Shadows of the Damned

Robot
Shadows of the Damned

Spelvärldens tokigaste spelskapare håller stilen. Shadows of the Damned är en virvelvind av osmakliga detaljer, fåniga skämt – och fullständigt briljanta infall – och är därmed ännu en triumf för Suda 51 och hans strävan att servera en stor bit annorlunda till alla. Men visst kunde det varit roligare att spela.

#shadows-of-the-damned, #duke-nukem-forever, #resident-evil-4, #vanquish


Medlem
Shadows of the Damned
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Onödigt jobbiga fiender?

Skägg.
10 Chambers

Så kan vi dra det där med att läsa recensionen för att få motiveringarna bakom plus- och minusspalten. Seså, det är bara strax under 900 ord, det klarar ni!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så kan vi dra det där med att läsa recensionen för att få motiveringarna bakom plus- och minusspalten. Seså, det är bara strax under 900 ord, det klarar ni!

Har inte gjort det ännu. Sant, man ska kanske läsa före man kommenterar


signatur

hejsanhejsanhejsan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så kan vi dra det där med att läsa recensionen för att få motiveringarna bakom plus- och minusspalten. Seså, det är bara strax under 900 ord, det klarar ni!

Har inte gjort det ännu. Sant, man ska kanske läsa före man kommenterar

Your honor, I rest my case!


signatur
Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Detta precis som DNF ska vara ett "macho-spel", det skulle inte passa om huvudpersonerna stog och dammsög eller låg bundna på golvet med en dam iklädd bara högklackat trampandes på pungen.

Ska bilspel hädanefter bara innehålla cyklar för att bilar är miljöbovar? Eller krigsspel inte ha vapen för att... ja ni vet varför.

Visst ska man ha respekt för det kvinnliga könet men nakenhet, den kvinnliga kroppen och sex är iaf för mig och säkert de flesta andra helt naturligt och som inte får mig att vilja spöa upp tjejer, gå på strippklubb eller spy över damfotboll.

Det snackas mycket om att våld är helt ok inom spelvärlden men ett virtuellt bröst ska banne mig inte få titta fram för då ska penisar och adamsäpplen jorden runt brinna för evigt i smärta!!!

Jävla töntigt, pardon my French.

Edit: Helt ok recension annars om än lite kort och spelet verkar vara roligt. Thnx.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Nice recension som alltid!

Ska nog ta och slå till på detta när det gått ner lite. Gillar att allt inte behöver vara så superallvarligt hela tiden och det här verkar tillräckligt galet för att vara underhållande.

zsm
Medlem

Speldessign? Men please. Korrekturläs lite!

Medlem

onödigt jobbiga fiender?

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Detta precis som DNF ska vara ett "macho-spel", det skulle inte passa om huvudpersonerna stog och dammsög eller låg bundna på golvet med en dam iklädd bara högklackat trampandes på pungen.

Ska bilspel hädanefter bara innehålla cyklar för att bilar är miljöbovar? Eller krigsspel inte ha vapen för att... ja ni vet varför.

Visst ska man ha respekt för det kvinnliga könet men nakenhet, den kvinnliga kroppen och sex är iaf för mig och säkert de flesta andra helt naturligt och som inte får mig att vilja spöa upp tjejer, gå på strippklubb eller spy över damfotboll.

Det snackas mycket om att våld är helt ok inom spelvärlden men ett virtuellt bröst ska banne mig inte få titta fram för då ska penisar och adamsäpplen jorden runt brinna för evigt i smärta!!!

Jävla töntigt, pardon my French.

Edit: Helt ok recension annars om än lite kort och spelet verkar vara roligt. Thnx.

Hur kan du komma och säga sådant här efter att ha läst recensionen? Du verkar läsa mellan raderna och sedan fyller du ut det tiofaldigt med påhitt som kommer från dina egna åsikter och fördomar om FZ-redaktionen.

Var står det att spel inte får innehålla naket? Var hittar du "rädslan" för kvinnlig nakenhet i den här recensionen?

De här diskussionerna börjar bli så löjligt överdrivna så det är skrattretande...

Medlem

jag tänder på nakna zombie tjejer så detta kan nog bli skoj

Moderator | Testpilot
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Detta precis som DNF ska vara ett "macho-spel", det skulle inte passa om huvudpersonerna stog och dammsög eller låg bundna på golvet med en dam iklädd bara högklackat trampandes på pungen.

Ska bilspel hädanefter bara innehålla cyklar för att bilar är miljöbovar? Eller krigsspel inte ha vapen för att... ja ni vet varför.

Visst ska man ha respekt för det kvinnliga könet men nakenhet, den kvinnliga kroppen och sex är iaf för mig och säkert de flesta andra helt naturligt och som inte får mig att vilja spöa upp tjejer, gå på strippklubb eller spy över damfotboll.

Det snackas mycket om att våld är helt ok inom spelvärlden men ett virtuellt bröst ska banne mig inte få titta fram för då ska penisar och adamsäpplen jorden runt brinna för evigt i smärta!!!

Jävla töntigt, pardon my French.

Edit: Helt ok recension annars om än lite kort och spelet verkar vara roligt. Thnx.

Vad snackar du ärligt talat för smörja? Bara läser mellan raderna och hittar på massa bullshit. Gå och lägg dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nakenhet har aldrig varit nån problem:))

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zsm:

Speldessign? Men please. Korrekturläs lite!

My bad. korrigerat.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Detta precis som DNF ska vara ett "macho-spel", det skulle inte passa om huvudpersonerna stog och dammsög eller låg bundna på golvet med en dam iklädd bara högklackat trampandes på pungen.

Ska bilspel hädanefter bara innehålla cyklar för att bilar är miljöbovar? Eller krigsspel inte ha vapen för att... ja ni vet varför.

Visst ska man ha respekt för det kvinnliga könet men nakenhet, den kvinnliga kroppen och sex är iaf för mig och säkert de flesta andra helt naturligt och som inte får mig att vilja spöa upp tjejer, gå på strippklubb eller spy över damfotboll.

Det snackas mycket om att våld är helt ok inom spelvärlden men ett virtuellt bröst ska banne mig inte få titta fram för då ska penisar och adamsäpplen jorden runt brinna för evigt i smärta!!!

Jävla töntigt, pardon my French.

Edit: Helt ok recension annars om än lite kort och spelet verkar vara roligt. Thnx.

Vad snackar du ärligt talat för smörja? Bara läser mellan raderna och hittar på massa bullshit. Gå och lägg dig.

Det blir svårt för honom att läsa recensionen om han ligger och sover, så sådana uppmaningar kan vi skippa.


signatur
Medlem

Nice review, kanske blir något i rea backen.

Inaktiv

Ibland är Fz recensioner väldigt unika och inte alls som andras... Oftast tycker jag om det med fz men när det kommer till duke och shadows of the damned så blir det till att gå enligt egen smak. Dom som varit med å gjort spelet är två av mina favorit utvecklare, kan det bli dåligt om Shinji Mikami och Akira Yamaoka varit med? Ja det kan det väl... Men jag hoppas inte det med tanke på vad grabbarna varit med å gjort förr ;D


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Medlem

Gnäll på att spelet är grabbigt? CHECK
Dåligt betyg av FZ? CHECK
Minnas The Witcher-recensionen? CHECK

Spelet måste vara kung.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Citat:

Väl mycket naket

Att ni orkar ta med det varje gång.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Får börja med att säga tack, jag trodde det här spelet var nå billigt skräp något storbolag tryckt ut i stil med valfritt filmbaserat spel. Jag gillar knäppt, jag gillar naket och ja en och annan zombie skadar ju inte heller så det får bli ett köp.

Till er som klagar på FZ-skribenternas attityd till sex/naket/snusk så får ni ju tänka på att det här är deras jobb och det de skriver syns offentligt med deras eget namn, inget anonymt nick. Ska de söka jobb på annat håll kanske det inte är en fördel att ha höjt bröstbroar till allt för höga höjder. Eller så är det bara för att deras flickvänner läser det de skriver... Oavsett så är det är lika okej att gilla naket i spel som att inte gilla det.


signatur

/Landstream

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Detta precis som DNF ska vara ett "macho-spel", det skulle inte passa om huvudpersonerna stog och dammsög eller låg bundna på golvet med en dam iklädd bara högklackat trampandes på pungen.

Ska bilspel hädanefter bara innehålla cyklar för att bilar är miljöbovar? Eller krigsspel inte ha vapen för att... ja ni vet varför.

Visst ska man ha respekt för det kvinnliga könet men nakenhet, den kvinnliga kroppen och sex är iaf för mig och säkert de flesta andra helt naturligt och som inte får mig att vilja spöa upp tjejer, gå på strippklubb eller spy över damfotboll.

Det snackas mycket om att våld är helt ok inom spelvärlden men ett virtuellt bröst ska banne mig inte få titta fram för då ska penisar och adamsäpplen jorden runt brinna för evigt i smärta!!!

Jävla töntigt, pardon my French.

Edit: Helt ok recension annars om än lite kort och spelet verkar vara roligt. Thnx.

Vad snackar du ärligt talat för smörja? Bara läser mellan raderna och hittar på massa bullshit. Gå och lägg dig.

Det blir svårt för honom att läsa recensionen om han ligger och sover, så sådana uppmaningar kan vi skippa.

Om man tänker så ja <.<


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av MrMadMan:

Hur kan du komma och säga sådant här efter att ha läst recensionen? Du verkar läsa mellan raderna och sedan fyller du ut det tiofaldigt med påhitt som kommer från dina egna åsikter och fördomar om FZ-redaktionen.

Var står det att spel inte får innehålla naket? Var hittar du "rädslan" för kvinnlig nakenhet i den här recensionen?

De här diskussionerna börjar bli så löjligt överdrivna så det är skrattretande...

Tja jag läste iaf mellan raderna medans du struntade fullständigt i raderna, drog i dig en starkcider och gick på en Håkan Hellström konsert ist.

Rec skrev: Mest av allt är Shadows of the Damned ett väldigt fånigt spel. Garcia drar explicita sex-skämt stup i kvarten, när Johnson är i pistolform heter han Boner, senare i spelet kan han uppgraderas till Big Boner. Halvnakna kvinnor dyker upp titt som tätt, vid ett tillfälle får du chansen att traska runt på din flickväns rumpa i en bisarr drömsekvens.Den här pilska grabbigheten hade jag gärna varit utan, men om man ska jämföra päron och äpplen så är det här tusen gånger bättre än attityden och tonen i Duke Nukem Forever. Där kändes det bara elakt och plumpt, här finns åtminstone en viss grad av barnslig uppfinningsrikedom – som en bro byggd av bröst.

Och minus poäng för Väl mycket naket.

Läs!
----

Jag ser framför mig hur Rec sitter framför TV:n och mår dåligt för att det är naket i spelet.

http://foodnetworkhumor.com/wp-content/uploads//bush-say-what...

Yep apparently its possible Mr President.

Och nej detta är inte första gången det här förekommer på FZ därav mina "fördomar" och andra demoniska hemskheter som jag spillt ur mig som du så fint påpekade.

Och ja jag överdriver. That´s what I do, that´s my thing. Man skulle t.om kunna kalla det oortodoxt.

Soooo there it is, and here we are. Gör vad du vill med det. Själv så ska jag bli Jeltsin-full och ha semester.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det blir svårt för honom att läsa recensionen om han ligger och sover, så sådana uppmaningar kan vi skippa.

Ge dig Shepar... jag menar Calle. Du vet mycket väl jag menar.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad snackar du ärligt talat för smörja? Bara läser mellan raderna och hittar på massa bullshit. Gå och lägg dig.

Gå och skaffa dig ett jobb, hippie. Kan du inte komma på något originellt att säga ist för att bara apa efter MrMadManBearPig så tänker jag inte lägga ner någon tid på dig men ser nu att jag redan gjort det så hoppas du är nöjd nu. Du vann.

uberpwnage2.0 :\

Kolla jag kan diskutera utan att vara otrevlig juh.

Jag tänker ignorera trollandet och försöka hålla mig till ämnet.

Recensenten förklarar tydligt att han tycker det är fånigt, och varför. Det är hans åsikt. Det är rätt tydligt att nakenheten inte är dåligt av principskäl. Men det görs på ett "fånigt" sätt som inte tilltalar recensenten. Är det något som tilltalar dig kan du med lätthet blunda för det minuset och de åsikterna.

Minuset säger dessutom "väl mycket naket". Alltså att det är för mycket. Inte att det öht finns där. Det är en tydlig skillnad.

Att blåsa upp åsikterna till löjliga proportioner för att kunna förlöjliga det är bara patetiskt. Du gör det hela tiden, och jag förstår inte vad du får ut av det.

Medlem

Det verkar så dåligt på ett bra sätt att jag vill ha det

Medlem
Skrivet av gryzor:

Gnäll på att spelet är grabbigt? CHECK
Dåligt betyg av FZ? CHECK
Minnas The Witcher-recensionen? CHECK

Spelet måste vara kung.

Haha, dagens bästa kommentar och troligen väldigt sann. Själv har jag inga problem med naket i varken film, spel eller litteratur, oavsett kön, såvida det inte helt förstör spelupplevlsen. Wallboobs i Duke var originella och bizarra, humor alltså ^^
"Nakenkorten" i The Witcher var bara Pokémon 2.0, man var ju inte tvingad att spela skinnflöjt direkt de dök upp och var borta på några sekunder, för att inte nämna att de flesta lätt kunde unvikas om man var känslig...

Nå, alla har rätt till en egen åsikt men att störa sig på en rumpa eller ett bröst i ett spel fär man skjuter huvudet av folk får mig att undra vad vi lever i för sjuk värld. Där postal är okej för småbarn, men swimsuit illustrated är domedagen även för vuxna...
Överreligiösa höger kristna värderingar med katolicistisk grund med bokstavstrogenhet och sjuka bibeltolkningar går väl ann i USA och dess knähund Aftonblaskan, men när det börjar influera populärkultur och spelrecensioner känns det värre. Såvida inte nakeneten direkt ör spelupplevelsen sämre tycker jag den bör lämnas utan hänseende, på samma sätt som lemlestande, blod och mord görs i de flesta recensoner. Men som sagt, ett par bröst är ju långt värre än att skjuta kallen av folk
Peace out ^^

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gryzor:

Gnäll på att spelet är grabbigt? CHECK
Dåligt betyg av FZ? CHECK
Minnas The Witcher-recensionen? CHECK

Spelet måste vara kung.

Sen när blev en tre ett dåligt betyg?


signatur
Medlem

Ni som klagar på att FZ "inte gillar naket", så finns det ju något som kallas för en åsikt, som är högst subjektiv. Jag är t.ex. av åsikten att det inte finns något perverst som skulle kunna göra spelet bättre. Det finns naket och så finns det naket. I det här spelet verkar det vara naket överallt. Blir inte det lite för mycket? Om man gillar att se avklädda damer är jag övertygad om att man inte köper ett spel för att få flukta på vrituella brudar.

Medlem

Det är skillnad på naket och naket. Naket behöver inte vara sexistiskt, men när det gäller spelvärlden så är det snarare regel än undantag att det är det. Varför måste varenda hjältinna i ett spel vara modellerad efter en mjukporrsmodell? Hur många spelkaraktärer finns det som ser ut som genomsnittskvinnan? Typ Alex i Half Life 2 och resten går att räkna på en hand. Och hur många har på sig värsta porrutstyrseln? Ganska många.
Respektive.
Hur många spelkaraktärer finns det som ser ut som genomsnittsmannen? Många. Hur många klär sig i porrutstyrsel? Få. Även om spelvärlden har en förkärlek för manliga muskelberg...


signatur

Och deras glädje var som svärd

Ish
Medlem
Skrivet av UnorthodoxXx:
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av FZ:

Väl mycket naket [...]

Är detta något dåligt?

Ja man börjar undra vart FZ´s rädsla för nakenhet kommer ifrån, eller kvinnlig nakenhet rättare sagt. Och så som jag förstått det är inte FZ någon feminist-sida.

Alla som "spelar datorspel" är rädda för närkontakt av femenina graden vet du


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Jag älska spelet och för mig tyckte jag det var en 5/5 upplevelse.
Det som jag tyckte var negativt med spelet var

- Den där osynliga fienden som Jonas nämner
- Att spelet var kort (men otroligt roligt)
- Inget New Game +.

Speciellt sista punkten, wtf?! Finns t.o.m en achievement för att plocka alla Red Gems men den kan man nästan bara få genom att grinda demoner... Nakenheterna och det där tyckte jag om eftersom det var ändå genomtänkt och faktiskt roligt. All humor i det spelet fick mig att le, som t.ex. bara en sån grej att lyssna på Garcia läsa en bok och sen stannar han upp och skrattar åt ordet "splort" ("HEEHEE, SPLORT!").

Nej, I loved it och det var allt jag ville säga.

1
Skriv svar