Reklam så man spyr

Inaktiv
Reklam så man spyr

Kära Fz jag spyr av all reklam på er sida.

Jag tycker bara det blivit mer och mer reklam på sidan.

Förstår att det är mycket utgifter att driva en sida som den här, men jag tycker det bara väller reklam över en.

Något jag märkte fort var dessa små google annonser i nyheterna.

Första sidan 10 stora reklamer i flash.

Under filmsektionen 5 stora flash reklamer.

I listan med WTF?! har ni annonser mellan olika länkar.

Snälla ta en titt själva på era annonser.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Jag stör mig inte alls på FZ's reklamer. FZ döljer reklamerna väldigt bra i jämfört med andra siter.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Kan förstå att du tycker det då du sitter på sidan 24/7.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Kan förstå att du tycker det då du sitter på sidan 24/7.

Shit vad du vet allt om alla.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av MiXiE:

Kan förstå att du tycker det då du sitter på sidan 24/7.

Oh snap!

Förstår inte riktigt vad du gnäller över, reklamannonserna är på ställen som gör att det blir en del av sidan (och därmed knappt märkbara) och helt enkelt inte sticker ut.

John (eller vem det är som har hand om just den kodningen) ska faktiskt få komplimanger för att han placerar dom på ett sådant sätt att man märker av dom, men ändå inte märker av dom.

Rent generellt så är ju ändå reklamen placerad på den högra sidan av skärmen, och all matnyttig information i mitten/till vänster (förutom på wtf?! då, men där blir den som en naturlig del av den sektionen.)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jag märker faktiskt seriöst knappt av någon reklam alls
Kan hända om jag rensat cookies att jag får någon skum reklam första gången jag går in i sidan igen, men det händer inte ofta för att man ska tänka på det

Redaktör

MiXiE: du svarar själv på varför det är så mycket reklam - FZ är dyrt att driva. Det är priset man får betala när allt annat här är gratis.


signatur
Medlem

Den enda reklamen jag uppfattat som direkt jobbig var en som var bredvid uppspelningsrutan av något filmklipp. Det var en reklam som rörde sig och den störde därmed väldigt mycket.

Antikvitet

Vi försöker vara aktsamma med reklamen på FZ. Vi försöker se till så den inte låter, blinkar eller rör sig för mycket. Vi försöker placera den där den inte är i vägen och samtidigt inte försvinner. Vi försöker att få in annonser från företag som ger relevanta erbjudanden, till exempel de som har bra priser på spel.

Men som tidigare nämnt i den här tråden är FZ gratis att besöka. Det är en stor sajt med mycket trafik, mycket innehåll och mycket ansträngning bakom. Jag tror helt enkelt du får leva med det faktum, Mixie, att sajten innehåller reklam.

Tror du att du kan göra ett bättre jobb och tror dig kunna skapa en välfylld spelsajt utan att ha reklamintäkter så ser jag fram emot ditt försök. Jag tycker att vi gör ett rätt bra jobb.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Ni gör ett bra jobb och ni ska fortsätta med det! Det enda jag ibland stör mig på med reklamen är när den inte laddar lika snabbt som sidan vilket gör att när reklamen väl laddats så hoppar hela sidan neråt:


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

DET kan jag hålla med om. Bra att du tog upp det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

/signed
Bildalbum är riktigt, riktigt jobbigt att bläddra i på grund av detta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet

Tro det eller ej, den funktionen är till för att sidan ska bli snabbare. Vi använder ett stort annonshanteringssystem som heter Helios, vilket de flesta andra stora sajter också kör.

Eftersom vi inte styr över leveranstiden på dessa banners har vi utvecklat en lösning så att banners laddas efter sidan, så att inte hela sidan blir väntande för att bannerservrarna inte svarar. Då blir det dessvärre så som ni beskriver det.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Där ser man. Då har jag full förståelse.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av John:

Tro det eller ej, den funktionen är till för att sidan ska bli snabbare. Vi använder ett stort annonshanteringssystem som heter Helios, vilket de flesta andra stora sajter också kör.

Eftersom vi inte styr över leveranstiden på dessa banners har vi utvecklat en lösning så att banners laddas efter sidan, så att inte hela sidan blir väntande för att bannerservrarna inte svarar. Då blir det dessvärre så som ni beskriver det.

Går det inte att sätta någon spacer/mellanrum där medan annonsen laddar då?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Antikvitet

Nej, det är inte alltid det ska komma en annons. Ibland finns ingen kampanj på ett visst format, eller så har de som körs levererat klart för stunden. Då ska annonsytan bli tom.

Hade vi satt en spacer i väntan på att en banner hade laddats hade vi fått en omvänd effekt, där sidan hoppat till därför att spacern tagits bort när inget annonsmaterial levererades.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Aja, då får man väl överleva, jag antar att det inte finns någon annanstans att ha en sån annons som inte skulle vara i mitten.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av John:

Tro det eller ej, den funktionen är till för att sidan ska bli snabbare. Vi använder ett stort annonshanteringssystem som heter Helios, vilket de flesta andra stora sajter också kör.

Eftersom vi inte styr över leveranstiden på dessa banners har vi utvecklat en lösning så att banners laddas efter sidan, så att inte hela sidan blir väntande för att bannerservrarna inte svarar. Då blir det dessvärre så som ni beskriver det.

ahhh, smart


signatur

R.I.P The_maxx

Antikvitet

Det vet du, lille IceMan!

Men nu stänger vi den här tråden tycker jag.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar