För få mailnotiser om svar i trådar

Medlem
För få mailnotiser om svar i trådar

Jag får inga (eller väldigt få) mail från FZ. Jag menar de mail som man får när man bevakar en forumtråd eller en nyhet, eller en wtf-tråd.

Jag tror jag har fått svar i ca 5 trådar den senaste veckan, den senast i natt, men jag har bara fått mail om 1 av dom.

Och ja, jag har kollat spam-katalogen....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Det finns banne mig inte en enda bugg på den här sajten som du inte hittar. Mästerletaren conthox!

De senaste veckorna har mailen k*kat ur ett par gånger, av okänd anledning. När detta har skett, vanligtvis vid 5-6 tillfällen om cirka 5 minuter under olika delar av dagen, så har någon obehaglig kedjeeffekt uppstått.

Hur som helst, i går kväll skrev jag om vårt mailsystem så att felande mail nu pausas i ett antal minuter och därefter utsätts för ett par nya försök innan det till slut flaggas som urbuggat. Jag hoppas att det ska lösa problemet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Heh. Jag är glad att jag var till hjälp.

PS
Säg till om ni behöver en testare (eller kodare) till, jag letar efter något nytt att pyssla med.

// edit

Det verkar strula igen. Jag har inte fått ngt mail ang svar i tråden "Öppen beta av Ruse", inte heller vid svar från "Homosexuella numera välkomna på Live".

// edit 2

Idag, kl 9:10, fick jag alla fem mail-notiserna som jag inte fick igår.

// edit igen

Idag fungerade det som det skall. Hmm....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Nu vet vi vad som var fel. Vi har under ett flertal perioder om 10-12 timmar vardera utsatts för belastningsattacker. Dessa har utgjorts av tusentals försök per minut att logga in på våra servrar via SSH.

Samtliga försök har förstås misslyckas. Men effekten har blivit att felloggarna fyllts. Detta leder till att maildaemonen inte kan skriva till sina egna loggar, varför den kraschar och alltså skickas inga mail iväg från plattformen.

Nu har vi hittat en bättre lösning där vi inte längre är utsatta för detta problem.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det förklarar att både sajten och forumet har varit trögt under en del stunder men nu flyter det på igen utan några som helst problem.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

fick dubbel mail igår men inget mer?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar