Varför Total War: Shogun 2 inte får mod-stöd
Så, eftersom spelen blir svårare och svårare betyder detta att inte framtida spel heller får mod-stöd.
Shogun 2 sög ändå. Inte ens moddar kan rädda det
Shogun 2 sög? Har aldrig sett ett så välpolerat, välkodat och optimerat TW-spel!
Sarkasm? Det fanns inte ens hälften så många enheter som i medieval 2, och det fanns EN, jag upprepar EN karta per slottsstorlek. Ganska tradigt att försvara en stad varje runda från den självmordsbenägna AIn när alla ens städer ser exakt likadana ut, alla med 3 kullar utanför och ett vattenfall ner mot havet bakom staden. Laddningsskärmen, huvudmenyn och advisor-huvudena såg alla ut att vara gjorda av praktikanter, och hjälpmenyn/encyclopedin var bara ett webbläsarfönster. Yuck. Det har gått utför för TW-serien sedan Medieval 2.
Håller med dig Wartex. Det här spelet kändes sämre på flera punkter. Visst var grafik och animationer awesome inne i strid men kartan kändes linjär och tråkig. Jag tycker att Rome, Medieval 2 och Empire liren alla är bättre än Shogun, blev rejält besviken.
Ooooh the drama!
Kartorna i rts delen är "plattare" och terrängen spelar mindre roll.
I tex Medieval II spelade höjder en ruskig roll i öknen, där en liten arme med gott om pilbågar och där räckvidden var enorm, kunde försvara sig emot markant starkare armeer.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Ärligt, vem fan orkar sitta och modda ett spel. Foreveralone...
Ärligt, rätt så många.
Ärligt, Tybalt har rätt.
Hehe, kul att du dissar någons hobby sådär rakt av krad. Det har du förstås all rätt i världen att tycka. Men det är ju bara en avkopplande hobby för många, och rätt utvecklande på många sätt. Det ena utesluter väl inte det andra för den delen - det är ju knappast några problem att ha en kul hobby eller två, och även hinna med att träffa polare, familj, osv.
Jag kan ju säga såhär, Creative Assembly har inte så bra kodare, man kan se enkla misstag i deras kod. Leaderboards på Shogun 2 använder sekventiell sökning (googla det om ni inte vet vad det är) för att finna specifika spelare (t.ex. ens egna position) i leaderboarden. Det är enligt mig oerhört fraskodat och det innebär att det tar alltför lång tid att hitta sin egna position i listan.
Lägg på de flertal buggar som alltid finns vid release utav ett CA-spel så tror jag det blir ännu tydligare. De kör en "Mash til it works"-approach så att säga, de kodar till det fungerar, inte mer, inte mindre.
Troligtvis kommer BF3 få mod-verktyg och det måste ju nästan vara svårare än TW Shogun 2 ? Rätta mig om jag har fel!
Hoppas inte för mycket. Jag är iallafall tveksam till mod-verktyg till BF3
Kanske inte släpps när spelet släpps men inom ett år kanske
¯\_(ツ)_/¯