Bioware också hackade

Robot
Bioware också hackade

För knappt två veckor sedan hackades en Bioware-server där information om användare av Neverwinter Nights-forumet kapades. Först nu har Bioware kontaktat de drabbade.

#nyhetstips, #neverwinter-nights


Medlem
Bioware också hackade

2 veckor, det är ju pinsamt.

Medlem

Gulnan: The plague is a gift! It grants an army for the taking!

Inaktiv

vart fan är säkerheten idag?.. snart säger jag upp bekantskapen med internet

Medlem

Fast Lulzsec gick ut med infon redan strax efter hacket hade skett och BioWare hade väl svarat ganska omgående? Hade för mig det var en notis om det iaf, kan ha fel!


signatur

"Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power."

Medlem

Jag hade tydligen ett konto hos EA/Bioware som jag hade glömt bort, så jag fick det meddelandet. Försökte även ta bort det kontot, men det var inte möjligt. Tycker det nästan borde vara olagligt att man inte ska få ta bort sina konton, speciellt när de har såpass dålig säkerhet och läcker ut ens uppgifter. Jag försökte maila deras kundsupport, men fick ett autosvar om att de inte läste mailen som kom där och hänvisade mig till deras nya Origin support. Men på origin-supporten kan man bara maila deras support om det är relaterat till spel, inte till deras tjänst. Roligt, EA...

Medlem

Mitt EA-konto blev hackad tidigare i veckan. Märkte det då jag skulle logga in i BC2 och lösenordet inte fungerade. Men det fixade sig genom att byta lösenord.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag hade tydligen ett konto hos EA/Bioware som jag hade glömt bort, så jag fick det meddelandet. Försökte även ta bort det kontot, men det var inte möjligt. Tycker det nästan borde vara olagligt att man inte ska få ta bort sina konton, speciellt när de har såpass dålig säkerhet och läcker ut ens uppgifter. Jag försökte maila deras kundsupport, men fick ett autosvar om att de inte läste mailen som kom där och hänvisade mig till deras nya Origin support. Men på origin-supporten kan man bara maila deras support om det är relaterat till spel, inte till deras tjänst. Roligt, EA...

Skicka bara emailet, ge det inte så mycket tänkande åt vart du ska skicka det.

Att dom väntar 2v på att informera är ju faktiskt....tråkigt.

Medlem

Inte helt sant. Konton som de visste hackare hade kommit åt fick ett mail tidigare, innan de bestämde sig för att meddela alla användare via mail. MItt konto var ett av de berörda (som de visste hackare hade kommit åt) och jag fick ett mail redan 16 juni.


signatur

Never half ass two things, whole ass one thing.

Medlem
Skrivet av Wartex:

Jag hade tydligen ett konto hos EA/Bioware som jag hade glömt bort, så jag fick det meddelandet. Försökte även ta bort det kontot, men det var inte möjligt. Tycker det nästan borde vara olagligt att man inte ska få ta bort sina konton, speciellt när de har såpass dålig säkerhet och läcker ut ens uppgifter. Jag försökte maila deras kundsupport, men fick ett autosvar om att de inte läste mailen som kom där och hänvisade mig till deras nya Origin support. Men på origin-supporten kan man bara maila deras support om det är relaterat till spel, inte till deras tjänst. Roligt, EA...

Eller så kan du göra som jag alltid gör när jag vill EA nått - ta kontakt med deras live support så får du svar och hjälp på en gång http://support.ea.com/chat

Medlem

Mest pissed på alla skitföretag som inte skyddat de uppgifter jag lämnat till dem i förtroende. och de enda de gör är att skicka ett patetiskt massmail där jag får veta att det är jag som måste vidta en massa jävla åtgärder..

Medlem
Skrivet av rysssen:

Mest pissed på alla skitföretag som inte skyddat de uppgifter jag lämnat till dem i förtroende. och de enda de gör är att skicka ett patetiskt massmail där jag får veta att det är jag som måste vidta en massa jävla åtgärder..

Utifrån den erfarenhet jag har tror jag det är omöjligt för företagen att försvara sig till 100%. Så länge de inte sparar direkt känsliga uppgifter som kreditkortsnummer är jag nöjd. Sen får man se till att använda andra lösenord till sin mail än de man använder till sina spel.

Medlem

Själv fick jag ett mail om detta samma dag som det hände för 2 veckor sedan.
Förstår inte varför folk har fått det nu då jag fick det för 2 veckor sedan o.o

Medlem

Jag fick ett mail för ett tag sedan... Jag visste inte ens om att jag hade ett konto hos dem. Lite paranoid blir man när man inser att de verkar spara uppgifter i all evighet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

orkar snart inte ens kommentera på dessa nyheter


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

AW8
Medlem

Jag fick mitt mail i fredags.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det roliga ligger i att folk verkligen tror sig vara skyddade. Många som hackar tror jag själv har en stark tävlingsinstinkt, att vara den som först hackar den eller den sidan. I alla fall när det gäller dem som vi har hört rapporter om på sistone, riktiga hackare finns det desto färre av och jag tvivlar på att de ens orkar bry sig om små spelföretag eller att göra sådant här för skojs skull.

Blir jag hackad stänger jag av mitt kort och skaffar ett nytt. That's that. Jättebra om folk uppgraderar säkerheten men det finns ju också en anledning till att de inte uppgraderat sina säkerhetsprotokoll, de tror inte att de är värda att hacka. Ingen förväntar sig att det kommer hända dem, med rätta också. Helst slipper jag att folk går ut officiellt med sådana här saker. Skulle hackers vilja göra något gott skulle de peka ut saker som företagen måste arbeta med innan deras säkerhet bryts av (givet att deras nuvarande metod får snabbare resultat men när det gäller så känsliga uppgifter som uppoffras skiter jag i det).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Men om Bioware blie hackad varför gör dom inte ett program så dom inte blir hackade?

Inaktiv

Fan vad mycket som blir hackat då. Jag bara sitter å väntar på att det ska stå "Blizzard Entertainment hackade" xD


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem
Skrivet av Casten:

Fan vad mycket som blir hackat då. Jag bara sitter å väntar på att det ska stå "Blizzard Entertainment hackade" xD

I wish.....

Well back to topic.
HA...... Kul att mitt konto där är reggat med en numera för mig inaktiv adress....bortglömd och troligen raderad eller fylld med spam då det blev en spamadress de sista åren jag hade den.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jättebra om folk uppgraderar säkerheten men det finns ju också en anledning till att de inte uppgraderat sina säkerhetsprotokoll, de tror inte att de är värda att hacka. Ingen förväntar sig att det kommer hända dem, med rätta också. Helst slipper jag att folk går ut officiellt med sådana här saker. Skulle hackers vilja göra något gott skulle de peka ut saker som företagen måste arbeta med innan deras säkerhet bryts av (givet att deras nuvarande metod får snabbare resultat men när det gäller så känsliga uppgifter som uppoffras skiter jag i det).

Företagen tror inte det ligger något värde i dessa och däri ligger problemet, dessa uppgifter har ett värde då det rör sig om miljontals E-mail adresser som vissa företag är beredda att betala rejält för. Tack vare att dessa uppgifter är relativt lätta att komma åt har de som tidigare spred virus hittat ett mycket bättre och enklare sätt att tjäna pengar på. Det är dags att företag som EA med flera börjar hantera dessa uppgifter på samma sätt som de gör med kontokort.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Proximately:

Jättebra om folk uppgraderar säkerheten men det finns ju också en anledning till att de inte uppgraderat sina säkerhetsprotokoll, de tror inte att de är värda att hacka. Ingen förväntar sig att det kommer hända dem, med rätta också. Helst slipper jag att folk går ut officiellt med sådana här saker. Skulle hackers vilja göra något gott skulle de peka ut saker som företagen måste arbeta med innan deras säkerhet bryts av (givet att deras nuvarande metod får snabbare resultat men när det gäller så känsliga uppgifter som uppoffras skiter jag i det).

Företagen tror inte det ligger något värde i dessa och däri ligger problemet, dessa uppgifter har ett värde då det rör sig om miljontals E-mail adresser som vissa företag är beredda att betala rejält för. Tack vare att dessa uppgifter är relativt lätta att komma åt har de som tidigare spred virus hittat ett mycket bättre och enklare sätt att tjäna pengar på. Det är dags att företag som EA med flera börjar hantera dessa uppgifter på samma sätt som de gör med kontokort.

Problemet ligger ju i att hackning är en utmaning och att det alltid går. Låt oss få detta ur vägen, såvitt jag vet finns det ingen permanent block att skaffa mot hackning (då snackar vi inte DDOS för den delen...). Men jag håller med dig med att det är ett problem med att de i så fall inte sätter något värde i våra uppgifter. Så tror jag dock inte är fallet, blir man lämnad ifred väldigt länge spelar det oftast inte så stor roll vem man är, man släpper garden. Förhoppningsvis räcker dessa enstaka men stora incidenter länge med att väcka företagen och få dem att stärka deras säkerhet. Skulle hackare vilja tror jag dock inte det skulle ta så lång tid innan de hackade sig in igen. :-/ Jag ser hellre att hackare håller sig i skymundan som de brukar snarare än att hålla på såhär (men sen antar jag att det rör sig om hackare som ligger några nivåer under de som håller sig undan).


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar