Star Wars: Galaxies stängs ner i december

Robot
Star Wars: Galaxies stängs ner i december

Sony berättar att de ämnar stänga ner servarna i en galax långt långt... Väldigt nära innan året är över.

#nyhetstips, #star-wars-galaxies-an-empire-divided, #sony-online-entertainment


Medlem
Star Wars: Galaxies stängs ner i december

Rest in peace, sweet prince. ;_;

Där försvinner bra minnen från barndomen....

Medlem

Från början till pre-combat patch var SWG det bästa spelet någonsin skapat, sen sket Sony Online Entertainment totalt i sina fans å förstörde spelet så att så småningom var det precis som alla andra spel där ute.

Att servarna stängs ner nu är definitivt som förberedelse för SWTOR.
RIP SWG.

Medlem

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

De borde väl istället få en puss och kram för att de håller liv i gamla spel som ändå vissa fortfarande tycker är kul?
Visst, tråkigt att SW försvinner, men vi behöver inte önska livet ur EQ för det
Gamla UO finns ju kvar fortfarande med och släpps väl nytt innehåll till den med lite då och då?

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Räven Lord:

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

De borde väl istället få en puss och kram för att de håller liv i gamla spel som ändå vissa fortfarande tycker är kul?
Visst, tråkigt att SW försvinner, men vi behöver inte önska livet ur EQ för det
Gamla UO finns ju kvar fortfarande med och släpps väl nytt innehåll till den med lite då och då?

När SOE tog över EverQuest och SWG så var det som att man hackade en milimeter stort hål i en båt som sakta men säkert fylldes med vatten. Ledsen men jag har lite svårt att jämföra UO med EverQuest. Everquest blev våldtaget medans UO åldrades på ett sätt man vill att ett spel ska åldras.

Inaktiv
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Räven Lord:

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

De borde väl istället få en puss och kram för att de håller liv i gamla spel som ändå vissa fortfarande tycker är kul?
Visst, tråkigt att SW försvinner, men vi behöver inte önska livet ur EQ för det
Gamla UO finns ju kvar fortfarande med och släpps väl nytt innehåll till den med lite då och då?

När SOE tog över EverQuest och SWG så var det som att man hackade en milimeter stort hål i en båt som sakta men säkert fylldes med vatten. Ledsen men jag har lite svårt att jämföra UO med EverQuest. Everquest blev våldtaget medans UO åldrades på ett sätt man vill att ett spel ska åldras.

SWG har alltid varit SOE.

Medlem
Skrivet av deep9:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Räven Lord:

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

De borde väl istället få en puss och kram för att de håller liv i gamla spel som ändå vissa fortfarande tycker är kul?
Visst, tråkigt att SW försvinner, men vi behöver inte önska livet ur EQ för det
Gamla UO finns ju kvar fortfarande med och släpps väl nytt innehåll till den med lite då och då?

När SOE tog över EverQuest och SWG så var det som att man hackade en milimeter stort hål i en båt som sakta men säkert fylldes med vatten. Ledsen men jag har lite svårt att jämföra UO med EverQuest. Everquest blev våldtaget medans UO åldrades på ett sätt man vill att ett spel ska åldras.

SWG har alltid varit SOE.

Jag trodde att det var utvecklat av Verant Interactive som blev uppköpta av SOE?

Medlem

Vore kul om spelet skulle bli gratis att ladda ner och spela fram tills dom stänger ner spelet, har aldrig testat spelet men vet att det en gång i tiden var ett toppen mmo. Vore riktigt kul att få pröva spelet innan det är för sent.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gör det till ett free-to-play spel

Medlem

SWTOR inc December? (in fucking deed)

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Jag trodde att det var utvecklat av Verant Interactive som blev uppköpta av SOE?

Verant var ett varumärke som SOE ägde från början.


signatur
Medlem

Har mycket mer roliga minnen från SWG än från WoW thats for sure! Helt klart de bästa online-liret innan dom börja muppa sönder det med battle och jedipatchen som fucka upp allt. Detta i samband med WoW närma sig release. När man kunde raida Geocaves med 2 brawler yrken i bagaget med 3 man va fint. Alla goa script man körde igång på morgonen sen kom man hem till en fullutvecklad inom nåt yrke. Eller så hade man tillverkat 300000 vapen sen va de toppen me med vapentillverkning, där folk sålde sina vapen i Vendors likt en produktion. Man åkte till en planet till en stad ute i nowhere å där kunde man köpa allt de fetaste nä SWG va faktiskt jävligt skoj

Inaktiv
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av deep9:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Räven Lord:

Tråkigt men jag såg denna dag komma innan Bioware annonserade SWTOR. Nu är det bara EverQuest kvar. Fattar inte varför SOE spottar ut expansion efter expansion när det är knappt någon som bryr sig längre.

De borde väl istället få en puss och kram för att de håller liv i gamla spel som ändå vissa fortfarande tycker är kul?
Visst, tråkigt att SW försvinner, men vi behöver inte önska livet ur EQ för det
Gamla UO finns ju kvar fortfarande med och släpps väl nytt innehåll till den med lite då och då?

När SOE tog över EverQuest och SWG så var det som att man hackade en milimeter stort hål i en båt som sakta men säkert fylldes med vatten. Ledsen men jag har lite svårt att jämföra UO med EverQuest. Everquest blev våldtaget medans UO åldrades på ett sätt man vill att ett spel ska åldras.

SWG har alltid varit SOE.

Jag trodde att det var utvecklat av Verant Interactive som blev uppköpta av SOE?

EQ utvecklades av Verant som blev en del av SOE. SOE utvecklade SWG.

Medlem

Aaw. Haft fina stunder i det liret. R.I.P! Enda MMO't med någolunda intressant crafting-system typ..

Medlem

Spelat sedan dom släpte det i EU 2004. Suger att dom nu stänger ner det.

Inaktiv

När kommer SWG 2 då ?


signatur

Knower of the unknown

Älskar Star Wars, men det här liret rimmade illa med hur jag ville se "the expanded universe" behandlat. Trist för dem som gillade det, men nu får ni lite annat att leka med inom kort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelade detta pre-cu och efter NGE, slutade för 1 ett år sedan dock. SWG hade en otrolig charm, det var så mycket i spelet som inte finns i dagens MMO's. Det fanns ett större fokus på roleplay i spelet än andra, guild cities, crafting systemet, entertainers för buffs eller bara njutning osv. Jag gillade verkligen att man kunde flyga och strida i rymden, speciellt om man var 4-6 stycken. Några som tog hand om turrets, en flög och en boostade sköldar etc. De flesta som spelade var riktigt schyssta och hjälpte dig gärna om du hade något problem, något jag sällan ser idag. Förstår fortfarande inte varför de bara inte kunde lyssnat på alla spelare, eller åtminstone senare ha re-rollat tillbaka till pre-cu. De märkte nog väldigt väl att spelare försvann.

Medlem

Det var endå varit ett värdelöst spel sedan NGE

Medlem

Lirade nästan från start fram till NGE kom, då slutade i princip hela mitt guild. För er som inte vet om det än finns http://www.swgemu.com. Ett projekt utvecklat av folk som sitter på fritiden och försöker få tillbaka det som det en gång var (pre-cu). Det är långt ifrån klart och med massvis med buggar men helt klart spelbart och med en bra community.

Medlem

SWG var det allra första MMO som jag lirade "på riktigt". Har haft helt fantastiskt roligt i det här liret och träffat många roliga människor.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Jag lirade detta före NGE och när folk frågar mig vad jag tyckte om det så brukar jag svara:

"Det var ett av dom sämsta MMO´s som jag lirat, fast även det mest roliga."

Tycker detta fortfarande, RIP SWG, tack för minnena.

Medlem

Ja det är trist att SWG går i graven har precis börjat spela swg igen när WOW ballat ur enligt min mening och SWG har varit ett av de bästa MMO jag spelat med tanke på variationen i spelet, vill man inte fightas så kunde man göra en massa annat, som inga andra MMO ens kommit i närheten av och tyvärr så tror jag inte SWTOR någonsin kommer att bjuda på samma variation som SWG kunde erbjuda.

Och ni som inte prövat spelet tanka hem det och kör trail version i 14 dagar och spana in alla städer och hur folk har dekorerat sina hus för ni kommer nog aldrig att få se något liknade igen.

Och det är rätt sjukt med tanke på hur tekniken har gått fram och att man i nya MMO kan tillhandla hålla något liknande.

För nu är det bara hack and slah som gäller så att stålarna flyter in så billigt som möjligt.

PFF=Play For Fun

Medlem
Skrivet av Javas:

Vore kul om spelet skulle bli gratis att ladda ner och spela fram tills dom stänger ner spelet, har aldrig testat spelet men vet att det en gång i tiden var ett toppen mmo. Vore riktigt kul att få pröva spelet innan det är för sent.

Från och med september eller oktober skulle det vara gratis trail till de stänger ner har jag för mig, finns mer info på deras hemsida.

Edit: Det gällde visst bara de som har en aktiv prenumeration.

Medlem

Väntar mest bara ett SWGEMU ska komma upp,, pre cu awesomeness

Medlem

Finns inte så mycket att säga, men som ett fan är detta klart ett av de mest kompletta spelen någonsin. Men jag ser fram emot Old Republic och hoppas det håller, att ni alla är med på resan och stannar kvar i världen BioWare byggt.

Det enda som oroar mig är att companions är fasta karaktärer - inte karaktärer man designar - och att det blir litet knivigt att gruppa eftersom varje val man gör annorlunda än sin kompis strular till det. Men kanske blir bra till slut. BioWare har ju skjutit på releasen för att göra det bra - förhoppningsvis lyckas de istället för att det blir en Duke Nukem eller (som de flesta spel idag) ett släpp tidigare än utvecklarna är redo.

Hold on to ye lightsabers, folks!


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Förstår inte varför dessa korkade företag inte släpper serverprogramvaran gratis nu när de ämnar ta död på spelet. Ingen kommer någonsin kunna spela spelet och se vad det är för något när företagen bara dödar servrarna och gömmer programvaran på någon hårddisk i en källare någonstans. Släpp loss spelet och låt det utvecklas vidare av fansen. Kostar inte företaget en krona och företaget får en massa gratis goodwill. Och tro mig, Sony behöver planeter fulla av goodwill just nu.

Medlem
Skrivet av Cakefirst:

Spelade detta pre-cu och efter NGE, slutade för 1 ett år sedan dock. SWG hade en otrolig charm, det var så mycket i spelet som inte finns i dagens MMO's. Det fanns ett större fokus på roleplay i spelet än andra, guild cities, crafting systemet, entertainers för buffs eller bara njutning osv. Jag gillade verkligen att man kunde flyga och strida i rymden, speciellt om man var 4-6 stycken. Några som tog hand om turrets, en flög och en boostade sköldar etc. De flesta som spelade var riktigt schyssta och hjälpte dig gärna om du hade något problem, något jag sällan ser idag. Förstår fortfarande inte varför de bara inte kunde lyssnat på alla spelare, eller åtminstone senare ha re-rollat tillbaka till pre-cu. De märkte nog väldigt väl att spelare försvann.

Stämmer väldigt bra de du säger.. mötte nog knappt ett dussin idioter under den tid jag spelade SWG. i wow är ju varannan spelare pucko på ett eller annat sätt

Nä SWG hade verkligen sin charm.. att åka omkring i nån spelar-bygd stad, se någon intressant butik, springa in där och se ägarns sjukt imponerande inredning.. det var tider det!

Hittade en gammal bild från min party-lokal
http://img59.imageshack.us/img59/7531/decoaislin.jpg

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av Cakefirst:

Spelade detta pre-cu och efter NGE, slutade för 1 ett år sedan dock. SWG hade en otrolig charm, det var så mycket i spelet som inte finns i dagens MMO's. Det fanns ett större fokus på roleplay i spelet än andra, guild cities, crafting systemet, entertainers för buffs eller bara njutning osv. Jag gillade verkligen att man kunde flyga och strida i rymden, speciellt om man var 4-6 stycken. Några som tog hand om turrets, en flög och en boostade sköldar etc. De flesta som spelade var riktigt schyssta och hjälpte dig gärna om du hade något problem, något jag sällan ser idag. Förstår fortfarande inte varför de bara inte kunde lyssnat på alla spelare, eller åtminstone senare ha re-rollat tillbaka till pre-cu. De märkte nog väldigt väl att spelare försvann.

Stämmer väldigt bra de du säger.. mötte nog knappt ett dussin idioter under den tid jag spelade SWG. i wow är ju varannan spelare pucko på ett eller annat sätt

Nä SWG hade verkligen sin charm.. att åka omkring i nån spelar-bygd stad, se någon intressant butik, springa in där och se ägarns sjukt imponerande inredning.. det var tider det!

Hittade en gammal bild från min party-lokal
http://img59.imageshack.us/img59/7531/decoaislin.jpg

Släng upp fler bilder från den gamla goda tiden om du har!

12
Skriv svar