Minecraft-utvecklaren till Xbox 360 avslöjad

Robot
Minecraft-utvecklaren till Xbox 360 avslöjad

"Jag är ett stort fan av deras tidigare arbete, och de har jobbat nära Microsoft tidigare", säger Minecraft-skaparen Markus Persson.

#4j-studios, #the-elder-scrolls-iv-oblivion, #minecraft


Medlem
Minecraft-utvecklaren till Xbox 360 avslöjad

"Den levereras med Kinect-stöd."
Låt alla stå i vardagsrummet och slå på imaginära träd!

Medlem

4J Studios har enligt mig gjort ett bra jobb när dom portat över spel som Banjo-Kazooie och Perfect Dark till XBLA, så på den biten så tror jag att dom även kommer lyckas med Minecraft. Det som dock får mig att tveka är Kinect-stödet. Exakt hur kommer det att användas? Det finns inte en chans att det kommer hålla om man ska stå och veva med armarna för att gräva, hugga m.m.

Hur många block ger man sig på i snitt under en omgång? Det är nog ganska många, vilket i slutändan leder till att man kommer se ut så här.

Medlem

Minecraft-LAN med fyra grabbar stadigt viftande mot imaginära klossar. Kommer bli episkt!

Medlem
Skrivet av MachOne:

4J Studios har enligt mig gjort ett bra jobb när dom portat över spel som Banjo-Kazooie och Perfect Dark till XBLA, så på den biten så tror jag att dom även kommer lyckas med Minecraft. Det som dock får mig att tveka är Kinect-stödet. Exakt hur kommer det att användas? Det finns inte en chans att det kommer hålla om man ska stå och veva med armarna för att gräva, hugga m.m.

Hur många block ger man sig på i snitt under en omgång? Det är nog ganska många, vilket i slutändan leder till att man kommer se ut så här.

Haha eller hur. Ska bli intressant att se hur länge folk pallar!

Medlem

tänker enbart skaffa detta på xbox om det har split screen

Medlem

kom ihåg att man även kan använda vanliga kontrollen.

Medlem

Visste inte att Quagmire var vänsterhänt

Medlem
Skrivet av MachOne:

4J Studios har enligt mig gjort ett bra jobb när dom portat över spel som Banjo-Kazooie och Perfect Dark till XBLA, så på den biten så tror jag att dom även kommer lyckas med Minecraft. Det som dock får mig att tveka är Kinect-stödet. Exakt hur kommer det att användas? Det finns inte en chans att det kommer hålla om man ska stå och veva med armarna för att gräva, hugga m.m.

Hur många block ger man sig på i snitt under en omgång? Det är nog ganska många, vilket i slutändan leder till att man kommer se ut så här.

http://www.protias.com/Pictures/Family%20Guy/quagmire%20stron...

Haha precis och jag håller med om att 4J Studios gjorde ett riktigt bra jobb med att porta över Perfect Dark till XBLA, har inte testat de andra men dom var säkert bra dom också. Så detta kommer nog bli kanon!

Medlem

sen kan de ju porta tillbaka det och få ett optimerat minecraft ^^

Medlem
Skrivet av Jozo:

Visste inte att Quagmire var vänsterhänt

hahaha det la jag också märke till. Helt suverän bild för övrigt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

blir kul då kan jag låta mina kompisar få slås om min 360i medan jag lirar de på pc

Medlem

Ska bli kul att se hur detta konkurrerar med Fortresscraft och om det skyndar på dess utveckling

1
Skriv svar