Bungie satsar på småutvecklare med Aerospace

Robot
Bungie satsar på småutvecklare med Aerospace

Nu när Bungie är fristående kommer deras nya Aerospace-projekt hjälpa mindre utvecklare att få ut och fram sina projekt. Fokus på sociala spel och mobil-titlar, än så länge.

#bungie-software, #harebrained-schemes, #halo-2, #activision


Medlem
Bungie satsar på småutvecklare med Aerospace

Äntligen är Haloserien kvitt Bungie

@Typhor: "Äntligen"? Dem är ju personifieringen över Halo! Fast 343s VD är Frank O' Connor från Bungie ändåså, så haha!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

@Typhor: "Äntligen"? Dem är ju personifieringen över Halo! Fast 343s VD är Frank O' Connor från Bungie ändåså, så haha!

Inget illa sagt om Bungie men Haloserien är i akut behov av förnyelse, böckerna är fantastiska men spelen har varit... precis lika sen det första. (tycker jag då)

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

@Typhor: "Äntligen"? Dem är ju personifieringen över Halo! Fast 343s VD är Frank O' Connor från Bungie ändåså, så haha!

Visst var Bungie de som "grundade" serien men på senare tid har de kört fast i gamla hjulspår, de vågar inte utveckla konceptet utan allt som de kallar "nyheter" är bara dåligt rippade funktioner från andra spel som dessutom är sugigt implementerade.

Bungie som spelutvecklare är enligt mig döda, Bungie som utgivare kan däremot fungera bra. DE har tappat den kreativa lågan och nytänkandet (till 343i och Certain Affinity) men kan det där med buisness och casuals, alltså är deras nya satsning helt rätt för dem.
Jag som gamer klarar mig gott utan "nya" Bungie, iaf så länge det inte gäller mobilspel eller liknande

Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av LoyalCrystalean:

@Typhor: "Äntligen"? Dem är ju personifieringen över Halo! Fast 343s VD är Frank O' Connor från Bungie ändåså, så haha!

Inget illa sagt om Bungie men Haloserien är i akut behov av förnyelse, böckerna är fantastiska men spelen har varit... precis lika sen det första. (tycker jag då)

Precis så jag vill ha det iallfall. Precis som jag älskar att Starcraft 2 var Starcraft 1 troget fast med en annorlunda "touch"

MFZ
Medlem
Skrivet av Typhor:
Skrivet av LoyalCrystalean:

@Typhor: "Äntligen"? Dem är ju personifieringen över Halo! Fast 343s VD är Frank O' Connor från Bungie ändåså, så haha!

Inget illa sagt om Bungie men Haloserien är i akut behov av förnyelse, böckerna är fantastiska men spelen har varit... precis lika sen det första. (tycker jag då)

jag är benägen att hålla med.. halouniversumet känns på gränsen till inavlat då dom fortfarande sitter o recyclar samma gamla fiender om och om igen.
Dags att ta storyn åt ett helt annat håll och kanske vidga världen till nått stort och levande ist för döda planeter med horder utav granatkastande dvärgar.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

1
Skriv svar