag tyckte spelet var väldigt roligt. Inte det bästa, verkligen inte, men inte heller det sämsta ditot. Folk får då vara lite realistiska, trots utvecklingstiden så är det inte menat att vara det bästa spelet någonsin, inte heller det snyggaste etc.

Hade roligt rakt igenom. Allt snusk, alla one-liners, allt skjutande ... det skapar underhållning. Helt klart värt alla åren som man har väntat på det!

Medlem
Skrivet av Rock Angel:

erm... erm. hur f*n kan man ens säga något sådant när man läser kritik
När man får kritik ska man ta till sig och förbättra eller åtminstone lära sig något!

Med den inställningen kommer du aldrig kunna jobba inom spelbranschen, utan att vilja ta livet av dig varje dag innan du går till jobbet.

Medlem
Skrivet av Rock Angel:

Kungen talar.. Kungen har talat.

Medlem

Duke Nukem Forever är ju ett stort och överdrivet skämt.

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer alltid att minnas DNF. Aldrig någonsin har jag haft så annorlunda åsikt än vad spelpressen och folk anser om ett spel. Recensioner och vad andra tycker betyder mindre och mindre. Duke rockar!
Ett annat exempel är hur ljummet mottagande Alice 2 har fått. Lätt 8/10 både för Alice och Duke. Spelglädje och unik stil > uberpolerat tråkspel.

Medlem

Sedan så skulle ju spelet ha sålt rätt bra även om det varit ett grafikdemo, så vi får nog vänta till nästa spel för att se hur det går med serien.

Medlem

Har inga problem med spelet alls... det är vad det är inget annat... vissa buggar och 2 vapensystem stör mej mer samt "shrinkmode" som är kul en gång. Har man problem med spelet spelar man väl det inte tycker jag.....
Så nu sitter jag här efter 13 nånting år och skrockar för mej själv... gubbe i detta sammanhang tydligen och njuter at ett högst oseriöst spel.... för det är just det som är grejen det är ett spel.... en leksak ... en b-film

...and i like it ^^

Medlem

greasy = grisig..

ok

signatur
Medlem

Duke Nukem Forever var det första FPSet jag haft roligt med på ett par år. Så FU recesenter.

signatur

// Bacon <3

Medlem

Älskar är väl att ta i...men jag hade rätt kul några timmar iaf Får ju för fasen ta allt med en nypa salt och inte vara så moraliskt korrekt hela tiden. Ser mest DNF som ett retro spel då allt inkl speldesign är....lite old school

Medlem

Största problemet med DNF är väl att alla som väntat på det i ett och ett halv decennie redan har fantiserat ihop sin egen drömversion av hur det ska vara. Stämmer den bilden inte ihop med verkligheten blir det ju lätt lite knasigt. Helt klart opolerat på sina håll men med tanke på vad de hade att jobba med är det väl nästan en mirakel-release.

Inaktiv

Jag älskar DNF! 4/5 uhm spelat det 2½ gång, lär nog bli många timmar med det spelet innan man ledsnar, spelat SS spelen ca 35-40ggr, ja jag överdriver inte. Men fick tillbaka toknostalgin på DN! Argh give more!

signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Tyckte spelet var skit roligt. Men men politiskt korrekta människor måste ju hålla med gänget eller hur?

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag håller med! Duke är ett av de bästa fps jag spelat på senare år, det är lite annorlunda än Cod klonerna man brukar se. Old school fps platform, skön humor, lång kampanj, och den extremt härliga old school multiplayern <3

Jag ser fram emot uppföljare, har hört att det kommande DLC paketet ska innehålla en kampanj med 15 banor och mer multiplayer maps

signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

duke nukem forever is awsome! But will it blend?

http://www.youtube.com/watch?v=Th2z0xT-X5s&

Lyssna på hans recension. Nog en av de bästa jag har hört.

Medlem

Håller inte med Pitchford, jag vill ha tillbaka mina pengar och min tid som jag har lagt på det här skit spelet.
Kommer till sista bossen, har nästan fått ner honom på alla fyra för sista gången och så blir jag på något sätt utknuffad från banan och kan inte komma in igen pga någon osynlig mur, bara att börja om igen.
Kassare slut kan nog inget spel ha dessutom, slutet som fanns i 3D (som man spelar igenom ibörjan i spelet dessutom) är bättre till och med imo...
Skulle slutat spela där.

The King is dead. Long live the King!

signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

It's good!

signatur

My gun's bigger than yours.

123
Skriv svar